• Voor Nederlands moeten we een beschouwing schrijven en omdat ik nogal lui was, besloot ik het lekker dicht bij mezelf te houden en het over slechtziendheid in de maatschappij te houden - want ik ben dat zelf ook, zit oop een speciale school etc. ^^

    Maar... Ik heb ook iemand nodig die er weinig tot niets vanaf weet, dus ik kan niet iemand uit mijn eigen omgeving nemen.
    En dan zou ik het wel heel erg leuk vinden als ik een van jullie medewerking kreeg. Ik hoef niet te zeggen van wie ik mijn informatie heb, maar je moet gewoon een paar vragen zo goed mogelijk beantwoorden (:

    Dit zijn de vragen:
    - Wat is het beeld dat je hebt van een slechtziende/visueel uitgedaaagde in de maatschappij?
    - Heb je wel eens zo iemand gezien/ontmoet? Was het moeilijk om daar mee om te gaan? Wat viel je op?
    - Hoe denk je dat een slechtziend persoon zich aapast aan de maatschappij, die alleen voor 'goed zienden' is ingericht.


    Dat was hem. In ieder geval bedankt voor het lezen (flower)


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ik weeet er niets van af... maar sure ;

    - Wat is het beeld dat je hebt van een slechtziende/visueel uitgedaaagde in de maatschappij?
    Dat is denk ik heel anders in te schatten bij iedereen. Sommige zien namelijk heel weinig, met een oog, of helemaal niets. Ik vindt ze helden, echt waar. Als ik blind /slechtziend was geweest, had ik nooit naar uiten gedurfd. Bang om te worden overgelopen. Ik vindt ze gewoon zo dapper.

    - Heb je wel eens zo iemand gezien/ontmoet? Was het moeilijk om daar mee om te gaan? Wat viel je op?
    Een van mijn oud-vrienden was slechtziend. Hij kon er goed mee omgaan, dus kon ik dat ook wel. Maar ik liep wel in de stress als we naar de stad gingen, of naar een andere drukke plek. Dan ben je gewoon bang dat hij of zij, niets ziet, of weinig, en dan omver gelopen wordt. Terwijl zij zichzelf heel goed kunnen helpen.

    - Hoe denk je dat een slechtziend persoon zich aapast aan de maatschappij, die alleen voor 'goed zienden' is ingericht.
    Dat is misschien net iets moeilijker voor ze, maar het lukt wel. Mijn vriend bijvoorbeeld, had toendertijd een blindestok, maar is overgestapt op een blindegeleidehond. Nou is hij niet volledig blind, maar de hond helpt hém. Het is een duidelijk teken tegenover andere mensen dat je misschien even aan de kant moet.

    - Nicoline.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt? ahah


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    - Wat is het beeld dat je hebt van een slechtziende/visueel uitgedaagde in de maatschappij?
    Eh iemand met een bril, haha. Iemand die het lastiger heeft om de normale dingen te kunnen doen, omdat iemand of helemaal blind is en daardoor niks kan lezen of gedeeltelijk en daardoor kleine letters oid niet kan lezen.

    - Heb je wel eens zo iemand gezien/ontmoet? Was het moeilijk om daar mee om te gaan? Wat viel je op?
    Pff, mijn oma kan niet zo veel meer lezen, daarom heeft ze grootletterboeken van de bibliotheek, die kan ze dan met bril nog wel lezen. Ze had ook een operatie gehad voor staar oid, maar ik volg het allemaal niet zo heel erg. In ieder geval is het niet heel anders om met 'r om te gaan.

    - Hoe denk je dat een slechtziend persoon zich aapast aan de maatschappij, die alleen voor 'goed zienden' is ingericht.
    Een bril gebruiken, proberen de te kleine letter dingen te skippen, aan anderen vragen of ze het je kunnen uitleggen / vertellen.


    It ain't broke, so don't fix it.

    Wat is het beeld dat je hebt van een slechtziende/visueel uitgedaaagde in de maatschappij?`Met een beetje hulp kunnen digene net zoveel als anders
    - Heb je wel eens zo iemand gezien/ontmoet? Was het moeilijk om daar mee om te gaan? Wat viel je op? Jep, het valt me altijdt op hoe zelfstandig die zijn
    - Hoe denk je dat een slechtziend persoon zich aapast aan de maatschappij, die alleen voor 'goed zienden' is ingericht.
    Oeps ik bedenk nu pas dat ik zelf ook nogal slecht zie
    Ik heb hele sterke lezen
    Gebruik een laptop(met vergrotingsprogramma)
    Op school worden toetsen enzo vergroot
    En als iets niet zie vrag ik het


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one