• Ik heb al de hele dag een liedje van de afscheidsmusical van mijn klas in mijn hoofd. Dit was 3 jaar geleden, en nu vond ik het wel leuk om die dvd terug te kijken en mezelf en de rest van toen uit te lachen. haha.

    Waar ging jullie afscheidsmusical over? of heb je nog nooit in een afscheidsmusical gespeeld?

    De mijne:
    titel: Sneeuwwitje en de 7 gansters
    Plot: Sneeuwwitje en haar Prins leven alweer een paar jaar lang en gelukkig maar bij Sneeuwwitje sluipt de twijfel binnen. 'Is dit het nou?' Ze verveelt zich en begint te verlangen naar de oneffenheden uit het gewone leven. De Prins echter wil daar niet van weten en na een forse ruzie verlaat Sneeuwwitje gedesillusioneerd het Sprookjesbos. Ze vindt onderdak in het café van Henk en Marie, alwaar ze als dienstertje aan het werk kan. De Prins mist haar en geeft de Zeven Dwergen opdracht haar te gaan zoeken. Deze vermommen zich als gangsters en gaan de gewone wereld binnen. De Koningin is blij van Sneeuwwitje verlost te zijn, zeker als ze van haar spion verneemt dat Sneeuwwitje dik en lelijk aan het worden is. Als de Prins zijn liefje terugvindt is ze zo dichtgegroeid dat hij haar niet meer terug wil hebben. Gelukkig is er inmiddels iets moois en echts gegroeid tussen Sneeuwwitje en de goeiige cafébaas Henk. Als dan ook de Boze Koningin nog een vrijer vindt komt alles alweer gewoon goed.

    oké, dat stukje waarover het verhaal gaat heb ik van internet. Maar het was echt een lollige musical, ik speelde trouwens de boze koningin. :Y)
    (krul)

    [ bericht aangepast op 4 aug 2011 - 21:03 ]


    <3

    Wij hadden Nizno. Ik heb hem ook op dvd, kijk hem alleen nooit xD Vond mijn basisschool tijd niet echt geweldig!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Jiles schreef:
    Wij hadden de musical Plexat. ^^
    Het ging over een gezin, vader, moeder, zoon en dochter. Het speelde zich af op een zaterdag.
    Aan het ontbijt besluit het gezin te gaan barbecueen maar vader Jan is bang dat het net zoals een vorige keer weer uit de hand loopt. Toen waren er namelijk 100 gasten. Maar moeder Ria zegt dat hij niet zo moet zeuren en dat het wel goed komt. Zo begint de dag.
    Dan gaat zoon Koen naar de voetbal waar ze de kampioenswedstrijd moeten spelen. Uiteindelijk worden ze kampioen en wordt het hele team + coach uitgenodigt.
    Moeder Ria gaat naar haar vader toe die in een verzorgingstehuis zit. Hij zit daar maar alleen dus gaat Ria zoeken naar mensen zodat haar vader daar mee om kan gaan. Uiteindelijk komt ze terug met wat mensen en ze gaan gezellig kaarten. Haar vader vraagt dan of hun misschien ook met zijn alle op de bbq mag komen. Ria stemt toe.
    Dochten Mariska zit in een dansgroep en moet optreden en dan komen ze op tv. Eerst voelt ze zich niet zo lekker maar na een behandeling bij een speciale kapper gaan ze optreden. Na het optreden nodigt ze haar hele dansgroep uit.
    Vader Jan gaat zogenaamd vissen maar eigenlijk oefent hij altijd met zijn vroegere band. Nadat ze weer een tijdje hebben geoefend, nodigt hij zijn bandleden uit voor de bbq.
    Het eindigt met de bbq bij hun thuis. Natuurlijk is iedereen er en is het weer hartstikke druk. Maar vader Jan zegt dan: ach we hebben toch Plexat.

    Was echt zo leuk om te doen met je klas! En het is nu al 4 jaar geleden en weet het nog helemaal uit mijn hoofd! :'D


    Haha, ik heb ook die musical gehad.. alleen weet ik het niet meer zo goed als jou terwijl het bij mij maar twee jaar geleden is. :$ Nee, ik vond het niet zo'n leuke musical. Kan ook aan de klas liggen, maargoed. :a


    Simple, but effective.

    nerveus schreef:
    Wij hadden Nizno. Ik heb hem ook op dvd, kijk hem alleen nooit xD Vond mijn basisschool tijd niet echt geweldig!

    Eindelijk iemand die ook Nizno had.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Genaamd: Hi Bye
    Sunny Bright, het bekende waspoedermerk, heeft Annie Stroop uitgeroepen tot winnares van de slagzinwedstrijd. Met ‘zelfs de gemeenste vlek is er bang voor’ heeft zij een geheel verzorgde vakantie gewonnen voor het hele gezin. De directeur van Sunny Bright heeft de internationale pers en een groot aantal beroemdheden uitgenodigd om de nieuwe slogan én diverse nieuwe producten spectaculair te presenteren. Het paradijselijke Jamaica is tevens het decor waarin de nieuwe reclamespot zal worden opgenomen. Wat de enthousiaste directeur niet weet is dat zijn jaloerse ex ook naar het reggae-eiland is afgereisd om daar haar kwade plannen uit te voeren. Madeleine du Gourlan, de dame in kwestie, is met haar eigen waspoedermerk Sjaff begonnen sinds zij haar man vaarwel heeft gezegd. Volgens haar was Frits nooit thuis en altijd met zijn assistente Annabelle ‘op stap’. Madeleine heeft het plan om met haar handlangers het feestje van Sunny Bright te ontregelen en haar eigen waspoedermerk Sjaff daardoor extra te laten schitteren. Allereerst zien we hoe de reclamespot op geraffineerde wijze wordt gesaboteerd door de bekende soapacteur Bas van Driel. Dit levert dolkomische situaties op, waarbij de arme regisseur Boris Grakzouter zich de haren uit het hoofd trekt. Wanneer de nog nietsvermoedende Frits van Dam en zijn assistente Annabelle tijdens de Beach Party (eigen invulling mogelijk) hun nieuwe producten en de slagzin presenteren, blijkt dat Annie Stroop niet tevoorschijn komt als zij jubelend wordt aangekondigd. Nadat Johnny van Galen de knallende meezinger ‘Als ik de lichtjes in je ogen zie’ heeft gezongen komt Theo Stroop, de echtgenoot van Annie, schreeuwend op: “Annie is verdwenen”. Een vreemd ontvoeringsbriefje is genoeg voor Frits om te concluderen dat Madeleine achter deze kwestie zit. Hij ontploft bijna van woede en zet direct twee detectives aan het werk om deze zaak op te lossen. Het publiek is dan al langer op de hoogte van hetgeen zich achter de rug van de Sunny Bright directeur afspeelt. Vanaf dit moment is te zien hoe Madeleine en haar handlangers zich op geraffineerde wijze van de detectives ontdoen. Zij heeft het slimme plan bedacht om Annie Stroop een nóg betere slagzin voor haar waspoedermerk Sjaff te laten maken. Ook betrekt zij de twee kinderen Stroop in haar complot. Als tijdens de Sjaff-Happening, onder het oog van de internationale pers, wordt aangetoond dat Sjaff veel schoner wast dan Sunny Bright komt Frits van Dam briesend oprennen. In no time staan de twee ex echtgenoten als kemphanen tegenover elkaar en moet ook Annabelle, door Madeleine steevast Lellebelle genoemd, het ontgelden. Dan blijkt een oer-Nederlands bakkie troost dé oplossing voor het conflict. Geloof het of niet, maar Annie Stroop heeft al vanaf het begin een thermoskan met onvervalste DE-koffie in haar onafscheidelijke picknickmandje zitten. Hiermee ‘blust zij de brand’. Komische en ontroerende momenten wisselen elkaar af. En Nadat Johnny van Galen nog een keer zijn nummer 1 hit heeft gezongen, gebeurt wat niemand voor mogelijk had gehouden. Frits en Madeleine besluiten de strijdbijl te begraven en weer samen verder door het leven te gaan. ‘Lang leve Sunny Sjaff’! Het slotlied HiBye! laat de zaal op zijn grondvesten trillen. Daarna weet het publiek zich uitgenodigd om een onvervalst bakkie Annie Stroop koffie te nuttigen. En hiermee eindigt dit heerlijke verhaal en het afscheid van groep 8.


    (Be)lieve in (you)rself

    Jiles schreef:
    Wij hadden de musical Plexat. ^^
    Het ging over een gezin, vader, moeder, zoon en dochter. Het speelde zich af op een zaterdag.
    Aan het ontbijt besluit het gezin te gaan barbecueen maar vader Jan is bang dat het net zoals een vorige keer weer uit de hand loopt. Toen waren er namelijk 100 gasten. Maar moeder Ria zegt dat hij niet zo moet zeuren en dat het wel goed komt. Zo begint de dag.
    Dan gaat zoon Koen naar de voetbal waar ze de kampioenswedstrijd moeten spelen. Uiteindelijk worden ze kampioen en wordt het hele team + coach uitgenodigt.
    Moeder Ria gaat naar haar vader toe die in een verzorgingstehuis zit. Hij zit daar maar alleen dus gaat Ria zoeken naar mensen zodat haar vader daar mee om kan gaan. Uiteindelijk komt ze terug met wat mensen en ze gaan gezellig kaarten. Haar vader vraagt dan of hun misschien ook met zijn alle op de bbq mag komen. Ria stemt toe.
    Dochten Mariska zit in een dansgroep en moet optreden en dan komen ze op tv. Eerst voelt ze zich niet zo lekker maar na een behandeling bij een speciale kapper gaan ze optreden. Na het optreden nodigt ze haar hele dansgroep uit.
    Vader Jan gaat zogenaamd vissen maar eigenlijk oefent hij altijd met zijn vroegere band. Nadat ze weer een tijdje hebben geoefend, nodigt hij zijn bandleden uit voor de bbq.
    Het eindigt met de bbq bij hun thuis. Natuurlijk is iedereen er en is het weer hartstikke druk. Maar vader Jan zegt dan: ach we hebben toch Plexat.

    Was echt zo leuk om te doen met je klas! En het is nu al 4 jaar geleden en weet het nog helemaal uit mijn hoofd! :'D

    Die van ons hette operatie geslaagd.

    T ging over een ziekenhuis dokter Bob, hij is dokter maar wil musical ster worden. Ondertussen in het ziekenhuis komen er verschillende patienten met ieder een probleem. Ondeetussen is zuster Annermarie verliefd op de directeur van het ziekenhuis. Het ziekenhuis is gewoon een ziekenhuis wat geen goeie adviezen geeft. Zo geven ze advies aan een vrouw die een verstopping heeft in haar neus dat ze beter de loodgieter kan bellen. Als er op de ziekenzaal een persoon met een heel groot blaasprobleem komt verandert alles. Bob moet naar de terhapeut en word zo teruggenomen naar zijn jeugd waar hij over zijn Musical keuze wil praten. De patrient met het plasprobleem blijkt een scout te zijn die alles hoord en Bob een rol aanbied in een muscial


    Dat was het kinda ik was 1 van die patienten maar ik was ziek, daardoor kende k de hele musical uit mn hoofd daarbij was ik ook invaller de rollen die ik heb gespeeld waren:
    Patient 4 en Scriptgirl. En de invalrollen waren Zuster Annemarie,Patient 8, en kleine Bib. Het minpunt was bij zuster Annemarie moest ik solo zingen en een stel spelen met een jongen die me aantal keren had geslagen. En bij kleine bob lachtte iedereen me uit omdat volwassen Bob een jongen was en ik een meisje

    Die van ons heette de trein:
    De trein van Amsterdam naar Marseille gaat bijna vertrekken. Er stappen opvallende reizigers in. Iedereen heeft oog voor de prachtige diamant van de vrouw van de oliesjeik. Maar wat hebben zij een verwende kinderen ….. Ook is er een nieuwe kok aan boord gegaan, maar kan deze kok eigenlijk wel koken? De trein vertrekt, maar bij de eerste de beste tunnel gebeurt er iets vreselijks: de diamant wordt gestolen! Op het volgende station staan de 'special agents' al klaar om de boel te onderzoeken.

    En ik was dus zo'n vage dichtester die een beetje vaag in haar hoofd was :'D


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Basilisk schreef:
    Die van ons heette de trein:
    De trein van Amsterdam naar Marseille gaat bijna vertrekken. Er stappen opvallende reizigers in. Iedereen heeft oog voor de prachtige diamant van de vrouw van de oliesjeik. Maar wat hebben zij een verwende kinderen ….. Ook is er een nieuwe kok aan boord gegaan, maar kan deze kok eigenlijk wel koken? De trein vertrekt, maar bij de eerste de beste tunnel gebeurt er iets vreselijks: de diamant wordt gestolen! Op het volgende station staan de 'special agents' al klaar om de boel te onderzoeken.

    En ik was dus zo'n vage dichtester die een beetje vaag in haar hoofd was :'D


    Ik had ook de Trein. (:
    Ik was mama Baretti. :'D


    Opgeven is geen optie.

    Wij hadden hoera we zijn gestrand.
    Ik heb alleen geen.idee meer waar die over gaat. Ik dacht dat er een popster op het strand was ofzoiets.

    Dursley schreef:
    Mijn musical heette trouwens "help"

    Het ging over een ziekenhuis waarin van alles gebeurde. Je had een aantal zusters en doktoren, en je had een schoonmaakster die alles wat volgde en er altijd doorheen lulde. Er kwamen dan verschillende patiënten, zoals iemand met een sleutel in z'n buik, een oude man die maar bleef voor de chocoladepudding, etc. En op het einde ging het erover dat we afscheid moesten nemen of zo, omdat het jaar over was. Ik weet niet precies meer, maar het was een hele leuke musical!

    Ik was dus die schoonmaakster, wat echt geweldig was. Ik had een theedoek op mijn hoofd, een short om en ik had een plumeau! Ik had ook een liedje dat over mijn personage ging "boenen en vegen" en dan stond ik alleen op het podium en mocht ik mensen met mijn plumeau schoonmaken in het publiek enzo. Dat vond ik zoooooo leuk!

    Haha, mijn musical is zo lang geleden, maar ik kan alles nog meezingen enzo! _O_


    Die heeft mijn nicht gedaan, en die was toen ook de schoonmaakster. haha,


    <3

    Comeau schreef:
    Choas, omgedoopt tot boer zoekt vrouw.

    Het kwam er op neer dat onze ' juffrouw' meedeed aan BZV, en blablabla. Ik weet het niet eens meer >__<


    lol, die lijkt me grappig.


    <3

    Charlatan schreef:
    Titel: Spookie

    Over een gezin dat noodgewdongen, door noodweer, moest logeren in een 'spook'hotel. Het was alleen het gezin dat het hotel runde, dat achter al dat gespook zat.

    Musical - Spookie:
    Spookie, een musical vol humor, misverstanden, spoken en een schim. Griezelen dus!

    De familie De Brui erft van tante Agaath een landhuis in de Provence. Daar aangekomen blijkt het huis totaal vervallen. Om aan geld te komen voor de renovatie besluit het gezin De Brui om griezelovernachtigingen te organiseren in hun Spokotel . Met een spoken-act, een geest-zonder-hoofd in de bediening en griezeldiners verzorgd door een enge kok is dit een groot succes. Maar dan strandt er tijdens noodweer een gezelschap nietsvermoedende vakantiegangers pal voor de deur van het hotel. Er worden echter heel andere gasten verwacht ...

    Bijzonderheden:
    Deze musical heeft 19 tot 36 uitgeschreven rollen, is met minimaal 13 kinderen te spelen.
    Uitbreiding van rollen is makkelijk te realiseren: dmv knokenorkest, een dansgroep en een extra koor dat bestaat uit spoken, zombies en geesten. Een paar kinderen kunnen bovendien voor geluids- en lichteffecten zorgen.

    Het is voor de toeschouwers van de musical overduidelijk dat alle spoken/griezelfiguren in het verhaal worden gespeeld door de (kinderen van) familie De Brui. Er spelen dus geen 'echte' spoken mee in de musical.


    ja ik had die ook ^^


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing

    die van ons heette: het Spookslot.
    en het ging over een paar kinderen die verdwaald waren in het bos.. en uit kwamen op een groot, eng kasteel.
    en daar gingen ze naar binnen..
    en toen verdwenen er heel de tijd kinderen.. en de kinderen die overbleven moesten de anderen kinderen gaan zoeken. ^^


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Titel: Showbizzzz
    Verhaal:[Voor zover ik het onthouden heb] Het gehele verhaal speelt zich af rond het bedrijf Bosch Enterprises BV, waar de heren Bosch de leidinggevende zijn. Zij hebben de grote ster Britney Witney, echter blijkt niet zij degene te zijn die werkelijk zingt. Dit is de secretaresse, zij zingt achter het doek terwijl hiervoor Britney playbackt. Dit komt uiteindelijk aan het licht. Hierom heen gebeurt nog van alles.

    Ik speelde dankzij een sterk te kort aan meisjes twee rollen, waarvan één de achtergrondzangeres van Britney was, en als ik mij niet vergeet heette zij Silly. Milly kan ook, dat was de ander van het tweetal. En de tv presentatrice Mandy. Lach mij nog steeds dood om een regel die ik heb moeten zeggen.

    De heer Bosch: 'Zo meiden, en nu hup in de limo.'
    Waarop ik zeg: 'Limo? Is er geen champagne?'
    Geweldig intelligente opmerking.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2011 - 12:02 ]


    The future is meant for those who are willing to let go of the worst parts of the past.