• Ik kreeg een ideetje door een goede film met een slecht einde die ik gisteren keek en ik vroeg me af wat jullie van het idee vinden.

    Arelia is amper zeventien wanneer ze met haar vader verhuist naar New Orleans en intrekt in een een plantage die al tientallen jaren leeg staat. Ze gelooft niet in het onbekende en wil voor alles een verklaring voorgeschoteld krijgen, tot ze 's nachts begint te slaapwandelen en droomt over de vroegere inwoners van het landhuis.

    En ik heb ook een soort 'inleiding' neergepend.

    New Orleans werd al eeuwenlang bestempeld als de enige echte spookstad van de Verenigde Staten. Velen beweerden zelfs dat de oorspronkelijke geschiedenis van de stad luguberder was dan de schrijfsels die vele auteurs uit hun pen hadden weten te slaan.
    Moordenaars, verkrachters, dieven en ander tuig werden uit de overbevolkte gevangenissen van Parijs gehaald, aangespoord om de bouw van de nederzettingen van de stad te verwezenlijken en behoorden tegelijk ook tot de eersten om het gebied te bevolken.
    De omstandigheden waren rampzalig; drijfzand, alligators, giftige slangen, muggen en dodelijke ziektes die honderd jaar lang de inwoners teisterden, creëerden de perfecte griezelverhalen die oude mannen en dronken vrouwen aan de kleine, pestende rotkinderen van hun buren wisten te vertellen.
    Slaven werden gemarteld en vermoord door hun eigenaars, mensen werden leven verbrand en vrouwen werden in kooien opgesloten, nadat hun gewrichten verwrongen werden.

    De verhalen en legendes volgden de geschiedenis van de stad jarenlang, maar toch was er niemand die er aandacht aan spendeerde. Iedereen lachte de vertelsels weg met een wuivende hand. Het was tenslotte dronkemanspraat en niets daarvan leunde ook maar een klein beetje naar de waarheid.


    Thoughts?

    [ bericht aangepast op 8 juli 2011 - 22:09 ]

    i like it.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    i like it.

    Gracias niña. :-)

    Kan je me laten weten wanneer je begint?(nerd)


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Uneventful schreef:
    i like it.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Pyro schreef:
    Kan je me laten weten wanneer je begint?(nerd)

    Dat kan ik, maar het gaat zeker nog een eindje duren :'D

    (dance)(dance)(dance)(dance)(dance)
    Nouja je kent mijn meening. (cool)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (dance)(dance)(dance)(dance)(dance)
    Nouja je kent mijn meening. (cool)

    Die ken ik zeeker. (nerd)

    I think it's totally awesome dus laat je even iets weten als hij er is?

    [ bericht aangepast op 8 juli 2011 - 22:51 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Pemberley schreef:
    I think it's totally awesome dus laat je even iets weten als hij er is?

    yes ma'am. (nerd)

    Story over geesten? I'm in.
    Maar dat wist je al. Me ghosta mucho!


    Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.