• Nou kijk,
    ik speel net iets langer dan een jaar gitaar. Dat rijmt :'DDD
    Nu heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ik bass ook een mooi instrument vind, daar stemt ze helemaal mee in.
    Dus, zouden bass en gitaar makkelijk samen gaan, like met akkoorden, en zeker omdat ik net langer dan een jaar gitaar speel?
    Want dan wil ik bass erbij gaan leren :3
    Héél misschien mag ik dan ook op les C:

    [ bericht aangepast op 19 juni 2011 - 22:59 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    De basgitaar en basgitaristen worden altijd erg onderschat.


    ars moriendi

    DIRK schreef:
    De basgitaar en basgitaristen worden altijd erg onderschat.

    Mijn moeder heeft dat ook gezegd. Ze heeft best veel verstand van muziek.
    Maar ze zegt dat ik het makkelijk aankan :3


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Het gaat opzich wel makkelijk omdat je al wat technieken van je gitaar weet, maar zoals DIRK al zei, de basgitaar en basgitaristen worden altijd erg onderschat.

    Ik zelf heb 4 jaar lang les gehad in gitaar en speelde 5 jaar lang gitaar, ik heb sinds half februari een basgitaar en bij mij gaat het wel makkelijk maar als ik jou was zou ik niet gelijk al een basgitaar gaan doen want je speelt nog maar net een jaar gitaar, je kan nog zo veel leren ;3


    dream, dare, fly!

    ShannonLeto schreef:
    Het gaat opzich wel makkelijk omdat je al wat technieken van je gitaar weet, maar zoals DIRK al zei, de basgitaar en basgitaristen worden altijd erg onderschat.

    Ik zelf heb 4 jaar lang les gehad in gitaar en speelde 5 jaar lang gitaar, ik heb sinds half februari een basgitaar en bij mij gaat het wel makkelijk maar als ik jou was zou ik niet gelijk al een basgitaar gaan doen want je speelt nog maar net een jaar gitaar, je kan nog zo veel leren ;3

    Ja daar heb je gelijk in.
    Ik zei ook tegen mijn moeder dat ik wil beginnen als ik iets beter gitaar kan spelen C:


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik denk persoonlijk dat het niet moeilijk is omdat je noten en taps enzo al kent maar ik denk wel dat het lastig is omdat je nu maar 4 snaren heb en geen 6(net als met piano en keyboard). Maar het moet mogelijk zijn,er zijn genoeg mensen die dat doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Als je het leuk vind zou ik zelf wel een bass kopen en dan eerst alleen nog gitaar les, want de techniek heb je wel. Alleen nu nog de snelheid en zo. En gewoon door blijven gaan met Gitaar les en dan eventueel midden in het jaar overstappen op bass. Als je het toch niet zo heel leuk vind


    Love sheds light one the darkest of times

    Betrayal schreef:
    (...)
    Ja daar heb je gelijk in.
    Ik zei ook tegen mijn moeder dat ik wil beginnen als ik iets beter gitaar kan spelen C:


    Dat lijkt me sowieso al heel slim :)
    Ik ben met basgitaar begonnen omdat ik een nieuwe uitdaging nodig had. Gitaar spelen kon ik al en het ging me steeds makkelijker af en ik begon me echt heel erg te vervelen met gitaar (en stiekem heb ik altijd al bas willen spelen) :3


    dream, dare, fly!

    Slash schreef:
    Als je het leuk vind zou ik zelf wel een bass kopen en dan eerst alleen nog gitaar les, want de techniek heb je wel. Alleen nu nog de snelheid en zo. En gewoon door blijven gaan met Gitaar les en dan eventueel midden in het jaar overstappen op bass. Als je het toch niet zo heel leuk vind

    Dat is wel slim :3


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Als je gitaar speelt, en je kent voornamelijk je power chords goed. Is bassen best wel simpel. (:


    We're all mad here.

    StJimmy schreef:
    Ik denk persoonlijk dat het niet moeilijk is omdat je noten en taps enzo al kent maar ik denk wel dat het lastig is omdat je nu maar 4 snaren heb en geen 6(net als met piano en keyboard). Maar het moet mogelijk zijn,er zijn genoeg mensen die dat doen.

    Mijn leraar heeft ooit gezegd dat als je een beetje goed gitaar kan, het niet héél moeilijk is. C:


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik kan beide. Bas was mijn eerste liefde maar ik mocht niet meteen en moest eerst gitaar(technieken) doen.


    Nu ja Basgitaar zijn gewoon de bovenste 4 snaren van een gitaar ik denk 1 (of 1,5 of 2) octaven lager.
    -Ik speel al 5 jaar gitaar en 1 ofz bas.
    De overgang is in het begin wel raar. Meer kracht op de snaren zetten (oh en de eerste keer -> men vingers deden echt pijn d'r van!)
    Believe me die combinatie gaat wel want Want
    WANT
    1 van mijn lievelingsbasgitaristen (Niemand minder dan DE ROGER WATERS van Pink Floyd) kan ook gitaar. Vele bekenden doen dat wel. Alleen kan ik niet direct op namen komen.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Ik zou eerst goed de technieken van de gitaar onder de knie krijgen en dan aan bass beginnen (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.