• De stelling van vandaag luidt:
    Docenten zijn niet in staat les te geven aan de jeugd van tegenwoordig.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    StJimmy schreef:
    Sommige zeker niet,maar andere wel.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    3AM schreef:
    De jeugd van tegenwoordig is niet in staat om te luisteren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nou, mijn Frans lerares is gestopt met lesgeven aan onze klas, omdat we gewoon onhandelbaar werden... Ene kant mee eens, ja.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Voor sommige docenten geld dit wel, maar er zijn ook nog docenten die het wel aan kunnen.

    Authors schreef:
    Mijn leerkrachten zijn daar het bewijs van xd


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Klopt.


    To infinity and beyond •

    Oneens. Dit ligt gewoon aan de leraren. Sommige zijn te streng voor de leerlingen van nu, en andere verwachten teveel van ze en doen veel te gezellig. Er moet een middenweg zijn.

    StJimmy schreef:
    Sommige zeker niet,maar andere wel.


    Life's a bitch, so treat it that way; slap it when it's annoying, and ignore it when it is complaining

    Misschien dat de docenten inderdaad niet meer op eenzelfde lijn staan als de leerlingen, maar de oorzaak ligt eerder bij de leerlingen. Serieus, wat voor onbeschofte, respectloze mensen dat er in mijn school zitten. En ik zit dan nog in een school waar ze enkel ASO hebben. De scholen die TSO en BSO hebben, daar is het nog zoveel keer erger. Er is iets mis met de jeugd, niet met de leerkrachten (want die zijn zelfs alleen maar milder geworden door de jaren heen).


    If we had not a soul, music would have created it.

    Soms wel, maar dat ligt aan de leraar. Deze stelling zegt trouwens in de meeste gevallen meer over de leerlingen dan over de docenten..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Oneens. Er zijn veel leraren die les kunnen geven. Ikzelf vind dat het van beide kanten komt.
    Langs de ene kant komt het wel van de leraren. Zij zijn niet streng genoeg. Als wij een toets op woensdag een wiskundetoets hebben en we een toets van scheikunde krijgen op woensdag, gaat iedereen klagen dat ze al een toets hebben en schuift onze lerares het op. Daarbij moeten ze mensen eerder de klas uit sturen: als ze storend zijn, geen spullen mee hebben (of niet alle benodigde spullen)... Bij ons kan je dan gewoon in de klas blijven terwijl je dan juist de leerling moet wegsturen, zodat het niet meer gebeurd. Er zijn genoeg leraren die niet streng genoeg zijn, al zijn er genoeg die dat wel zijn.
    Daarnaast zijn er de leerlingen. Tegenwoordig is er erg weinig respect voor de leraren. Juist voor de ouderen niet, omdat de jongere leraren nog wel met de leerlingen meedoen, wat tegenwoordig meer respect teweeg brengt. Daarbij is er een deel van de jeugd dat onderwijs oninteressant vindt en er niet zijn best voor wil doen.
    Ook vind ik dat het de schuld is van het algehele bestuur. Er zijn genoeg leerlingen die op een te laag niveau zitten. En dan zijn er ook nog mensen die zeggen: 'wat is er mis met vmbo?' als je klaagt dat je niet naar havo mag. Helemaal niets hoor, maar als vmbo te laag is voor de leerling, dan is er juist heel veel mis. Iemand moet het niveau volgen dat hij kan en wil.

    Nu ja, dat is wat ik vind van onderwijs. Eigenlijk vind ik dat er zoiets als montessori moet komen vanaf de basisschool: de leerling leert plannen en zelfstandig te werken vanaf groep 3 van de basisschool. Zo kan de leerling zijn eigen snelheid volgen, waardoor er geen verveling ontstaat. Natuurlijk met de eis dat de leraar ervoor zorgt dat de leerling zich aan de (zelfgemaakte) planning houdt. Dan is er onderwijs dat aangepast is aan de leerling, waardoor deze het ook leuker kan vinden. Want als hij zijn weektaak af heeft, kan hij wat voor zichzelf doen. Dat hoeft niet iets nuttigs te zijn, de weektaak is immers al af. Zo zal de jeugd minder onhandelbaar worden omdat ze ten eerste niet meer als groep bekeken worden, maar als individu. En ten tweede omdat ze een eigen werksnelheid kunnen aangeven en daardoor individueler les kunnen krijgen, waardoor vragen beter beantwoord kunnen worden :')

    Nou ja, mijn mening over het onderwijs van tegenwoordig:Y)


    To live would be an awfully big adventure

    Klopt, 1 van onze leraressen kan ons echt niet aan, ze is de heletijd echt heel erg gestressed


    I want to fix that in my memory forever. Draco Malfoy, the amazing bouncing ferret... - Ron Weasley

    Jennieee schreef:
    ligt aan de leraar. Ik heb leraren die absoluut geen orde kunnen houden en ik heb leraren die dat juist wel kunnen en niet twijfelen om strafwerk uit te delen of iemand weg te sturen. Onze klas is best druk en het ligt gewoon aan de leraar hoe ze zich gedragen


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Authors schreef:
    Mijn leerkrachten zijn daar het bewijs van xd


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Ik ben het hier mee eens. De meesten docenten zijn niet in staat om les te geven. mijn docent Nederland liep vorig jaar 2 keer huil de les uit. Zei is nu ontslagen, maar ook mijn docent spaans (dit jaar) moest meerdere keren bijna huilen.