• Ik heb dus voor het eerst een baantje en daarom heb ik een paar vragen :$

    Om te beginnen, Ik HEB het baantje nog niet, ik moest eerst proefdraaien, en nu heb ik al weer op internet gelezen van die verhalen dat mensen zijn op gelicht dus ik wil graag weten
    -Krijg je een proefdag uitbetaald?
    -Hoeveel proefdagen is maximaal dat je mag draaien?

    Want ze heeft me alleen van alles uitgelegd over het werk maar nog niks over mijn salaris en ik krijg wss deze eerste proefdag niet uitbetaald terwijl ik wel goed en hard 8 uur lang gewerkt heb :S

    En hoe krijg je uitbetaald meestal?
    Cash of op je rekening?

    Ik het onbeschoft om na de eerste proefdag te vragen wat je gaat verdienen en hoe je het geld in ontvangst neem?

    Dank jullie voor de antwoorden (flower)

    ik werk in een horeca gelegenheid en moet echt vanalles wat doen, van schoonmaken tot bediening. Vertel jullie ervaringen maar :) Altijd handig :)

    Ik heb op het speelplein gewerkt, zonder proefdagen, en dat geld kreeg ik op mijn rekening (:


    Never run out of reasons to smile...

    Ik ben ook een keer soort van opgelicht, of ja. Ik was nog niet aangenomen ook in de horeca en om te kijken of dat ik geschikt was moest ik ook een dag proefdraaien. Op die dag bestonden hun zoveel jaar, was het keidruk en moesten er een stuk of 20 proefdraaien waar uiteindelijk 5 uit gekozen werden. Ik kreeg niet uitbetaald.


    <3

    Nou, als je legaal werkt krijg je het uitbetaald op je rekening :') als je zwart werkt krijg je cash. Dat is het enige wat ik kan vertellen, want ik heb geen baantje.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    hortons schreef:
    Ik ben ook een keer soort van opgelicht, of ja. Ik was nog niet aangenomen ook in de horeca en om te kijken of dat ik geschikt was moest ik ook een dag proefdraaien. Op die dag bestonden hun zoveel jaar, was het keidruk en moesten er een stuk of 20 proefdraaien waar uiteindelijk 5 uit gekozen werden. Ik kreeg niet uitbetaald.


    Ja en dan zeggen ze: ja je bent toch niet geschikt, jij 5 dagen lang je de tering gewerkt en dan niet eens uitbetaald krijgen :S
    Kijk en ik werk nu 1 dag, maar misschien komt het bij mij goed maar ik lees meer van dat soort verhalen en ik wil het eigenlijk voorkomen :)

    Ik ga waarschijnlijk in Winterswijk op een manege helpen en in ruil daarvoor mag ik iedere dag een keertje rijden. Fair deal, not?
    Nou is het alleen een probleem dat ik moet treinen enzoo..


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Je moet betaald krijgen voor je proefdagen en die krijg je als je legaal werkt op je rekening. Volgens mij is de max proefdraaien 1 maand.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Greenwich schreef:
    Je moet betaald krijgen voor je proefdagen en die krijg je als je legaal werkt op je rekening. Volgens mij is de max proefdraaien 1 maand.


    Kijk maar preofdraaien vind ik ook helemaal niet erg, als ik maar betaald krijg, maar dat krijg ik dus niet, maar ik heb wel 8 uur lang vanalles gedaan, en nog mijn best gedaan ook, ben kapot, blaren van diameter van 7 cm dus ik bedoel maar

    Maar is daar een wet voor?

    [ bericht aangepast op 16 aug 2011 - 21:49 ]

    Ehh, je hoort volgens mij gewoon betaald te krijgen op je proefdagen. En ik hoop voor je dat je het op je rekening krijgt, want anders wordt je zwart betaald. Als je zwart betaald wordt, dan gaan er geen belastingen af, maar dan is er ook geen bewijs dat je er echt gewerkt hebt zeg maar, aangezien het niet bewezen is. Ik had namelijk een baantje ooit, waar ik zwart betaald kreeg. En ik had toen dus geen contract, dus ze hebben me nooit meer gebeld om te werken, ineens was ik niet meer welkom of zo. En nee, het is heus niet raar om het te vragen! Je hebt recht om te weten hoeveel je gaat verdienen. (:

    Dursley schreef:
    Ehh, je hoort volgens mij gewoon betaald te krijgen op je proefdagen. En ik hoop voor je dat je het op je rekening krijgt, want anders wordt je zwart betaald. Als je zwart betaald wordt, dan gaan er geen belastingen af, maar dan is er ook geen bewijs dat je er echt gewerkt hebt zeg maar, aangezien het niet bewezen is. Ik had namelijk een baantje ooit, waar ik zwart betaald kreeg. En ik had toen dus geen contract, dus ze hebben me nooit meer gebeld om te werken, ineens was ik niet meer welkom of zo. En nee, het is heus niet raar om het te vragen! Je hebt recht om te weten hoeveel je gaat verdienen. (:


    Oke nou dan zal ik dat morgen maar is vragen, want ik wilde gaan werken (vooral voor het geld:X :9~) om ervaring op te doen zodat dat in mijn cv komt te staan en dan staat het toch wel beter als je ergens anders gaat werken, en dan laat je cv zien , KIJK hier hebik gewerkt en goed werk afgeleverd :) maar ik heb het al druk en dan ook nog op zaterdag werken, dan wil ik wel betaald worden :O

    Daystar schreef:
    (...)

    Ja en dan zeggen ze: ja je bent toch niet geschikt, jij 5 dagen lang je de tering gewerkt en dan niet eens uitbetaald krijgen :S
    Kijk en ik werk nu 1 dag, maar misschien komt het bij mij goed maar ik lees meer van dat soort verhalen en ik wil het eigenlijk voorkomen :)


    5 dagen werken? Dan word je wel uitbetaald denk ik, dat noem ik ook niet echt een proefdag.


    <3

    hortons schreef:
    (...)

    5 dagen werken? Dan word je wel uitbetaald denk ik, dat noem ik ook niet echt een proefdag.


    Vandaag was echt wel een proef dag want alles werd uitgelegd, ik ging later wel vanalles doen , serveren, inpakken, klaarmaken, maar veel moest nog uitgelegd worden.

    Dat is eigenlijk overal anders.. Mijn zus moest eens 3 maanden proefdraaien voordat ze een echt contract kreeg. En meestal krijg je het geld op je rekening gestort. (:


    Forever.

    Proefdagen worden niet uitbetaald, en over het salaris moet je wel goed bespreken, het gaat ten slotte over geld. Dat moet goed afgehandeld worden.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Tamashi schreef:
    Proefdagen worden niet uitbetaald, en over het salaris moet je wel goed bespreken, het gaat ten slotte over geld. Dat moet goed afgehandeld worden.

    Nee en 1 of 2 dagen proef is ook niet erg maar als je een paar weken proef moet draaien? :O En dan toch niet word aan genomen, beetje lullig :$

    In natura (wbw)

    Lol, jk :')
    Ik werkte enkele maanden geleden, en kreeg cash (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.