• Want ik snap er écht geen bal van.
    Ik moet dinsdag scheikunde herkansen en ik moet een 7,2 halen, maar ik snap het echt niet.
    Dus is er iemand hier die mij iets kan uitleggen? ;$


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Misschien moet je eerst eens je boeken een paar keer doorlezen? Dan snap je het misschien beter?=)
    Want waarschijnlijk (niet slecht bedoelt) is dat niet het enige wat je niet kan en moet kunnen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Misschien moet je eerst eens je boeken een paar keer doorlezen? Dan snap je het misschien beter?=)
    Want waarschijnlijk (niet slecht bedoelt) is dat niet het enige wat je niet kan en moet kunnen.


    Klopt, maar ik doe nu wat mijn leraar gezegd heeft van wat ik moet doen. En ik heb de boeken al doorgelezen, maar ik snap er gewoon niks van :')
    En ze zeiden dat de eerste vragen makkelijk zijn en later wordt het moeilijker, maar ik snap een van de eerste vragen al niet.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Raped schreef:
    (...)

    Klopt, maar ik doe nu wat mijn leraar gezegd heeft van wat ik moet doen. En ik heb de boeken al doorgelezen, maar ik snap er gewoon niks van :')
    En ze zeiden dat de eerste vragen makkelijk zijn en later wordt het moeilijker, maar ik snap een van de eerste vragen al niet.

    Ik had dat met mijn boeken ook dat ik ze niet snapte, maar na drie keer doorlezen begon ik het toch een beetje te snappen :'D. Msisschien dat dat dan ook voor jou zo werkt? Maar 't kan zijn van niet natuurlijk:'d


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik heb mijn vorig bericht aangepast (:
    Edit: ik doe het wel op een andere manier dan bij jouw oplossing :x

    [ bericht aangepast op 18 juni 2011 - 15:30 ]


    Never run out of reasons to smile...

    Nee, ik snap sowieso níks van scheikunde. Sorry..


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Eos schreef:
    Ik heb het! Wacht (nerd)
    Je hebt dus CaCl2, daarvan moet je de massa bereken met je tabel van Mendeljev. Ca = 40, 2 keer Cl = 2*35.5 = 71. De totale massa van CaCl2 is dan 111 gram. Hetzelfde doe je met 6H2O, daarvan is de massa 108 gram.
    Van je CaCl2 heb je maar 15 gram, dus moet je van je 111 gram (die je normaal hebt) naar 15 gram gaan.
    Dan moet je je massa van je 6H2O (108 gram dus) ook verminderen, omdat ook de massa van CaCl2 verminderd is.
    De formule hiervoor is altijd 108 * 18 / 111. Hieruit bekom je 14.594594594594595 wat afgerond dus 15 is.
    De formule van hierboven is altijd de massa van je stof waarvan je iets moet bereken (hier dus de massa van 6H2o, dus 108 gram)maal de massa van de andere stof die je tot beschikking hebt (hier dus 15), gedeeld door de massa van de andere stof (111 gram).

    Oké, vreemde en waarschijnlijk heel onbegrijpelijke uitleg, maar ik hoop dat je het een beetje snapt? (:


    Aah ja!
    Dat snap ik wel!
    Thank youuu <3


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Raped schreef:
    (...)

    Aah ja!
    Dat snap ik wel!
    Thank youuu <3

    Wihi, heel graag gedaan! Ik ben blij dat je het snapt (nerd)


    Never run out of reasons to smile...

    Het heeft te maken met reactievergelijkingen, maar meer kan ik je ook niet helpen


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California