• Oke, ik kom uit België en ik vraag mij echt al een hele tijd af hoe de scholen er in Nederland aan toe gaan. Zoals, hier heb je aso, tso en bso. Je kan er vanalles studeren, van Latijn tot humane wetenschappen, tot kantoor tot verzorging en nog veel meer. Is dat bij jullie -Nederlanders- ook zo? Of hoe zit dat allemaal met die mavo en havo en weet ik veel wat nog allemaal? (cat)


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Uh, is aso niet asociaal, lol. :')
    Oké, maar bij ons op de middelbare school heb je, van laag naar hoog, VMBO -daar zitten de meeste mensen en zitten ook verschillende 'hoogtes'- HAVO en VWO -dat opgesplitst is in atheneum en gymnasium (die zijn het slimst)-
    En als je dus van de middelbare school af ben, kan je naar de universiteit -alleen voor VWO- of je kan een HBO gaan volgen -voor HAVO- of een MBO -dat is dus voor VMBO-
    Maar wil je dus dokter gaan worden, dan moet je naar een universiteit, en kan je dus niet daarheen als je VMBO hebt gedaan. Dan moet je van een MBO naar een HBO en dan weer naar een universiteit stromen, geloof ik.
    Ik wed er gaan allemaal mensen hierop reageren dat het fout is of dat ze het niet begrijpen, maar zo zit het geloof ik. :Y)

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 15:54 ]


    wth.

    LovelyDream schreef:
    (...)

    Jawel hoor ik kan alles worden. maar ik ga volgend jaar Tl/Gl doen

    Jij kan niet na dat zomaar even HBO Rechten gaan doen, sjaak.

    LovelyDream schreef:
    @Birthday wij hebben dat niet.

    @ Alle belgen die het niet snappen. In nederland heb je verschillende niveau's en daar word je in ingedeeld. en als je daar je diploma voor hebt dan ga je pas een Opleideing doen (dus bijvoorbeeld Juf worden)
    dat laatste is bij ons ook hoor, ik denk vooral dat belgjes willen weten wat die havo/gymnasium/etc allemaal inhoudt..


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Pinocchio schreef:
    (...)
    Jij legt het dus helemaal verkeerd uit he meid, lol. Je zet het nog in de verkeerde volgorde ook.
    Neem hier is een kijkje. Daar staat alles uitgelegd onder het kopje Structuur in Nederland (krul)


    hahaha ja weetje hoe moeilijk het is om dat uit te leggen xD


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Pinocchio schreef:
    (...)
    Jij kan niet na dat zomaar even HBO Rechten gaan doen, sjaak.


    Neee duhhh xD dan moet je een midden-opleiding doen


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Mayfly schreef:
    Uh, is aso niet asociaal, lol. :')
    Oké, maar bij ons op de middelbare school heb je, van laag naar hoog, VMBO -daar zitten de meeste mensen en zitten ook verschillende 'hoogtes'- HAVO en VWO -dat opgesplitst is in atheneum en gymnasium (die zijn het slimst)-
    En als je dus van de middelbare school af ben, kan je naar de universiteit -alleen voor VWO- of je kan een HBO gaan volgen -voor HAVO- of een MBO -dat is dus voor VMBO-
    Maar wil je dus dokter gaan worden, dan moet je naar een universiteit, en kan je dus niet daarheen als je VMBO hebt gedaan. Dan moet je van een MBO naar een HBO en dan weer naar een universiteit stromen, geloof ik.
    Ik wed er gaan allemaal mensen hierop reageren dat het fout is of dat ze het niet begrijpen, maar zo zit het geloof ik. :Y)
    nou, dat is duidelijk! ik wist niet da iemand in nederland niet zomaar elke opleiding kan volgen. Bij ons kan dat in principe wel.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    lwo(o) - vmbo (mavo) - havo - vwo - atheneum - gymnasium.

    Lwo is het 'laagst' en gymnasium het 'hoogst.' Het enige verschil tussen atheneum en gymnasium is dat er Grieks en Latijn (=Klassieke talen) wordt gegeven. Duidelijk?


    some relationships are like glass, it's better to leave them broken then by hurting ourselves putting it back togheter.

    LovelyDream schreef:
    (...)

    Neee duhhh xD dan moet je een midden-opleiding doen

    Omg, ok laat maar (:

    Seel schreef:
    (...) nou, dat is duidelijk! ik wist niet da iemand in nederland niet zomaar elke opleiding kan volgen. Bij ons kan dat in principe wel.


    :S bij ons niet je moet een bepaalt niveau hebben.


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Mayfly schreef:
    Uh, is aso niet asociaal, lol. :')
    Oké, maar bij ons op de middelbare school heb je, van laag naar hoog, VMBO -daar zitten de meeste mensen en zitten ook verschillende 'hoogtes'- HAVO en VWO -dat opgesplitst is in atheneum en gymnasium (die zijn het slimst)-
    En als je dus van de middelbare school af ben, kan je naar de universiteit -alleen voor VWO- of je kan een HBO gaan volgen -voor HAVO- of een MBO -dat is dus voor VMBO-
    Maar wil je dus dokter gaan worden, dan moet je naar een universiteit, en kan je dus niet daarheen als je VMBO hebt gedaan. Dan moet je van een MBO naar een HBO en dan weer naar een universiteit stromen, geloof ik.
    Ik wed er gaan allemaal mensen hierop reageren dat het fout is of dat ze het niet begrijpen, maar zo zit het geloof ik. :Y)


    Klopt:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Pinocchio schreef:
    (...)
    Omg, ok laat maar (:


    haha ik snap wel wat je bedoeld hoor ik kan ook geen dokter worden of opeens psygoloog


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Desilio schreef:
    (...)

    Klopt:Y)


    Dan weet ik toch nog wat van hoe alles hier werkt, leef nogal onder een steen zeg maar. :Y)


    wth.

    Ik heb al een keer zo'n hele uitleg over niveaus en paspoorten (of profielen? hoe heet dat?) in NL gekregen, en ben tot de conclusie gekomen dat ik het in BE makkelijker vind. (A)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Mayfly schreef:
    Uh, is aso niet asociaal, lol. :')
    Oké, maar bij ons op de middelbare school heb je, van laag naar hoog, VMBO -daar zitten de meeste mensen en zitten ook verschillende 'hoogtes'- HAVO en VWO -dat opgesplitst is in atheneum en gymnasium (die zijn het slimst)-
    En als je dus van de middelbare school af ben, kan je naar de universiteit -alleen voor VWO- of je kan een HBO gaan volgen -voor HAVO- of een MBO -dat is dus voor VMBO-
    Maar wil je dus dokter gaan worden, dan moet je naar een universiteit, en kan je dus niet daarheen als je VMBO hebt gedaan. Dan moet je van een MBO naar een HBO en dan weer naar een universiteit stromen, geloof ik.
    Ik wed er gaan allemaal mensen hierop reageren dat het fout is of dat ze het niet begrijpen, maar zo zit het geloof ik. :Y)

    Het is meer aa- es - oo uitgesproken, niet aso. x)
    Maar is het bij jullie echt zo'n onderverdeling van die zijn het slimste, die gaan, die zijn minder slim, die gaan daar?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tuala schreef:
    (...)
    Het is meer aa- es - oo uitgesproken, niet aso. x)
    Maar is het bij jullie echt zo'n onderverdeling van die zijn het slimste, die gaan, die zijn minder slim, die gaan daar?


    Nee, in groep 8 maak je een test en dan word je ingedeeld.


    some relationships are like glass, it's better to leave them broken then by hurting ourselves putting it back togheter.