Dit is de laatste stap van character creation: Je hebt nagedacht over je personage, je weet hoe je hem in elkaar moet zetten en je weet hoe je dat gaat doen. In de character sheet voeg je alles samen. Ik zal de character sheets toevoegen aan deze story zodat iedereen kan zien wat je vaardigheden zijn. Hieronder staan twee voorbeeld personages om je een beetje een idee te geven van hoe het werkt.. In het volgende hoofdstuk staat de template, die je kunt kopiëren en waar je je personage op kunt invullen.

Naam: Alexander Seward
Ras: Mens
Kleur: Blauw (Kies een kleur voor je spraak, dat gaat handig zijn als ik jullie posts moet samenvoegen)

Feats:
Getrainde magiër (ongespecialiseerd)
Basistraining wapens
Reizende bard
Awesomeness: 5

Skills

Vechten: 0
-Schieten...…..................0
-Handwapens..................2(+2)(->specialisatie, (-2)geneeskunde)
-gooien............................0
-ongewapend vechten.....0

Kennis: 6
-Rijden ….........6
-beveiliging …..6
-wetenschap......6
-verhalenkennis. 8 (+2)(->bonus (+2) omdat mens)

Overleving: 2
-spraak …........4 (+2)(->bonus (+2) omdat mens)
-sluipen ….......0(-2)
-natuurkennis ..2
-eerste hulp......2
-geneeskunde ..0(-2)

Magie: 4
-oorlogsmagie...4
-creatie..............4
-genezing..........4
-protectie ….....4
-illusie...............6(+2)(->specialisatie, (-2)sluipen)

Attributen: (45 punten in totaal)
Strength..........3
Perception.......6
Endurance.......5
Charisma.........8 (hoge charisma, dus men zal hem sneller aardig vinden)
Intelligence......7
Agility..............4
Luck.................5
Magie...............8

HP: 10/10 (5+5 endurance)
Leeftijd:
Geslacht:
Uiterlijk:
Achtergrond:
Uitrusting: Een stel stoffige reiskleren, een houten staf(focus voor zijn spreuken. De meeste tovenaars hebben er een omdat ze het makkelijker vinden, maar niet iedereen heeft het nodig),een luit, een kort ijzeren zwaard.
Trait:
Bard: Alexander heeft de afgelopen jaren flink rondgereisd en mensenkennis opgedaan. Alexander weet meestal onmiddellijk van iemand wat hij of zij van Alexander vindt en of zij te vertrouwen zijn.

Voorbeeld 2:
Naam: Jonathan Plenty
Ras: Elf
Kleur: Rood

Feats:
Geavanceerde gevechtstraining
Ervaren vechter
Elf
Zwakbegaafd

Awesomeness: 5

Skills

Vechten: 6
-Schieten...…..................6
-Handwapens..................10(+4)(->ras bonus van elf)
-gooien............................6
-ongewapend vechten.....6

Kennis: 1 (-1 want elf)
-Rijden ….........1
-beveiliging …..1
-wetenschap......1
-verhalenkennis. 1

Overleving: 3 (-1 want elf)
-spraak …........3
-sluipen ….......5 (+2 specialisatie, slechts 1 specialisatie want hij is een elf)
-natuurkennis ..3
-eerste hulp......3
-geneeskunde ..1(-2)

Magie: (elven en Thanatos kunnen geen magie dus deze categorie kun je weglaten bij hen)

Attributen: (45 punten in totaal)
Strength.........10
Perception......7
Endurance......6
Charisma........4
Intelligence.....3 (personages met een intelligentie van 3 of lager zijn zwakbegaafd)
Agility..............9
Luck................4
Magie...............3 (elven hebben dit nodig om illusies te weerstaan, dus ook voor hen heeft het nut)

HP: 11/11 (Als je HP 0 bereikt ben je zwaargewond en kun je niks meer doen. Als je HP -5 bereikt sterf je)
Fenomenale lepelaar, sterk, zwakbegaafd (enkele eigenschappen van je personage)
Leeftijd:
Geslacht:
Uiterlijk:
Achtergrond:
Uitrusting: Een maliënshirt, leren laarzen, beenbeschermers en handschoenen. Een groene mantel. Een zak vol met lepels. Twee bijzonder fraaie, zilveren lepels die op magische wijze terugkeren naar zijn hand indien opgeroepen. (magische voorwerpen zijn heel erg duur. Je zult ze alleen krijgen als je een achtergrond hebt waardoor je aan een dergelijk voorwerp zou kunnen zijn gekomen. Jonathan is enkele eeuwen oud en een fenomenale vechter, en heeft hier jaren voor gespaard, en dit is nog een vrij simpel iets)
Trait:
Meesterlepelaar: Jonathan is een meester in het vechten met lepels. Hij mag aanvallen met een lepel in beide handen zonder nadelen. Bovendien kan hij zijn lepels gebruiken voor dodelijke aanvallen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen