• De stelling van vandaag luidt:
    Het is goed dat je in Nederland nu al op je 17e je rijbewijs kunt halen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens, het zou eigenlijk ook naar 16 moeten gaan, zoals in Amerika.


    Rainbows on my staircase ~

    EMIN3M schreef:
    Eens, het zou eigenlijk ook naar 16 moeten gaan, zoals in Amerika.


    Where words fail, music speaks

    Oh, is dat zo? Dat wist ik helemaal niet (alien)


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Ik zie niet echt in waarom het nodig was, maar het maakt me ook eigenlijk helemaal niet uit vanaf welke leeftijd je je rijbewijs mag halen. (:


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Oneens. Ik zie het nut niet. Over het algemeen gaan tieners niet zo ver weg dat ze een auto nodig hebben of ze kunnen met het openbaar vervoer, wat ze sowieso vaker moeten doen met het oog op de natuur. Daarbij, jongeren experimenten vaker. Dus ook met drank en drugs, wat weer niet zo goede combinatie is met rijden. Een 18 jarige is toch verantwoordelijker. En het merendeel van de ongelukken worden toch nog door alcohol en jongere veroorzaakt. Door dat de leeftijd omlaag is gegaan is de kans groot dat dit nog meer word.

    Ik weet het een heel lul verhaal. Het komt er op neer dat ik het een slecht idee vind.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het geen goed idee eigenlijk. In amerika is het 16, maar daar mag je niet drinken. Als het hier ook 16 wordt wed ik dat je plotseling meer ongelukken krijgt door dronken mensen die net achter het stuur zitten. (ik haaaaaaaaaat tieners, ook al ben ik er zelf nog 1)


    quidquid excusatio prandium pro

    MrsLovett schreef:
    Oneens. Ik zie het nut niet. Over het algemeen gaan tieners niet zo ver weg dat ze een auto nodig hebben of ze kunnen met het openbaar vervoer, wat ze sowieso vaker moeten doen met het oog op de natuur. Daarbij, jongeren experimenten vaker. Dus ook met drank en drugs, wat weer niet zo goede combinatie is met rijden. Een 18 jarige is toch verantwoordelijker. En het merendeel van de ongelukken worden toch nog door alcohol en jongere veroorzaakt. Door dat de leeftijd omlaag is gegaan is de kans groot dat dit nog meer word.

    Ik weet het een heel lul verhaal. Het komt er op neer dat ik het een slecht idee vind.

    Hier ben ik het sowieso mee eens. Maar aan de andere kant moet de zeventienjarige een jaar lang rijden met iemand die officieel staat ingeschreven als de begeleider. Zonder mag de zeventienjarige dan niet rijden.
    Aan de begeleiders worden ook eisen gesteld: Ze moeten langer dan tien jaar in het bezit zijn van hun rijbewijs, ze mogen geen alcohol nuttigen, er mogen maar drie begeleiders per zeventienjarige worden ingeschreven, etc. Met iemand anders mag de zeventienjarige dus al niet rijden en als de begeleider alcohol heeft genuttigd, is deze strafbaar.
    Daarnaast is het wel zo dat ze in dat jaar een hoop ervaring op kunnen doen, waardoor ze op hun achttiende wellicht verantwoordelijker en inzichtelijker zijn in het verkeer als ze alleen de weg op mogen.
    Ik zit in dubio. Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.


    Rated by prejudice.

    Darren schreef:
    Oh, is dat zo? Dat wist ik helemaal niet (alien)


    None but ourselves can free our minds.

    Mee eens! :D Want ik mag van mijn ouders ook op mijn 17e starten met rijden en dat vind ik echt heel erg fijn! Nooit meer verre afstanden in de regen afleggen! :Y) En het is maar één jaar eerder dan 18 jaar, dus dat boeit eigenlijk niet echt, op 17 ben je echt wel wijs genoeg om geen domme dingen te gaan doen :P Ik vind dat er dan alleen wel strenger gecontroleerd moet worden op drank en drugs gebruik. Maar verder vind ik het alleen maar fijn! (Vooral voor mezelf)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Darren schreef:
    Oh, is dat zo? Dat wist ik helemaal niet

    [ bericht aangepast op 4 aug 2011 - 10:06 ]

    Eeeeeeens. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Absoluty not!
    I guess I don't have to explain why. (cat)

    [ bericht aangepast op 4 aug 2011 - 10:15 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ben ik het niet mee eens. Er zullen veel meer ongelukken gebeuren, omdat je hier vanaf je 16e mag drinken en in Amerika bijvoorbeeld niet. Het is nu al zo dat de meeste auto ongelukken gebeuren met jonge, onervaren bestuurders. Dit zal alleen nog maar meer worden.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Het is pas vanaf November, maar ik ben er uiterst blij mee ^^


    Dance forever with the devil.

    Darren schreef:
    Oh, is dat zo? Dat wist ik helemaal niet

    [ bericht aangepast op 4 aug 2011 - 11:00 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein