• Man man man, stress dat ik heb! En dat voor een examen. Het is echt niet normaal meer. Ik ben aan het panikeren, ik beef en ik heb echt veel zin om in huilen uit te barsten. Haha :') En nu voel ik me zelf echt zielig. Iemand die me bezig ziet lacht me vierkant uit :p Hebben jullie daar ook zo veel last van, zelfs buiten de examens? En wat doen jullie daar dan tegen?
    Kalmeringspilletjes pak ik al, maar nu alleen nog maar voor het examen zelf, dus ik heb wat nodig om de uren daarvoor te kalmeren :p


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Mijn zus had examentraining gedaan en die had er speciale pillen voor
    Ik heb toetsweek over 2 weken, maar ik weet nu al dat ik zo ga stressen.
    Tip: Neem een masker. Dat ontspant


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sleutelbloem schreef:
    Mijn zus had examentraining gedaan en die had er speciale pillen voor
    Ik heb toetsweek over 2 weken, maar ik weet nu al dat ik zo ga stressen.
    Tip: Neem een masker. Dat ontspant

    Daar heb ik amper de tijd voor eigenlijk :') Het enigste wat ik doe is leren. Het komt al mijn oren uit en het is nog zo lang


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Man man, ik heb dat ook. Echt waar, stress tot en met!
    En als ik me dan ontspan met een aflevering van mijn, favoriete serie dan barst ik met het kleinste in huilen uit...
    Ik zal blij zijn dat die weg zijn!


    Sometimes, you need to step outside, get some fresh air, and remind yourself of who you are and who you want to be.[

    Geen idee, ik heb nooit last van stress..
    Maar succes met je examens!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik heb normaal gezien niet zoveel stress voor een examen. Vandaag helaas wel, want morgen heb ik mijn eerste mondelinge examen. ;k


    If we had not a soul, music would have created it.

    Misschien moet je dan maar eens gewoon de stress eruit laten en de tranen laten lopen? Ik zal je er in ieder geval niet om uitlachen, eerder aanmoedigen. Tis logisch dat je hem zo stressed. En het is al helemaal logisch dat je naar de klote gaat als je kalmeringstabletjes neemt. Misschien werken ze voor jou op dat moment wel, maar uiteindelijk zijn ze alles behalve goed en kropt het alleen maar op. Dus misschien doet een potje huilen of schreeuwen jou wel goed (nerd)(flower)!


    Wie du mir, so ich dir.

    Suc6 met je examens. Gelukkig dat ik dáár vanaf ben (a)


    It's going to be difficult, but not impossible.

    INDICA schreef:
    Misschien moet je dan maar eens gewoon de stress eruit laten en de tranen laten lopen? Ik zal je er in ieder geval niet om uitlachen, eerder aanmoedigen. Tis logisch dat je hem zo stressed. En het is al helemaal logisch dat je naar de klote gaat als je kalmeringstabletjes neemt. Misschien werken ze voor jou op dat moment wel, maar uiteindelijk zijn ze alles behalve goed en kropt het alleen maar op. Dus misschien doet een potje huilen of schreeuwen jou wel goed (nerd)(flower)!

    Haha, huilen doe ik sowieso wel :') Tis gewoon ook van slaaptekort denk ik.. Dan wordt ik emotioneler en ook in combinatie met hele erge stress. En tis nog zo lang --" Niemand houdt dat vol! :p


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    INDICA schreef:
    Misschien moet je dan maar eens gewoon de stress eruit laten en de tranen laten lopen? Ik zal je er in ieder geval niet om uitlachen, eerder aanmoedigen. Tis logisch dat je hem zo stressed. En het is al helemaal logisch dat je naar de klote gaat als je kalmeringstabletjes neemt. Misschien werken ze voor jou op dat moment wel, maar uiteindelijk zijn ze alles behalve goed en kropt het alleen maar op. Dus misschien doet een potje huilen of schreeuwen jou wel goed (nerd)(flower)!


    We accept the love we think we deserve.

    Aahw <3
    Ik heb mijn eindexamens gelukkig al achter de rug (: Besef je dat het allemaal wel meevalt. Als je je niet kan concentreren, gewoon stoppen en (een kwartiertje) iets anders gaan doen. Daarna pak je wat drinken, schil je een appel en ga je op een rustige plek zitten. Probeer je te focussen op je leerstof, en begin op tijd, dan raak je niet in tijdnood.

    En je een beetje afreageren op moeders/vaders/broertjes mag hoor. Dat deed ik ook :'D . Dat heb je gewoon even nodig af en toe en dat begrijpen ze wel.

    Succes!


    ars moriendi

    Anfield schreef:
    Aahw <3
    Ik heb mijn eindexamens gelukkig al achter de rug (: Besef je dat het allemaal wel meevalt. Als je je niet kan concentreren, gewoon stoppen en (een kwartiertje) iets anders gaan doen. Daarna pak je wat drinken, schil je een appel en ga je op een rustige plek zitten. Probeer je te focussen op je leerstof, en begin op tijd, dan raak je niet in tijdnood.

    En je een beetje afreageren op moeders/vaders/broertjes mag hoor. Dat deed ik ook :'D . Dat heb je gewoon even nodig af en toe en dat begrijpen ze wel.

    Succes!

    Eindexamens heb ik al lang gehad ^^ Kbegin nu weer opnieuw, haha :p
    En ik ben dus niet thuis tijdens de week, dus dan heb ik niemand om het op af te reageren. Het feit is dat ik wel op tijd begin, ik slaap amper 4 uren per dag, maar ik twijfel gewoon zo hard aan het feit of ik het kan.. Dat maakt het echt lastig


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Laat die pillen ten eerste maar al achterwege, die maken je hersenen sloom en dat is op een examen wel het laatste wat je kan gebruiken. Wat ik altijd doe als ik stress krijg tijdens een examen, is mijn naam overal opschrijven, zodat ik toch het gevoel krijg dat ik iets aan het invullen ben. Als je je dan kalmer voelt, moet je eens goed ademen en met een helder hoofd opnieuw aan de vraag beginnen. Weet je hem dan nog niet, laat je hem aan de kant liggen en ga verder met de vragen die je wel kan.

    Stress voor het examen kan afhangen van verschillende redenen, waar enkele oplossingen voor zijn. Mijn moeder heeft overlaatst een cursus stressbeheer gegeven en zij zegt tegen mij dat een heel stuk afhangt van de slaap- en eetgedrag.
    Je moet dus gezond eten -veel groenten en fruit, volkoren brood/spaghetti etc-, veel water drinken en vooral op tijd slapen. Als je tot het kot in de nacht moet studeren is er grote kans dat de leerstof die je dan 'verwerkt' niet blijft hangen, dus op zich heeft dat weinig nut. Al die dingen zouden je lichamelijke stress al moeten verminderen.
    Wat ook helpt is zelfvertrouwen. Zorg dat je je leerstof goed onder de knie hebt, zodat je vol zekerheid naar je examen kan vertrekken en niet denkt 'Ach, had ik maar wat meer geleerd'.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Prongs schreef:
    Laat die pillen ten eerste maar al achterwege, die maken je hersenen sloom en dat is op een examen wel het laatste wat je kan gebruiken. Wat ik altijd doe als ik stress krijg tijdens een examen, is mijn naam overal opschrijven, zodat ik toch het gevoel krijg dat ik iets aan het invullen ben. Als je je dan kalmer voelt, moet je eens goed ademen en met een helder hoofd opnieuw aan de vraag beginnen. Weet je hem dan nog niet, laat je hem aan de kant liggen en ga verder met de vragen die je wel kan.

    Stress voor het examen kan afhangen van verschillende redenen, waar enkele oplossingen voor zijn. Mijn moeder heeft overlaatst een cursus stressbeheer gegeven en zij zegt tegen mij dat een heel stuk afhangt van de slaap- en eetgedrag.
    Je moet dus gezond eten -veel groenten en fruit, volkoren brood/spaghetti etc-, veel water drinken en vooral op tijd slapen. Als je tot het kot in de nacht moet studeren is er grote kans dat de leerstof die je dan 'verwerkt' niet blijft hangen, dus op zich heeft dat weinig nut. Al die dingen zouden je lichamelijke stress al moeten verminderen.
    Wat ook helpt is zelfvertrouwen. Zorg dat je je leerstof goed onder de knie hebt, zodat je vol zekerheid naar je examen kan vertrekken en niet denkt 'Ach, had ik maar wat meer geleerd'.


    1. Ik eet gezond
    2. Ik slaap dus niet genoeg
    3. Dat zelfvertrouwen is er ook niet echt
    En tijdens het examen zelf, als ik het papier voor me heb en dergelijke, dan komen de antwoorden meestal wel. Maar het is echt de dagen voor het examen tot op het moment dat ik mijn examen krijg dat ik verga van de stress..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Jonsu schreef:
    Misschien moet je dan maar eens gewoon de stress eruit laten en de tranen laten lopen? Ik zal je er in ieder geval niet om uitlachen, eerder aanmoedigen. Tis logisch dat je hem zo stressed. En het is al helemaal logisch dat je naar de klote gaat als je kalmeringstabletjes neemt. Misschien werken ze voor jou op dat moment wel, maar uiteindelijk zijn ze alles behalve goed en kropt het alleen maar op. Dus misschien doet een potje huilen of schreeuwen jou wel goed (nerd)(flower)!


    You're beautiful.