• hoihoi lieve users

    ik heb jullie mening nog een keertje nodig...
    ik heb dus onlangs een klein stukje van het eerste hoofdstuk van een story geschreven maar in een totaal andere stijl, die ik en waarschijnlijk jullie ook niet direct gewend zijn dus nu wil ik graag daar jullie mening eens over?


    Licosa lag er vredig bij, het kleine fantasiewereldje afgescheiden van de mensenwereld door verzegelde poorten ontwaakte rustig. Iedereen haalde opgelucht adem, alweer een nacht overleefd. Het duister had geweken voor het licht. Zoals iedereen hoopte dat het dat zou doen, iedere ochtend. Ook het kleine meisje in het grote bed ontwaakte, twee lange benen hingen half uit het bed, besluitloos. Opstaan of toch maar niet? Uiteindelijk liet ze haar benen zakken tot haar voetjes de grond raakten. Slaperig rekte ze zich uit. Ze ging voor de grote spiegel in haar kamer staan en keek even naar zichzelf. Lange,golvende haren zo zwart als de nacht omlijstten haar gezicht. Grote, groene ogen staarden terug vanuit de spiegel. Lange benen staken wit af tegen het zwart van haar shortje.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2011 - 19:30 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik vind dat je alle details mooi beschrijft, maar ik prefereer zelf altijd de ik-vorm. Maar dan zit je wel weer met het probleem dat je die details dan niet zo goed kunt laten uitkomen, zo houden dus. (:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2011 - 19:31 ]


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Nosferatu schreef:
    Ik vind dat je alle details mooi beschrijft, maar ik prefereer zelf altijd de ik-vorm. Maar dan zit je wel weer met het probleem dat je die details dan niet zo goed kunt laten uitkomen, zo houden dus. (:


    bedankt, het enige waar ik bang voor ben is dat als je al die details gaat zitten beschrijven, dat het gewoon saai en langdradig word na een tijdje :X


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    En hoe schrijf je anders?

    Amaryllis schreef:
    (...)

    bedankt, het enige waar ik bang voor ben is dat als je al die details gaat zitten beschrijven, dat het gewoon saai en langdradig word na een tijdje :X

    Nee, juist mooi! Net een film, je ziet alles veel beter voor je.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Het is wel mooi. Het maakt mij niet uit of er in de ik-vorm of hij/zij-vorm geschreven wordt. Ik vind het allebei mooi. Soms heb ik juist liever de hij/zij-vorm, zeker als er meerdere hoofdpersonages zijn.
    Wat al die details betreft, pas op dat je niet te veel details op schrijft. Dan kan het langdradig worden of zelfs saai. Wissel het wat af, gebruik de ene keer (veel) details en laat het de andere keer over aan de verbeelding van de lezer.


    -

    Fornicate schreef:
    En hoe schrijf je anders?


    gewoon de details die meer beschreven worden, en ook wat afstandelijker dan ik gewend ben, want bv, je weet niet hoe de hoofdpersonage noemt in het begin waardoor je het gevoel krijgt alles van op een afstand te bekijken.
    snapje? :X


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    xsavannahh schreef:
    Het is wel mooi. Het maakt mij niet uit of er in de ik-vorm of hij/zij-vorm geschreven wordt. Ik vind het allebei mooi. Soms heb ik juist liever de hij/zij-vorm, zeker als er meerdere hoofdpersonages zijn.
    Wat al die details betreft, pas op dat je niet te veel details op schrijft. Dan kan het langdradig worden of zelfs saai. Wissel het wat af, gebruik de ene keer (veel) details en laat het de andere keer over aan de verbeelding van de lezer.

    Ik vind de ik-vorm altijd leuker omdat je dan de gedachten van de hoofdpersoon kunt lezen, verder maakt het me niet zoveel uit. (krul)


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Nosferatu schreef:
    (...)
    Ik vind de ik-vorm altijd leuker omdat je dan de gedachten van de hoofdpersoon kunt lezen, verder maakt het me niet zoveel uit. (krul)


    bij een meisje kan je dat natuurlijk oplossen door korte dagboekfragmenten, bij jongens is dat natuurlijk iets moeilijker.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.