• ~Annoo Domini LXXX~



    Linkje naar het verhaal :') http://www.quizlet.nl/stories/53720/ave-caesar-morituri-te-salutant


    Het was de tijd dat de ijzeren Romeinse hand heerste over een gebied dat zich uitstrekte van Spanje tot in het verre Egypte, van het natte Schotland tot op het zonnig Kreta. Zo kreunde ook de streek van Catalunya onder het juk van Aeneis' nageslacht. Het was een voordurende strijd op leven en dood, een strijd van gekruiste wapens. Een eeuwigdurend conflict verscheurde miljoenen families door honger en dood. Kleine kinderen werden koelbloedig afgeslacht, vrouwen werden verkracht en mannen werden op gruwelijke wijze van hun geslachtsdelen ontdaan. Om het plebs in de illusie van het perfecte modelsamenleving te laten geloven, besloot keizer Titus Vespasianus het volk te geven waar ze begerig naar verlangde: Het Colosseum... .

    # Starring: FC Barcelona (alleen de namen, zij worden ipv voetballers gladiatoren)
    # 10 mannen
    # 4 vrouwen
    # 1 arena


    Ik zoek rolletjes voor mijn verhaal, zijn jullie zo lief om ze hieronder de posten? :')

    Wat zoek ik?

    - De vrouw van de keizer Made by Pemberley
    - De zoon van de keizer (tiener) Made by Sid
    - De moeder van de keizer Made by Chanesse
    - Enkele senatoren (er mogen gerust enkele smeerlapjes tussenzitten)
    - Enkele volkstribunen (vergelijkbaar met senatoren, maar ze zetelden voor het volk)
    - Enkele slaven
    - slavinnen Made by Miss Pique, Clea & Zolanski
    - Vooraanstaande families

    Wat wil ik?
    - Voornaam & naam (Moet een Latijnse zijn, of iets dat erop lijkt)
    - Fotoo'tje
    - Karakter
    - Beroep
    - Gelooft in de goden of niet?

    Mensjes, laat jezelf maar eens goed gaan! Als je iets niet weet om dat hele Romeinse gedoe, raad ik je ofwel wiki aan ofwel stuur je maar een pb'tje (flower)

    Succes!

    Note: alle keizers werden naar Julius Caesar genoemd.
    Note 2: De titel betekent "Heil Caesar, zij die gaan sterven groeten u" Dit werd door de gladiatoren gezegd tegen de keizer voordat ze aan hun kampen begonnen.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2011 - 21:48 ]


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Clea schreef:
    Nou, laat ik maar de eerste zijn ^^

    Naam: Gloria Augustus

    Foto: Hier u muis te plaatsen ^^ (als ie niet goed is graag laten weten ^^)

    Karakter: Gloria is een rustig, gehoorzaam meisje. Ze is een tikje sadistisch waardoor ze precies bij Caesar's familie past, ook gaat ze daarom regelmatig met de familie mee naar gladiator gevechten.

    Beroep: Slavin van de keizerlijke familie, maar behoort eigenlijk tot de zoon van Caesar om hem zo tevreden mogelijk te houden (op alle mogelijk manieren :3).

    Gelooft wel/niet: Gelooft trouw in de romeinse goden. Ze werd echter gevangen genomen doordat haar moeder er niet in geloofde en daarom weet ze niet veel verhalen over hen. Ze schenkt de godin Diana de meeste offers, maar schenkt tevens offers aan Venus, omdat ze gelooft dat Venus haar de eer heeft gegeven om door haar schoonheid voor de keizerlijke familie te mogen werken.

    Succes nog verder!
    Ik kan trouwens, als je te weinig rollen hebt, meerdere rollen bedenken :Y)


    Ik zal je iets laten weten :')


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    De moeder van de keizer:

    Voornaam & naam: Hesperia Abundiandus

    Fotoo'tje: Hesperia's foto.
    Karakter: Charmant, elegant, hooghartig, romantisch en vriendelijk. Zelfverzekerd, intelligent en heeft goed gevoel voor humor. Is vrolijk en perfectionistisch. Koppig en lief. Zorgzaam en zegt wat ze wil. Creatief en avontuurlijk en kan in benauwde situaties heel kalm blijven. Heeft veel wilskracht, staat graag in het middelpunt, heeft een charmante en vlotte manier van doen. Ze heeft een ontzettend groot hart en een plekje voor (bijna) iedereen.
    Maar vergis je niet in haar, als je haar kwaad maakt, maak je haar kwaad voor het leven.

    Beroep: Ze heeft haar zoon, de huidige keizer, op erg jonge leeftijd gekregen. Vlak na de geboorte werd ze ernstig ziek. Ze is weer opgeknapt maar daarna is haar man overleden. Daarna heeft ze haar zoon bijgestaan in het keizerschap totdat hij het zelf aankon. Nu komt haar zoon nog bij haar voor raad en advies.

    Gelooft wel in de goden: Ze gelooft heilig in haar goden en vraagt ze ook om hulp. Vooral de godin Aphrodite is een steun en toeverlaat voor haar. Ze werd door het volk ook vergeleken met Aphrodite, omdat ze krachtige schoonheid bezit en dat is dan ook een bijnaam die het volk voor haar bedacht.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2011 - 15:55 ]


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Voornaam & naam: Marcus Cocoris Mortius
    Foto: Denk de vampiertanden weg en het kostuum ^^
    (ik vind echt geen deftig plaatje >< Als iemand wat weet, zeg het dan)
    Karakter: Hij is een arrogant, verwend joch. Maar wie kan hem dat erg kwalijk nemen? Marcus behoort immers tot één van de gegoede families in Rome en krijgt alles wat hij wilt. Hij heeft een aantal slaven tot zijn beschikking die al zijn wensen (wat dan ook) probeerde uit te voeren. Van een beetje bloedvergieten is hij zeker niet vies, nee, want hij vind de mensen die afgeslacht worden geen mensen, maar stukken vuil. Je spreekt Marcus best niet tegen. Hij is aardig tegen adellijke mensen, weet heel goed zijn plaats in het systeem en is zeker niet van de domste.
    Beroep: Voor de moment studeert hij nog. Al is hij sinds kort terug van een reis. Hij gaat zijn vader wel proberen te overtuigen hem nog een reis te laten maken. Marcus twijfelt nog of hij niet in het leger gaat
    Gelooft in de goden of niet? Ja. Hij bid tamelijk vaak. Als hij een lievelings god zou moeten kiezen, dan kiest hij voor Mars, God van de oorlog.


    Whoever has eyes to see and ears to hear will be persuaded that mortals can hide no secrets.

    Rol: Zoon van de keizer
    Naam: Cassius Flavius Vespasianus.
    Karakter: Cassius is intelligent, dapper (en een tikje onbezonnen), arrogant en opvliegend. Hij maakt graag gebruik van zijn macht, maar doet er geen al te stomme dingen mee. Vechten en gevechten vindt hij geweldig, net als feesten en meisjes versieren.

    Foto:
    Geloof: Voor de show gelooft Cassius in de goden, maar binnenshuis durft hij er wel met zijn ogen te draaien of te snuiven wanneer zijn vader dreigt met 'de straf van Mars'.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 17:03 ]


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Naam: Archelaus Flavius Lucius
    Foto:

    ik weet niet of hij het doet (?) (ben een technische doos, sorry)
    Karakter: Hij is redelijk verwend, en verwacht dat hij altijd op zijn wenken zal worden bediend. Hij houdt van leedvermaak. Hij heeft een grote mond, en een klein hartje, maar waag het niet om aan zijn familie te komen. Hij zal altijd proberen om zijn mening en wil aan anderen op te dringen.
    Beroep: Zoon van de keizer, en publiekelijk spreker
    Geloof: Hij is streng gelovig, en staat altijd bij dingen stil om te bedenken wat de wil van de goden hierbij is. Hij slaat nooit een ritueel of gebed over.

    Ik hoop dat het wat is (A)

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 17:28 ]


    O. MIJN. GOD. ZAG IK NOU DE YOGHURT BEWEGEN?! - Paranormal Activia

    De foto doet het niet, moet ik helpen? Ben er een klein beetje goed in ^^


    Whoever has eyes to see and ears to hear will be persuaded that mortals can hide no secrets.

    VCL schreef:
    De foto doet het niet, moet ik helpen? Ben er een klein beetje goed in ^^


    ga je gang (:


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    is goed^^ Ik ben niet zo technisch aangelegd :P http://luvlifefashion.blogspot.com/2010/03/adam-lambert-is-most-beautiful-people.html daar tsaat de foto op :P


    O. MIJN. GOD. ZAG IK NOU DE YOGHURT BEWEGEN?! - Paranormal Activia

    Zo werkt het wel
    Maar anders lukt het ook niet...


    Whoever has eyes to see and ears to hear will be persuaded that mortals can hide no secrets.

    hoe heb je dat gedaan? Ö


    O. MIJN. GOD. ZAG IK NOU DE YOGHURT BEWEGEN?! - Paranormal Activia

    Met magie...Muxhahahaha XD
    Nee serieus:[url=] [/url]
    Na = plaats je de link en d

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 18:02 ]


    Whoever has eyes to see and ears to hear will be persuaded that mortals can hide no secrets.

    Ike wil een slavin zijn =D

    Naam : Gemina Veritas
    Age : 20
    Karakter : Lief, verlegen en terug getrokken in situaties die ze niet kent. Opstandig en is het niet eens met het huidige regieme. Ze wilt eigenlijk in opstand komen tegen haar meester, maar durft dit niet alleen te doen. Tegen mensen die ze kent kan ze soms heel gemeen doen als ze haar zin niet krijgt. Ze denkt dat de goden haar zullen redden zolang ze braaf doet wat haar meester zegt.
    Beroep : doen wat haar meester zegt, meestal boodschappen doen op het marktplein, aangezien ze de meest vertrouwde persoon is in het huis, en er al het langst is, sinds haar 12e. Ook moet ze vaak koken en bedienen.
    Goden: Ze gelooft in goden, dat die haar ooit goed gezind zullen zijn als ze braaf genoeg is. Maar ze denkt dat ze gestraft wordt omdat de denkt aan en opstand.

    plaatjee
    http://www.buzzle.com/img/articleImages/324398-6510-49.jpg


    You know my name. Not my story. You heard what I've done. Not what I've been through.

    - Naam: Arabia Vidonia (wat letterlijk regenarme wijntak betekent)


    - Karakter: Haar hart is gevuld met haat en vernedering nadat ze, samen met haar familie, door heel Rome voor schut werd gezet. Haar vader had vele concubines, hij had veel macht en werd door iedereen geëerd. Toen Arabia's moeder, Victoria, Arabie op de wereld zette werd Arabia's vader verliefd op een andere, veel knappere vrouw en gooide Arabia en haar moeder het huis uit. Na vele jaren later, werd Arabia's vader beschuldigd van moord op een van de vorige keizers. Heel zijn familie werd veroordeelt tot slaaf en nu heeft Arabia nog nooit enig wrok gevoeld met iemand anders. Langzaamaan wordt ze verteerd door haar eigen haatgevoelens tegenover de inwoners van Rome. Ze begint zelfs gelijkenissen te vertonen met haar wrede vader. Geen mededogen, geen schaamte, en ze streeft enkel naar trots die ze ooit zal krijgen. Arabia is stil, zegt niet veel, en heeft ook niets te zeggen, naar haar mening.
    - Beroep: Slavin.
    - Gelovig: Niet gelovig. Nadat ze als slaaf werd vastgezet voor iets wat haar schuld niet was vond Arabia het niet meer nodig om in de Goden te geloven. Ze ontfermden zichzelf toch niet over haar.


    Le coeur qui crie l'amour.. / used to be Zolanksi

    Komaan mensen ik heb nog steeds die rollen nodig! :)


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Hoewel ik een voetbalfan ben en supporter van Barça vind ik het jammer dat je het met Barça doet. Ik vind de Romeinen en Barça niet echt iets om te combineren. Zelfs niet als ze geen voetballers zijn maar gladiatoren.


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.