• De stelling van vandaag luidt:
    De beste manier om een crimineel aan te pakken, is door hem weg te stoppen/op te sluiten

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, gewoon opsluiten en heb daar weglaten rotten. En dan doel ik op de moordenaars/Pedo's/verkrachters. Dat zijn geen mensen en die hoef je dus ook niet op die manier te behandelen.
    Oneens, iemand die een klein vergrijp heeft gepleegd kun je beter therapie geven om herhaal te verkomen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Eens en oneens.
    Mensen die hun familie vermoorden ofzo, hebben daar meestal achteraf heel veel spijt van omdat ze op dat moment niet besefte wat ze deden. Hen zou ik therapie geven. Maar seriemoordenaars zou ik levenslang vaststeken in middeleeuwse gevangenissen.
    Serieverkrachters en pedofielen krijgen van mij de botte schaar en levenslang. Met hen praten heeft toch geen nut. (Ja, levenslang hebben ze nu ook maar dat betekent niets. Ze zitten daar veilig binnen met tv, playstation en pc.. Dat heeft geen zin vind ik)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Door ze op te sluiten maak je juist criminelen! Ze zitten dan 22 uur per dag alleen in hun cel en ze mogen niks. Geen wonder dat ze plannetjes gaan maken.


    your eyes are like stars in the night.

    Wishful schreef:
    Afhankelijk van crimineel tot crimineel.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Poseidon schreef:
    Door ze op te sluiten maak je juist criminelen! Ze zitten dan 22 uur per dag alleen in hun cel en ze mogen niks. Geen wonder dat ze plannetjes gaan maken.

    Inderdaad, vooral bij kleine vergrijpen. In een gevangenis worden mensen vaak juist nóg crimineler.

    Als iemand bijv. een moord heeft gepleegd en een gevaar voor de maatschappij is, zou diegene eerder in een psyschische instelling of rehabilitatiecentrum oid moeten. In een gevangenis wordt het alleen maar erger.


    Felix

    Quixotic schreef:
    Oneens, hem alleen opsluiten heeft niet zo veel nut, met hem gaan praten of hem therapie geven heeft veel meer effect.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    eens en oneens, Sommige mensen worden alleen nog ergere mensen als ze worden opgesloten, maar het hangt er ook van af van de ernst van de zaak.


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    dit is een liberale stelling, haha
    en ik denk dat je daar aanpakt door mensen erop aan te spreken, naja, van die voorlichtingen erover te geven. (voorlichting over de gevolgen etc.)
    En je moet mensen ook wel straffen.
    dus ik ben niet eens en niet oneens.

    GeerGeweer schreef:
    Ik vind dat ze criminelen harder moeten aanpakken (en als t aan mij lag stond er doodstraf op seriemoordenaars)

    Met de doodstraf zijn die mensen niks. Ze weten dat hun leven voorbij is, dus vaak hopen ze op de doodstraf. Je straft hen meer door hen effectief levenslang op te sluiten in totale afzondering. Met de doodstraf is niemand er iets mee. De familie van de slachtoffers zullen het bekijken als een makkelijke straf voor de dader. Hij gaat dood, hoeft nooit schuldgevoelens te hebben. Maar de familie zit wel voor de rest van hun leven met vragen en pijn. Als je die criminelen (zware criminelen, geen gewone bierdiefjes) voor altijd opsluit, gaan ze gaan nadenken over hun daden, misschien gaan ze zelfs wroeging voelen. En wroeging is een van de pijnlijkste dingen om te voelen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Inderdaad, vooral bij kleine vergrijpen. In een gevangenis worden mensen vaak juist nóg crimineler.

    Als iemand bijv. een moord heeft gepleegd en een gevaar voor de maatschappij is, zou diegene eerder in een psyschische instelling of rehabilitatiecentrum oid moeten. In een gevangenis wordt het alleen maar erger.

    Als die crimineel slim genoeg is en hij gedraagt zich 'goed', dan is hij na enkele jaren weer buiten en kan hij rustig verder gaan waar hij gestopt was. En in gevangenissen zijn ook psychologen/psychiaters die de criminelen therapie geven en hen laten inzien dat ze fout doen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    StJimmy schreef:
    Eens en oneens. Voor sommige is het de enigste oplossing(los van de doodstraf dan) omdat zij(psychopaten) nooit "beter" kunnen worden en er niks aan kunnen doen dat ze zo zijn. Maar voor andere zou therapie beter helpen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Poseidon schreef:
    Door ze op te sluiten maak je juist criminelen! Ze zitten dan 22 uur per dag alleen in hun cel en ze mogen niks. Geen wonder dat ze plannetjes gaan maken.


    Precies.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ja ze moeten opgesloten worden zodat niemand last van ze heeft.
    Maar ondertussen, als ze toch opgesloten zitten, zouden mensen zich moeten bezig houden met criminelen proberen anders te laten denken.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Een psychische behandeling (maar wel gevangenisstraf) .


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    JackWilshere schreef:
    Eens, gewoon opsluiten en heb daar weglaten rotten. En dan doel ik op de moordenaars/Pedo's/verkrachters. Dat zijn geen mensen en die hoef je dus ook niet op die manier te behandelen.
    Oneens, iemand die een klein vergrijp heeft gepleegd kun je beter therapie geven om herhaal te verkomen.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'