• -

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 12:46 ]


    Sometimes it's best not to care.

    Barbossa schreef:
    Sommige ziekten zijn per bloed overdraagbaar.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    laat ze naar een dokter gaan en testen op eventuele ziektes waar ze zelf niets vanaf weten, kan die ze nog eens vertellen hoe achterlijk het is

    Hel schreef:
    laat ze naar een dokter gaan en testen op eventuele ziektes waar ze zelf niets vanaf weten, kan die ze nog eens vertellen hoe achterlijk het is


    To infinity and beyond •

    Hel schreef:
    laat ze naar een dokter gaan en testen op eventuele ziektes waar ze zelf niets vanaf weten, kan die ze nog eens vertellen hoe achterlijk het is

    Nouu doe eens rustig. Zoals ik al zei ze wou toch eerst weten of het veilig is? o.o Dat is niet meteen achterlijk. Achterlijk is als ze het al gedaan had zonder te weten wat ze nou precies gedaan heeft!


    Sometimes it's best not to care.

    Als je geen overdraagbare aandoeningen hebt in je bloed, dan is het niet gevaarlijk.


    Where there is a sea there are pirates...

    Mechanical schreef:
    (...)
    Nouu doe eens rustig. Zoals ik al zei ze wou toch eerst weten of het veilig is? o.o Dat is niet meteen achterlijk. Achterlijk is als ze het al gedaan had zonder te weten wat ze nou precies gedaan heeft!


    Ja, en de manier om er zeker van te zijn is om het aan een arts te gaan vragen en je te laten onderzoeken, lijkt me toch logisch?

    Hel schreef:
    (...)

    Ja, en de manier om er zeker van te zijn is om het aan een arts te gaan vragen en je te laten onderzoeken, lijkt me toch logisch?

    Dat moet ze dan maar zelf doen. Ze vroeg mij gewoon om te onderzoeken of het veilig was aangezien ze het zelf niet kon vinden. Dus ik dacht misschien weten mensen op quizlet het wel. Kon het toch altijd proberen o.o Maybe waren hier wel mensen met ervaring ofzo. Dus, waarom zou ik dan meteen dokter bellen? Dat moet zelf maar doen dan.


    Sometimes it's best not to care.

    Ja, want er zijn verschillende bloedgroepen.
    Sommigen kunnen elkaar verdragen, maar anderen stoten elkaar af. Daarom hebben sommigen een pasje waar hun bloedgroep opstaat. Dat houden ze in hun portemonee bij en als je dan dringend naar het ziekenhuis moet en veel bloedverlies hebt, weten dokters welk bloed ze kunnen toedienen.
    Ik weet niet vanbuiten hoe het zit met al die bloedgroepen. Ik weet alleen dat bloedgroep O aan alle andere bloedgroepen kan geven, maar enkel van een andere persoon met bloedgroep O kan krijgen want de rest is dodelijk.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hel schreef:
    laat ze naar een dokter gaan en testen op eventuele ziektes waar ze zelf niets vanaf weten, kan die ze nog eens vertellen hoe achterlijk het is


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Niet doen,dat ken heel gevaarlijk zijn. Het kan zijn dat één een ziekte heeft die hij dan de ander geeft. Je kan nooit helemaal zeker weten dat geen van beide een ziekte heeft dus je moet het niet doen.
    Daarnaast heb je nog de bloedgroepen,de kans is klein dat dat grote gevolgen heeft maar je weet maar nooit.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2011 - 19:16 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Normaal gezien niet hoor =). Een klein beetje kan vast geen kwaad. Zoals andere zeggen is het inderdaad met andere bloedgroepen niet doenbaar (en ze vergeten de rhesusfactor en de ondergroepen daarvan maar goed, dat terzijde) maar als symbool lijkt het me toch helemaal niet zo geschikt. Het lichaam gaat gewoon dat bloed afbreken, en als je iets doet wat wordt afgebroken, vind ik niet dat je kan zeggen dat dat een echte betekenis heeft maar goed, dat moeten zij nu eenmaal weten.
    Nou je moet wel weten of ze geen ziektes hebben die in je bloed zitten zoals HIV en malaria.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Normaal gezien niet hoor =). Een klein beetje kan vast geen kwaad. Zoals andere zeggen is het inderdaad met andere bloedgroepen niet doenbaar (en ze vergeten de rhesusfactor en de ondergroepen daarvan maar goed, dat terzijde) maar als symbool lijkt het me toch helemaal niet zo geschikt. Het lichaam gaat gewoon dat bloed afbreken, en als je iets doet wat wordt afgebroken, vind ik niet dat je kan zeggen dat dat een echte betekenis heeft maar goed, dat moeten zij nu eenmaal weten.
    Nou je moet wel weten of ze geen ziektes hebben die in je bloed zitten zoals HIV en malaria.


    Even zeggen dat ik de rhesusfactor niet vergeten was, maar ik dacht dat ze wel wist dat dat bij een bloedgroep hoort.
    Maar je hebt idd gelijk. (:


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    BePretending schreef:
    het is wel dodelijk als je niet de zelfde bloedgroep heb bijv: A postief kan je niet mengen met A negatief want het is verschillend(krul)


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Maar ik snap eigenlijk niet waarom je het risico zou lopen voor zoiets stoms..


    ars moriendi

    Anfield schreef:
    (...)
    Dat geld toch pas wanneer je grote hoeveelheden bloed in iemands lichaam pompt? Als jij bloedgroep B heb en je krijgt een heel klein beetje bloedgroep A in je, is er niks aan de hand hoor. Dan lost je eigen bloed dat prima op.

    Is het niet zo dat je lichaam antistoffen tegen het onbekende bloed aanmaakt en dan je eigen bloed aanvalt? Want met positief en negatief bloed heb je bijvoorbeeld ook problemen met bevallen van een kind; dus misschien dat het toch gevaarlijk is? (;