• De stelling van vandaag luidt:
    Studiefinanciering voor studenten moet afgeschaft worden, aangezien dit geld meestal toch niet voor school wordt gebruikt.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Assassin schreef:
    Oneens, het gaat altijd naar school. Als je op kamers woont en het daarvoor gebruikt, is het eigenlijk ook voor school, je betaalt het zodat je ergens woont waar je naar school gaat. En een opleiding is echt niet goedkoop, met alles erbij.

    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat op kamers wonen niet kosten zijn vanwege school. Ik woon vlakbij Alkmaar (Heerhugowaard) en ben van plan om naar Delft op school te gaan. Dan ga ik ook niet op kamers wonen, want daar heb ik het geld niet voor (en dat wil ik ook niet). Dus ik ga gewoon elke dag heen en weer.
    Als jij zonodig op kamer wilt wonen, dan vind ik dat je dat zelf moet betalen. Nu betaalt Nederland even jouw woonkosten terwijl dat niet nodig is. Op kamers wonen is geen noodzaak bij studeren.

    Maar met de stelling ben ik het oneens. Dan moeten ze dat maar goed controleren. De WW wordt ook misbruikt, maar daar stoppen ze toch ook niet mee.


    To live would be an awfully big adventure

    Infinitum schreef:
    (...)
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat op kamers wonen niet kosten zijn vanwege school. Ik woon vlakbij Alkmaar (Heerhugowaard) en ben van plan om naar Delft op school te gaan. Dan ga ik ook niet op kamers wonen, want daar heb ik het geld niet voor (en dat wil ik ook niet). Dus ik ga gewoon elke dag heen en weer.
    Als jij zonodig op kamer wilt wonen, dan vind ik dat je dat zelf moet betalen. Nu betaalt Nederland even jouw woonkosten terwijl dat niet nodig is. Op kamers wonen is geen noodzaak bij studeren.

    Maar met de stelling ben ik het oneens. Dan moeten ze dat maar goed controleren. De WW wordt ook misbruikt, maar daar stoppen ze toch ook niet mee.


    Sommige opleidingen heb je alleen in bepaalde delen van het land, en ik woon nog boven Amsterdam en eigenlijk wilde ik een opleiding doen in Maastricht, ik ga niet elke dag 3,5 uur reizen -zonder vertragingen- voor die studie... Dan moeten ze voor meer mogelijkheden zorgen vind ik.


    Your make-up is terrible

    Infinitum schreef:
    (...)
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat op kamers wonen niet kosten zijn vanwege school. Ik woon vlakbij Alkmaar (Heerhugowaard) en ben van plan om naar Delft op school te gaan. Dan ga ik ook niet op kamers wonen, want daar heb ik het geld niet voor (en dat wil ik ook niet). Dus ik ga gewoon elke dag heen en weer.
    Als jij zonodig op kamer wilt wonen, dan vind ik dat je dat zelf moet betalen. Nu betaalt Nederland even jouw woonkosten terwijl dat niet nodig is. Op kamers wonen is geen noodzaak bij studeren.

    Maar met de stelling ben ik het oneens. Dan moeten ze dat maar goed controleren. De WW wordt ook misbruikt, maar daar stoppen ze toch ook niet mee.

    Bij sommige opleidingen is het wel een noodzaak. Sommige studies kun je maar op een plaats in het land doen en als dat nou toevallig aan de andere kant van het land is, kun je niet verwachten dat mensen elke dag vier uur gaan reizen, als het al niet meer is..


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Eens, want het is niet de bedoeling om er kleding van te kopen etc. Daarvoor moet je een baantje gaan krijgen.
    Oneens, want er zijn mensen die het wel aan studie uitgeven.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Jasonss schreef:
    Oneens, die mensen hebben het hard nodig. Dan moet er maar op gecontroleert worden ofso


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Defensive schreef:
    Helemaal mee oneens. Ze gaan het al verminderen, maar ze mogen het echt niet stoppen! Veel mensen kunnen studeren dankzij die studiefinanciering!

    Het gaat wel afgeschaft worden. Stufi wordt veranderd in een lening.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    oneens, mensen hebben het ook nodig om te eten (het studeert makkelijker als je leeft) en uit huis te wonen of naar de universiteit te reizen.


    Alis volat propriis

    Oneens, ik heb het hartstikke nodig om mijn dure studie te bekostigen straks.
    Nederland is een kennisland en we hebben een kenniseconomie. Als de Stufi wordt afgeschaft zal het voor vele mensen niet meer mogelijk zijn om te studeren. Op die manier gaat er veel kennis verloren en lopen we terug de tijd in.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2011 - 10:06 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Infinitum schreef:
    (...)
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat op kamers wonen niet kosten zijn vanwege school. Ik woon vlakbij Alkmaar (Heerhugowaard) en ben van plan om naar Delft op school te gaan. Dan ga ik ook niet op kamers wonen, want daar heb ik het geld niet voor (en dat wil ik ook niet). Dus ik ga gewoon elke dag heen en weer.
    Als jij zonodig op kamer wilt wonen, dan vind ik dat je dat zelf moet betalen. Nu betaalt Nederland even jouw woonkosten terwijl dat niet nodig is. Op kamers wonen is geen noodzaak bij studeren.

    Maar met de stelling ben ik het oneens. Dan moeten ze dat maar goed controleren. De WW wordt ook misbruikt, maar daar stoppen ze toch ook niet mee.

    En als je in Groningen woont en de enige plek waar je een bepaalde studie kunt volgen Masstricht is?


    Alis volat propriis

    Sowieso gaat niemand het hier mee eens zijn. We're all students. (cat)


    Numbers.

    Is hier eigenlijk iemand het wel mee eens?
    Ik ben namelijk het ook oneens.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eigenlijk best oneerlijk als de volwassen die al gestudeerd hebben zoiets doen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    3AM schreef:
    (...)
    Het gaat wel afgeschaft worden. Stufi wordt veranderd in een lening.

    Oftewel; de regering wil geld halen uit mensjes door nog meer leningen?
    Dan straf je infeite de mensen met ouders die de studie niet kunnen betalen.
    Kunnen ze niet lief zijn en zeggen 0% rente, aflossen binnen x jaar?
    En de drempel wordt ook hoger, alleen mensen die er zeker van zijn dat ze de studie aankunnen beginnen eraan. Onzekere mensen willen het risico niet lopen dat ze met een schuld zitten die hun hele leven blijft.
    Zo krijg je minder hoogopgeleiden mensen in Nederland...
    en dat terwijl ik dacht dat ze er meer wilden.

    (oké ik geef nu wel misschien een overdreven voorbeeld, maar dit kàn gebeuren)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Tranquillity schreef:
    Heel zeker oneens. Er zijn veel mensen die graag willen studeren en dat geld hard nodig hebben. Als men er zeker van is dat er zoveel misbruik van wordt gemaakt moeten ze maar beter de achtergrond van de personen die het aanvragen controleren en er nog eens een extra controle opzetten tijdens het gebruik er van.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Nooooo! Ik ga volgend jaar studeren (eigenlijk in september al) en word 18, dus dat money mag wel snel mijn kant op komen.


    Alleen maar tranen van geluk