• yep, potloden. Ik ben nu bezig met een close-up van een gezicht. Maar ik vind het schaduwen nogal moeilijk met gewone potloden. Als het gezicht wat kleiner is zegmaar (dus geen close-up) dan is het een stuk makkelijker omdat er dan minder te schaduwen valt.

    Dit is veel moeilijker, vind ik dan. (Tom Hiddleston)



    En dit veel makkelijker. Het gezicht is nog niet gedaan, maar ik weet al dat dat heel makkelijk gaat worden. Maar het is gewoon zo, omdat het gezicht kleiner is, minder schaduw nodig. (Katarina, League of Legends)


    dus zijn er, idunno, speciale potloden voor dit, waardoor het makkelijker wordt? En ga niet beginnen met ''veeg dat uit, voor schaduw'', nee, daar doe ik niet aan. dat is voor noobs :3


    I live for the applause, you will die for it.

    omgggggggggggggg jij tekent zo vet o.o


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Misschien met houtskool?


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Uhm... Ik heb laats een blikje potloden gekocht die zeg maar allemaal anders tekenen? De een is donkerder dan de ander. Het is geloof ik 6B (donkerste) tot H (lichtste) of zoiets. Ik zal zo als ik boven ben even kijken, want misschien is het wel wat je zoekt (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Mooi!


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Ehm, ik kan er even niet opkomen...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Omniscience schreef:
    Uhm... Ik heb laats een blikje potloden gekocht die zeg maar allemaal anders tekenen? De een is donkerder dan de ander. Het is geloof ik 6B (donkerste) tot H (lichtste) of zoiets. Ik zal zo als ik boven ben even kijken, want misschien is het wel wat je zoekt (:
    Ja, die heb ik hier ook liggen! Maar ik weet niet.. of die hier goed voor zijn? heb ze eigenlijk bijna nooit gebruikt..
    Maar nou ben ik bang dat als ik ze ga gebruiken dat ik het weer verpest ofzo..


    I live for the applause, you will die for it.

    Carcass schreef:
    Misschien met houtskool?
    nyeh, echt potloden. houtskool heb ik ook, maar.. ja ben ik niet erg super in. Net zoals schilderen wordt het dan een echte kliederboel :3


    I live for the applause, you will die for it.

    Uitvegen is niet voor noobs hoor, dat wordt juist gebruikt voor speciale effecten en kon erg mooi zijn.

    Anyway, gewoon naar een tekenwinkel gaan en vragen om zachtere of vettere potloden, of gewoon even googlen. Zat te vinden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Jij.Kan.Zo.Awsome.Tekenen.Leerhetme :9~

    In principe hoef je het niet uit te vegen. Je moet gewoon heel zacht van donker naar licht werken. En dat kan o.a. met die potloden in verschillende tinten (lees bericht Christa).


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik kom niet op de naam, maar er zijn wel speciale potloden voor :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Joker schreef:
    (...)Ja, die heb ik hier ook liggen! Maar ik weet niet.. of die hier goed voor zijn? heb ze eigenlijk bijna nooit gebruikt..
    Maar nou ben ik bang dat als ik ze ga gebruiken dat ik het weer verpest ofzo..
    Ik weet het zelf ook nog niet. Ik heb tot nu toe alleen nog maar de lichtste gebruikt omdat ik eerst nog aan het schetsen ben :'D


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik zeg altijd, hoe hoger het B getalletje, des te beter het potlood :9~

    Endure schreef:
    Uitvegen is niet voor noobs hoor, dat wordt juist gebruikt voor speciale effecten en kon erg mooi zijn.

    Anyway, gewoon naar een tekenwinkel gaan en vragen om zachtere of vettere potloden, of gewoon even googlen. Zat te vinden.
    Eigenlijk is het wel iets typisch voor beginners. als je er eenmaal wat beter in bent kunt je ook zonder ;d door gewoon je potloden harder en zachter op het blad te drukken.
    maar.. hm ik kan het niet uitleggen maar sommige gebruiken het uitvegen té veel. Ik gebruik het héél soms. Als ik het doe teken ik daarna er nog eens over ;d


    I live for the applause, you will die for it.

    EstrellaVida schreef:
    Ik zeg altijd, hoe hoger het B getalletje, des te beter het potlood :9~
    echt zo'n sevda uitspraak, hahaha. Mijn hoogste is 6B.


    I live for the applause, you will die for it.