• Mijn ouders voeden me vrij op. Dus dat ze me eigen keuzes laten maken maar ik altijd na ze toe kan komen als ik dat nodig vind.

    Ik heb ook bijna nooit straf heel even toe.


    Hoe word jij opgevoed? met een geloof? of heel vrij zoals mij of word je heel strak gehouden?

    Opzich wordt ik best vrij opgevoed, maar wat betreft sommige dingen. Als tijden van thuiskomst heb ik nog nét geen halsband om!

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 23:42 ]


    Let it come and let it be

    Ik word niet met een geloof opgevoed. Ik bid wel voor het eten, maar eigenlijk is het gewoon een langere versie van 'eetsmakelijk' (:

    Verder mag ik alles doen - zolang het rationeel is ;'p. Alleen als we al wat anders hebben, of mijn moeder die mensen niet kent waar ik iets mee ga doen, word het wat lastiger.

    Bij mijn zusje is dat wel wat strenger, maar die 'haalt ook meer dingen uit'.

    Soms verplicht mijn moeder me wel tot stomme dingen. Zoals dat ik naar een schoolfeest moet, waar alleen maar bruggers zijn die ik niet mag, maar uiteindelijk - met een normaal gesprek - hoefde ik niet ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb taken en plichten in het huis, zolang ik die vervul is er geen probleem en mag ik bijna alles. Er zijn regels, maar die zijn goed te volgen of te omzeilen ^^ Ik ben netjes opgevoed, goede manieren, respectvol zijn tegenover anderen en dat soort dingen. Ik ben ook met geloof opgevoed, maar daar doe ik vrij weinig mee. Ik ben dus gewoon goed opgevoed.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 23:44 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik word heel nuchter opgevoed. Negatief gedrag word niet beloont maar bestraft, positieve dingen worden wel beloont. Eigenlijk ben ik heel netjes opgevoed, met respect voor andere mensen en hun spullen.


    Your make-up is terrible

    Hoe ik opgevoed word vind ik normaal.. dus ik zeg automatisch; ik word normaal opgevoed.
    Maar voor iedereen is het anders. dus ik weet niet wat je onder streng opvoeden moet denken.. en onder vrij.. Ik weet wel dat ik niet gelovig op word gevoed.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben christelijk opgevoed, maar het iniet zo dat ik elke zondag naar de kerk ga. Totaal niet. Mijn ouders laten me vrij, maar het heeft zo zijn grenzen. Precies goed dus. Ik heb liever ouders die wat strenger zijn, dan ouders die hun kind alles laten doen wat god verboden heeft, waardoor je dus allerlei resultaten krijgt. De ene gaat stelen en eet alleen maar Junkfood en de andere zoekt verkeerde aandacht bij jongens. (Twee vriendinnen van mij)


    To infinity and beyond •

    Ik ben erg vrij opgevoed. Mijn ouders hebben dat met voorbedachte raden gedaan, in de hoop dat ik zo, met de juiste voorlichting, de juiste keuzes zou maken. Dat is ze erg goed gelukt. Bovendien hebben ze me respect bijgebracht, hebben ze me uitgelegd welke situaties ik beter kan vermijden. Wat ik van mijn moeder heb meegekregen bovendien is dat ik geen ruzie moet maken. Ik weet niet of ik zo blij ben met deze eigenschap, maar helaas heb ik 'm wel overgenomen.


    Life is hard and then we die

    ik word heel vrij opgevoed, heb nog nooit in mijn leven straf gehad en hoef niks te doen in huis, maar dat doe ik wel hoor!


    T O K I O H O T E L < 3

    Qua geloof hebben mijn ouders hebben me opgevoed zonder geloof en laten me zelf de wereld ontdekken. Als ik vragen heb over dingen laten ze me het ook zelf opzoeken, omdat ze me niet willen beïnvloeden met hun mening, omdat ik die dan zou kunnen gaan overnemen in plaats van zelf na te denken.
    En met andere dingen. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden, maar ik denk dat iedere ouder dat wel zegt. Echt klusjes doen hoef ik niet echt, maar dat komt omdat mijn ouders slecht zijn in regels opstellen. Nee, wacht, dat kunnen ze wel, maar ze kunnen het niet volhouden. Fouten worden bestraft maar goed gedrag wordt zelden beloond.
    Ik zou dus een aantal dingen later anders doen met mijn kinderen, maar sommige dingen ook hetzelfde, zoals ze opvoeden zonder geloof, maar ze wel vrijlaten in het zoeken naar hun eigen geloof.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2011 - 23:56 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik wordt vrij opgevoedt, ik stra vrij in de keuzes die ik maak maar ze geven me wel adviesen enzo.
    Er zijn wel grenzen tot hoever ik kan gaan.
    Ik ben gedoopt/ comunie gedaan dus ben met een geloof opgevoedt maar we doen er eigelijk weinig mee.


    (Be)lieve in (you)rself

    Zolang ik het goed doe op school laten ze me wel mijn eigen gangetje gaan. Al doe ik niet veel, aangezien ik niet zo sociaal ben. Er is geen geloof van sprake. Maar alsnog vind ik het niet fijn. Mijn moeder laat me telkens voelen alsof ik stil in hoekje moet zitten en moet knikken om alles wat iedereen vraagt. En mijn vader roept elke keer: 'Heb een mening, Lilian! Laat je niet zo over je heen lopen!' Maar uit eindelijk luister ik toch naar mijn moeder, en dat haat ik echt.


    wth.

    Ik word - vind ik dan - goed opgevoed. Ik ben fatsoenlijk en beleefd naar andere mensen, en ik zal ook niet snel iemand afsnauwen. Daarnaast wordt mijn geld voor mij beheerd, zodat ik niet met geld kan smijten. Hierdoor leer ik zuinig met mijn geld om te gaan.
    Maar die vrije opvoeding vind ik eigenlijk niks. :') Sorry, maar mijn neefje en nichtje worden vrij opgevoed. Ze zijn verdomme geen kind meer omdat hun ouders ze aan hun lot overlieten.
    Ze zijn áltijd bij iemand anders en zwerven laat nog rond op straat. Hun hygiëne is afschuwelijk, omdat hun ouders zeggen; doe het maar lekker zelf.
    Ze zijn verdomme 6 en 8! Aargh, zulke ouders kan ik de nek wel omdraaien.
    Als je kinderen hebt, zorg je daarvoor. En als je constant de kinderen dumpt bij de opvang, dan moet je ook geen kinderen nemen. Ze zijn echt hartstikke rijk, dus hun moeder kan heus wel een paar dagen thuisblijven.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mudblood schreef:
    Ik word - vind ik dan - goed opgevoed. Ik ben fatsoenlijk en beleefd naar andere mensen, en ik zal ook niet snel iemand afsnauwen. Daarnaast wordt mijn geld voor mij beheerd, zodat ik niet met geld kan smijten. Hierdoor leer ik zuinig met mijn geld om te gaan.
    Maar die vrije opvoeding vind ik eigenlijk niks. :') Sorry, maar mijn neefje en nichtje worden vrij opgevoed. Ze zijn verdomme geen kind meer omdat hun ouders ze aan hun lot overlieten.
    Ze zijn áltijd bij iemand anders en zwerven laat nog rond op straat. Hun hygiëne is afschuwelijk, omdat hun ouders zeggen; doe het maar lekker zelf.
    Ze zijn verdomme 6 en 8! Aargh, zulke ouders kan ik de nek wel omdraaien.
    Als je kinderen hebt, zorg je daarvoor. En als je constant de kinderen dumpt bij de opvang, dan moet je ook geen kinderen nemen. Ze zijn echt hartstikke rijk, dus hun moeder kan heus wel een paar dagen thuisblijven.


    Ja,het is hoe je er zelf mee omgaat. Ik douche toch elke dag hoor...

    Hale schreef:
    (...)

    Ja,het is hoe je er zelf mee omgaat. Ik douche toch elke dag hoor...

    Maar iedereen wordt ook weer anders opgevoed, hè? ^^
    Het is gewoon een variant van de vrije opvoeding van mijn tante en oom die ik afkeur.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mudblood schreef:
    (...)
    Maar iedereen wordt ook weer anders opgevoed, hè? ^^
    Het is gewoon een variant van de vrije opvoeding van mijn tante en oom die ik afkeur.


    Ik moet het echt niet wagen mijn school te verwaarlozen en ik moet er ook altijd fatsoenlijk bijlopen. Dat is het enige waar mijn ouders 'echt' ouders zijn.