Dit is vooral bedoeld voor mensen die een magiër willen maken. Er zijn verschillende soorten magiërs, ieder met hun eigen krachten en zwaktes. De meesten van hen zijn echter gebonden aan de onderstaande regels, hoewel sommige mensen of dwergen in staat zijn tot zeldzame soorten magie die aparte staan van de rest. Mocht iemand een personage willen maken die een andere vorm van magie gebruikt dan valt dat te bespreken. Dit is trouwens ook handig voor anderen om te lezen.

Onthoud: Alleen mensen en dwergen kunnen magie gebruiken.

MaMagie is zo krachtig als jouw fantasie en inventiviteit het maken. Magie functioneert min of meer hetzelfde als andere skills: Jij zegt wat je wilt doen, je rolt(en telt daarbij de relevante magieskill op), en ik kijk of het je lukt. Er zijn geen van te voren vaststaande spreuken. Jij bepaalt wat je magie moet doen. Dit is waarom fantasie zo belangrijk is: Een vuurbal gooien op een stel vijanden is effectief. Dezelfde hoeveelheid magie gebruiken om het sap in bomen te verhitten zodat het uitzet en de bomen exploderen in gigantische splinters is vele malen effectiever. Magie kost twee acties in een gevecht.

Magie is echter ook vermoeiend: Iedere keer dat je magie gebruikt krijg je een -1 op alle magie rollen. Daar komt -1 bij voor iedere spreuk die je daarna uitspreekt. Bij hele grote spreuken zal het groter zijn. Sommige hele kleine spreuken zijn juist niet vermoeiend. Vermoeidheid neemt langzaam aan af, eens in de 5 minuten ongeveer gaat er een -1 weg. Als je zoveel magie hebt gebruikt dat je hoogste magie skill op 0 zit moet je een dobbelsteen rollen. Je telt hier niks bij op. Je worp moet op of onder je Endurance uitkomen. Gooi je hoger dan val je tijdelijk bewusteloos. Deze worp moet je iedere minuut herhalen (of iedere ronde in een gevecht) tot je hoogste magie skill weer op 1 zit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen