• Geen idee of dit goed staat...

    Ik ben niet echt iemand die snel ergens mee zit, maar dit doet me wel echt wat. Effe snel een korte uitleg:

    Er zit bij mij een meisje op school, dat best wel bitchy is. Ze heeft eigenlijk geen vrienden, maar ze is ook écht niet aardig. Ze is blind en heeft dus met bepaalde dingen wat meer hulp nodig.
    Ik ging een tijdje met haar om, maar het klikte gewoon niet omdat ze gewoon echt niet aardig is en ik heb vrienden die haar ook niet mogen en tegen wie ze ook vet lullig is.
    Vandaag gingen we bowlen en zij ging ook mee (da's niet raar want we zien allemaal onder de 20%) maar ze wilde eerst niet en toen zat ze daar de hele tijd met zo'n gezicht alsof ze bijna ging janken en daar voelde ik me echt schuldig over. Omdat zij het niet leuk had en steeds zo zit te zuchten.
    Mijn vrienden en moeder zeggen dat het niet aan mij ligt, want ik wilde haar wel helpen, ookal mag ik haar gewoon niet. Maar dat gevoel blijft...

    Kent iemand dit ook? Tips? Want ik ben best wanhopig ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    het is niet jou schuld
    misschien even praten??


    You can't not look cool with a crossbow.

    Awe, dat is inderdaad wel rot voor dat meisje. Ik vind, ookal mag je haar niet zo, je toch even met haar kan praten en lol kan maken. Misschien is ze helemaal niet zo. Iedereen heeft wel wat goeds, en dit is echt zielig voor haar! :[


    We accept the love we think we deserve.

    Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen hoor.
    Je hebt toch niks verkeerd gedaan? ö
    Dat meisje doet steeds onaardig, jij niet.
    & als ze niet mee wilde bowlen, dan ging ze toch gewoon niet?
    Ik snap niet waarom je je schuldig voelt. ;s
    Dus mijn tip: voel je niet schuldig! ö Als ik eht goed begrepen heb ;s


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Mss is ze gewoon heel onzeker omdat ze blind is en reageert ze daarom zo bitchy. De volgende keer dat je eens iets gaat doen met de klas ofzo, kun je mss eens een klein babbeltje houden. Dan heb je én met haar gepraat én hoef je je niet de hele tijd met haar bezig te houden (als je dat eigelijk toch niet leuk vind, omdat ze altijd zo bitchy is).


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Als ze jou hulp niet kan appreciëren, is dat haar schuld.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Monkeyslut schreef:
    Mss is ze gewoon heel onzeker omdat ze blind is en reageert ze daarom zo bitchy. De volgende keer dat je eens iets gaat doen met de klas ofzo, kun je mss eens een klein babbeltje houden. Dan heb je én met haar gepraat én hoef je je niet de hele tijd met haar bezig te houden (als je dat eigelijk toch niet leuk vind, omdat ze altijd zo bitchy is).


    Ik heb veel met haar gepraat. Ik ben namelijk een tijdje met haar om gegaan, maar ze 'duwde' me gewoon weg, met haar gedrag. Dan kan ze zo 'n bemoeial zijn en alles wat ik haar dan in vertrouwen vertel, verteld ze gewoon door.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Maak je niet druk want het is ECHT NIET jouw schuld! (:


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Volgens mij voelde ze zich te geconfronteerd met haar handicap.
    Ik heb dat ook soms dat ik denk dat ik dingen niet ga kunnen vanwege mijn handicap (andere dan blindheid), maar toch kan ik het. Ik ben dan gewoon bang en voel me gefrustreerd door die angst en dan loop ik vaak ook de hele tijd te zuchten en kan ik ook bijna janken.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Het is niet jou schuld joh :O Het ligt aan haar, zij doet steeds onaardig en jij niet. Niks van aantrekken.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ken genoeg blinde mensen die nog wel veel kunnen, die wel gewoon vrolijk zijn dus daar kan het niet aan liggen, ik zou er met haar over praten


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hingucker schreef:
    Volgens mij voelde ze zich te geconfronteerd met haar handicap.
    Ik heb dat ook soms dat ik denk dat ik dingen niet ga kunnen vanwege mijn handicap (andere dan blindheid), maar toch kan ik het. Ik ben dan gewoon bang en voel me gefrustreerd door die angst en dan loop ik vaak ook de hele tijd te zuchten en kan ik ook bijna janken.


    Het is niet alleen met het bowlen.
    Vorige week gingen we een paar standbeelden in Amsterdam 'bekijken' (Niemand van ons kijkt, want niemand kan het zien) en toen moest ik eerder weg voor een afspraak en zij wilde mee. Maar da's zo kut, want ik kan haar niet begeleiden, want ik loop zelf met een stok, al kan ik redelijk zien.
    Maar ja, uiteindelijk wij op het station, vraag ik "Waar moet je heen?" en zij zegt dat ze het wel kon vinden, maar ik vroeg het nog eens voor de zekerheid en toen werd ze geïrriteerd, dus ik liet haar gaan, maar achteraf zag ik dat ze het helemaal niet kon vinden. Terwijl ik best even mee wilde lopen, want ze kent maar één route.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LittlePirate schreef:
    (...)

    Het is niet alleen met het bowlen.
    Vorige week gingen we een paar standbeelden in Amsterdam 'bekijken' (Niemand van ons kijkt, want niemand kan het zien) en toen moest ik eerder weg voor een afspraak en zij wilde mee. Maar da's zo kut, want ik kan haar niet begeleiden, want ik loop zelf met een stok, al kan ik redelijk zien.
    Maar ja, uiteindelijk wij op het station, vraag ik "Waar moet je heen?" en zij zegt dat ze het wel kon vinden, maar ik vroeg het nog eens voor de zekerheid en toen werd ze geïrriteerd, dus ik liet haar gaan, maar achteraf zag ik dat ze het helemaal niet kon vinden. Terwijl ik best even mee wilde lopen, want ze kent maar één route.


    Wel ja, dat bevestigt dus wat ik dacht.
    Volgens mij heeft ze het er gewoon moeilijk mee dat ze blind is en kan ze het niet gemakkelijk aanvaarden. Ik heb ook van die momenten dat ik alles zelf wil kunnen doen, vooral trappen. Ik kan geen trappen doen zonder ergens aan te steunen (leuning, iemands arm,...) en als ik dan mensen zo vlotjes de trap op en af zie gaan, voel ik me stom.
    Met dat meisje is dat net hetzelfde. Ze wil de weg alleen vinden en voelt zich stom als ze hulp moet vragen, want dan moet ze toegeven dat ze het niet alleen kan.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Wel ja, dat bevestigt dus wat ik dacht.
    Volgens mij heeft ze het er gewoon moeilijk mee dat ze blind is en kan ze het niet gemakkelijk aanvaarden. Ik heb ook van die momenten dat ik alles zelf wil kunnen doen, vooral trappen. Ik kan geen trappen doen zonder ergens aan te steunen (leuning, iemands arm,...) en als ik dan mensen zo vlotjes de trap op en af zie gaan, voel ik me stom.
    Met dat meisje is dat net hetzelfde. Ze wil de weg alleen vinden en voelt zich stom als ze hulp moet vragen, want dan moet ze toegeven dat ze het niet alleen kan.[/quote

    Dat lijkt me niet, want ze vroeg wel of ik d'r naar de tram wilde brengen en naar het station... En dat soort dingen vraagt ze altijd.
    Ik snap d'r ook wel, maar ik ga mij er schuldig over voelen. Want ze heeft echt niemand, maar ik kan ook écht niet met haar praten.
    Ze komt zo zo stilletjes achter je staan, heel sneaky en dan legt ze d'r hand op mijn rug, waarschijnlijk om precies te voelen waar ze moet stoppen, maar dan haalt ze haar hand gewoon niet weg. Maar ja. Je bent niet doof, dus je hoort dat ik in gesprek ben en dan probeert ze zich erin te mengen, met heel gemene opmerkingen. En al ben je onzeker, ik kan daar niks mee.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LittlePirate schreef:
    Dat lijkt me niet, want ze vroeg wel of ik d'r naar de tram wilde brengen en naar het station... En dat soort dingen vraagt ze altijd.
    Ik snap d'r ook wel, maar ik ga mij er schuldig over voelen. Want ze heeft echt niemand, maar ik kan ook écht niet met haar praten.
    Ze komt zo zo stilletjes achter je staan, heel sneaky en dan legt ze d'r hand op mijn rug, waarschijnlijk om precies te voelen waar ze moet stoppen, maar dan haalt ze haar hand gewoon niet weg. Maar ja. Je bent niet doof, dus je hoort dat ik in gesprek ben en dan probeert ze zich erin te mengen, met heel gemene opmerkingen. En al ben je onzeker, ik kan daar niks mee.


    Volgens mij is er wel een verklaring voor haar gedrag, maar ik weet niet welke...
    Misschien houd ze een masker op?


    You are the poetry Shakespeare was missing.