• De stelling van vandaag luidt:
    Kinderen behoren vrij van religie te zijn. Als ze oud genoeg zijn om het te begrijpen kunnen ze zelf kiezen waar ze in geloven of niet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    eens me vader is gedoopt en is niet eens gelovig.vroeger dacht ik zelfs dat me ouders gelovig waren :'D maar dat zijn ze niet :'D dus ik ben niet gelovig die keuze maakte ik al van jongs af aan :Y)


    Shoganai i ne~

    LetMeBe schreef:
    Nee, want het is heel moeilijk om nog in een God te gaan geloven als je daar niet mee opgevoed bent. Veel religies zullen dan snel verloren gaan.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Heel erg eens.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    PUKKELxDING schreef:
    Ik vind van wel ja, maar in de praktijk komt daar toch nooit wat van terecht. Wat een kind meekrijgt in zijn/haar jeugd zal zij altijd als waarheid aannemen, vaak denkt hij/zij daar niet meer over na als hij/zij ouder is.


    I´m nothing special.

    Je kan pas beslissen tot welke religie je behoort als je er voldoende over weet en als je er als kind van wordt vrijgesteld, kan je het niet weten.


    Has no one told you she's not breathing?

    ik vind het wel. maar ik ben zelf religieus opgevoed. maar ik was er naar een tijdje vrij in te kiezen wat ik wou. ik wou blijven geloven. mensen denken soms dat als je zo opgevoed bent je ook zo moet blijven en als je zelf helemaal geen inbreng hebt. ik mocht op mijn 10e al kiezen of ik geloven wou of niet. ik heb er toen dus wel voor gekozen. voor sommige is het gwn een deel van de opvoeding.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore

    Eens. Moet ieder lekker voor zichzelf weten.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Stonem schreef:
    Rick is van de religie stellingen hoor (cat)

    En ik ben het eens, maar zo werkt het in het echt natuurlijk niet.


    Tinka & Ghunter.

    ook al leer je kinderen je religie, later gaan ze sowieso het zelf beslissen zo simpel is het toch?


    when you face big troubles in your life, don't say "O God, I have big troubles" But say " O Trouble I Have A Big God

    PUKKELxDING schreef:
    Ik vind van wel ja, maar in de praktijk komt daar toch nooit wat van terecht. Wat een kind meekrijgt in zijn/haar jeugd zal zij altijd als waarheid aannemen, vaak denkt hij/zij daar niet meer over na als hij/zij ouder is.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2011 - 18:12 ]


    None but ourselves can free our minds.

    ik vind van wel , maar als ze het in hun jeugd al hebben meegekregen ben je er zo aan gewend. Dat je het niet meer loslaat.

    denk ik :x


    Danmarks Dynamite.

    Created schreef:
    Eens.

    Zeker. Ik vind niet dat je je kind mag opleggen in iets te geloven dat voor hun niet bestaat. Als het wel voor hen bestaat , maar in een andere vorm dan vind ik dat iedereen , ook kinderen het recht hebben zich daar op te richten en niet op het gene dat door hun ouders is op gegeven.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    PUKKELxDING schreef:
    Ik vind van wel ja, maar in de praktijk komt daar toch nooit wat van terecht. Wat een kind meekrijgt in zijn/haar jeugd zal zij altijd als waarheid aannemen, vaak denkt hij/zij daar niet meer over na als hij/zij ouder is.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    jazeker, ik ben gedoopt, communie gedaan, maar nu ben ik de enigste atheïst in het gezin :W


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!