Nu komt het leukste!

Skills zijn de vaardigheden van je personage. Zie het als aangeleerde vaardigheden. Attributen daarentegen zijn je lichamelijk capaciteiten. Die worden zometeen behandeld

Skills:
Je hebt 4 categorieën met skills: Vechten, magie, kennis en overleving. In iedere categorie zit een aantal subskills. Je hebt vier waardes (6, 4, 2 en 0) en die geef je aan de verschillende categorieën. (bijvoorbeeld vechten 6, magie 4, kennis 2 en overleving 0. Alle skills binnen die categorie gebruiken die waarde als basis)
Hoger is beter.

Elven en Thanatos mogen geen magie gebruiken. Voor hun valt de categorie magie af, en mogen zij de waardes 6, 4 en 2 geven aan de overige drie categorieën.

De skills en hun categorieën
Vechten: :

Hieronder vallen alle skills die zich bezig houden met vechten zonder magie. Dat zijn:
- Vechten op afstand (bogen en kruisbogen)
- Hand tot hand gevecht (vechten met zwaarden en bijlen)
- Gooien (het gooien van voorwerpen zonder hulp van een ander voorwerp)
- Ongewapend vechten

Kennis:
Dit zijn een aantal skills die misschien niet direct een duidelijk voordeel geven maar die wel erg handig zijn
- Rijden (het berijden van allerhande wezens of het besturen van andere voertuigen)
- Beveiliging (het maken, zetten en ontmantelen van vallen, sloten openen)
- Reparatie
- Wetenschap (kennis van de natuurwetten tot kennis van het maken van simpele alchemische stoffen)
-verhalenkennis (extra achtergrondinformatie. personages met een hoge score zullen meer weten over de wereld)

Overleving:
De kunst van het overleven, in de stad en in het land
- Spraak (het vermogen om anderen te overtuigen);
- Sluipen;
- Natuurkennis (weten waar het noorden is, eten vinden in de bossen);
- Eerste hulp (het vermogen gewonden te stabiliseren zonder magie);
- Geneeskunde (behandelingen die verder gaan dan het stelpen van bloedingen. Ook diagnosticeren. Een goede kennis van geneeskunde als begeleiding voor genezende magie is onmisbaar. En soms is dergelijke magie niet beschikbaar)

Magie:
Het vermogen om de wereld te vormen naar jouw wil. Elven en Thanatos kunnen geen magie gebruiken, deze categorie krijgt bij hen dan ook automatisch een waarden van 0. Mensen kunnen geen magie gebruiken tenzij ze minstens een 4 geven aan magie. Dwergen kunnen ongeacht de aan magie toegekende score magie gebruiken;
- Oorlogsmagie (de kunst voor het gebruiken van magie om te doden, verwonden of bewusteloos maken)
- Creatie (het vermogen om voorwerpen te maken of om te vormen tot een gewenste vorm)
- Genezing (het versnellen van genezing met magie. Zonder goede kennis van het lichaam of begeleiding van een dokter gaat dit echter niet efficiënt)
- Protectie (het maken van magische schilden die jou en je bondgenoten beschermen)
-illusie (het maken van beelden en het beïnvloeden van levende wezens)

Alle skills binnen een categorie hebben de waarde die je aan die categorie hebt gegeven. Je kunt echter ook nog 2 specialisaties nemen (Elven mogen er slechts eentje)
Bij een specialisatie geef je een -2 aan een skill, en een +2 aan een andere skill. Dit kan een skill in dezelfde categorie zijn of in een andere.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen