• Nu ja 3/4 van mijn klas heeft nog maar eens bewezen stijl noch cultuur te bezitten. Ik weet ook wel dat het wel wat stom overkomt van mij uit dat ik me hier druk om maak, maar het is gewoon de druppel. Moeten we als spreekopdracht een klasgesprek houden in het Engels. Geen probleem dus (voor de meesten wel, want ze kunnen echt geen engels know wordt bijvoorbeeld now, like moet je daarvoor in het derde jaar humane zitten?) Vraagt onze leerkracht aan mij wat mijn favoriete boeken zijn, antwoord ik heel normaal met de vraag: Engelse of Nederlandse boeken?.
    punt 1: hele klas verbaasd dat ik Engelse boeken lees ( voor iemand die al 4 jaar Engels krijgt, hoort dit geen probleem te zijn.)
    punt: Hij vroeg dus naar de Engelse; ging ik zeggen dat de collectie van Jane Austen mij het nauwste aan het hart ligt, met als top 3 Pride and Prejudice, Emma en northanger abbey, weet amper iemand over welke boeken ik het heb terwijl er films en Nederlandse boeken van bestaan.
    dit is hetzelfde voor Frans, Duits en bij sommige zelfs voor Nederlands. Dan denk je echt wel even: Kind, wat doe je in ASO, ga naar BSO of TSO.

    sorry voor het zeiktopic maar dit moest er even uit.
    nog iemand zo een cultuur/stijlloze klas?


    edit: ik kan er heus wel tegen dat niet iedereen goed is in talen, het stoort mij gewoon dat ze er totaal niets voor gaan doen en dat ze overduidelijk geen cultuur bezitten, like pride and prejudice. wie heeft er daar nu nog nooit van gehoord?

    edit 2: ik heb het niet alleen over boeken, gewoon over een totaalplaatje, het enige waarover ze iets kunnen zeggen is haar,make-up en kleding en dan nog is het niet bepaald zinnig

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 13:22 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Er zit een pokkenwijf in mijn klas dta al van oktober dezelfde broek, schoenen en trui draagt. Ze stinkt heel erg naar zweet en ze ziet eruit alsof haar haar in 3 maanden niet meer gekamd is. bleh.


    Owl you need is love.

    Ik ergerde ook altijd aan mijn klas tijdens Engels. Eigenlijk best oneerlijk, want zij kunnen er ook niks aan doen dat ze niet goed Engels spreken. Maar het was zo frustrerend dat ik daar dan verplicht moest zitten en niks leerde :'D En die mensen konden het niet echt waarderen dat ik er niks voor hoefde te doen en een 8 haalde, terwijl hun leren en een 4 halen :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Tja, niet iedereen houdt nou eenmaal van Engels. Zelf vind ik die taal veel mooier dan Nederlands en lees ik ook graag Engelse boeken, als enige van de klas ^^


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik zit in het 4e van tweetalig vwo en zelfs bij mij zijn er mensen waarvan ik denk 'ga álsjeblieft aan je uitspraak werken'. dat is echt slecht :'D

    Maar het is idd best verbazingwekkend dat ze nog nooit van Jane Austen, en dan met name Pride & Prejudice, hebben gehoord.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Crosses schreef:
    Ik ergerde ook altijd aan mijn klas tijdens Engels. Eigenlijk best oneerlijk, want zij kunnen er ook niks aan doen dat ze niet goed Engels spreken. Maar het was zo frustrerend dat ik daar dan verplicht moest zitten en niks leerde :'D En die mensen konden het niet echt waarderen dat ik er niks voor hoefde te doen en een 8 haalde, terwijl hun leren en een 4 halen :')

    exact same here!


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    o.o dat ken ik!
    Iets anders, maar dan zeg ik iets in de klas en dan snapt bijna niemand dat en dan kan ik echt door de grond zakken ofzo.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Native schreef:
    (...)
    exact same here!

    Pff ja, iedereen haalt hier gemakkelijk een 3 ofzo
    Ik moet me al inspannen om een onvoldoende te halen voor engels o.o


    Owl you need is love.

    heriotza schreef:
    o.o dat ken ik!
    Iets anders, maar dan zeg ik iets in de klas en dan snapt bijna niemand dat en dan kan ik echt door de grond zakken ofzo.


    bekend fenomeen
    @watwasdernaamookalweer

    sommigen hebben misschien geen interesse voor Engels maar we zijn met drie van de vierentwintig die op deftige manier Engels kunnen spreken, zit onze klas echt wel diep, zeker omdat het niet alleen voor Engels is maar ook voor Nederlands, Frans én wiskunde.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik ben de enigste die van schrijven houd,


    <3

    Dat heb ik met Frans. Meestal haal ik negens, tienen voor Frans(nerd) Maar eigenlijk erger ik me niet aan leerlingen die wat minder goed in Frans zijn.


    If you don't understand my silence, than you don't deserve my words ..<3

    Same hierooo

    Echt super irritant, gaan ze dan buiten de lessen Engels spreken en ze kunnen het echt niet hea. Ze zeggen dan alles mongolisch terwijl ze denken dat ze de beste zijn -_-'.
    Die ene zei ook eens 'Shana snapt het weer niet hoor. Ze kent gewoon geen Engels' waar ik stiekem heel grof op antwoordde (toen ik het zelf niet door had) 'Ohja, jou Engels snap ik niet omdat je het niet kent'
    Iedereen lachte ermee. Ochja, eigen schuld (A)


    Sometimes, you need to step outside, get some fresh air, and remind yourself of who you are and who you want to be.[

    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar zo'n probleem van maakt. Zo is mijn klas ook, dus...? Lang niet alle mensen houden daarvan.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Reticent schreef:
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je daar zo'n probleem van maakt. Zo is mijn klas ook, dus...? Lang niet alle mensen houden daarvan.

    Same opinion here.


    No growth of the heart is ever a waste

    Misschien een domme vraag, maar wat is ASO, BSO en TSO?

    Ik lees alleen maar Engelse boeken, als het even kan :'D
    Mijn klas is cultuurloos opgevoed. Ze weten niet wat 'Pulp Fiction' is >;l


    Caution first, always.