• Hoi, even een vraagje: Waarom is iedereen dood? Een tweemans RPG'tje kan namelijk net zo goed in storyvorm geschreven worden, jwz (krul).

    Ben lui, dus alleen de link van de laatste.

    Nummer 11: Blub.

    Joinen maar geen idee wat RPG's zijn?

    Kijk hier!
    Inspringen altijd mogelijk. Vraag maar een samenvatting aan mij en ik zal je helpen met in het verhaal komen (;

    People, can I have your attention please? Will the real Slim Shady- no, just kiddin'. Ik heb alleen even een verzoek, en dat is te melden als je niet meer meedoet in de RPG ipv niks van je te laten horen. Saves us a lot of confusion. Dank je.

    Het verhaal
    Het gaat over een stel kinderen die om de een of andere reden in een verlaten villa in het bos komen. Denk aan weddenschap, weggelopen, verdwaald etc. De villa is enorm, heeft alles wat je maar wensen kan, ookal is het stoffig en wat oud. Maar wat ze niet weten is dat de villa die zo verlaten lijkt al bewoond is, niet door mensen of dieren. Door vampiers. Twee sorten nog wel, de slechte kennen geen medeleven en drinken van alles en iedereen en houden zich vaak niet in, de 'goede' doen het zo lang mogelijk met dierenbloed, maar moeten af en toe ook dat van een mens. Ze nemen dan zo min mogelijk en doen de mensen verder niks. Die twee soorten vampiers haten elkaar, obviously.
    Dan nu het grootste probleem, als een mens eenmaal binnen de poorten die rond de villa staan stapt, kan die niet meer terug. Enkel vampiers kunnen naar binnen en naar buiten. Overleven ze het?

    Rollen - Het waren er meer maar bon ;p
    Normale tiener: Dewi - Candy - Timothy - JamieGoede vampier: Elif - Gawyn - Lew - Odile - Yue
    Slechte vampier: Faith - Savoy
    Vampierjagers: Ask (Damiën) - Chase (James)

    Weetjes over vampiers
    - Ze kunnen in het daglicht, maar niet de hele dag. Eerst gaat het jeuken als ze te lang zien en dan pijn doen, als ze dan nog te lang blijven is er logisch wat er gebeurt.
    - Als een vampier van een mens drinkt wordt dat mens geen vampier, dat gebeurt pas als een vampier gif 'inspuit'
    - Een vampier die een mens ook tot nachtwezen maakt creëert als het ware een band en is eigenlijk verplicht die persoon te begeleiden in het begin.
    - Vampier worden is een zeer pijnlijk proces.
    - Als vampiers elkaar écht mogen drinken ze elkaars bloed zodat ze een sorot band krijgen ^^
    - Vampiers zijn sneller en sterker dan mensen en al hun zintuigen zijn ook sterk ontwikkeld.
    - Vampiers kunnen sluipen zonder geluid te maken en kunnen haast opgaan in de schaduwen.
    - Vampiers hebben geen eten/drinken nodig, ookal kunnen ze het wel eten.
    - Vampiers hebben bijna geen slaap nodig.
    - En als laatst; Elke vampier heeft een soort kleine gave, geen vuursturen of iets dergelijks maar denk aan gedachten lezen. Hier een

    lijstje met ideeën.
    Gedachten lezen door op persoon te concentreren of door aanraking
    Iemands hele verleden zien door simpele aanraking
    Persoon pijnigen als je wilt door enkel te kijken
    Dingen verplaatsen zonder aan te raken
    Hypnose
    Iemand in slaap kunnen laten vallen
    Zelf kunenn beslissen hoe je eruit ziet
    Ogen verkleuren naar je emotie
    Gedachten kunnen 'verzenden'
    Als iemand slaapt en je raakt die persoon aan kan je droom meekijken
    Dromen manipuleren
    Genezen
    Emoties aanvoelen
    Weten of iemand de waarheid spreekt
    Visioenen
    En ga zo maar door.

    HAVE FUN :'D


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 22:42 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    -Quint-
    'natuurlijk, ga zitten.' zeg ik. 'Af en toe is alleen zijn heel fijn, maar nu is het vooral zorg om anderen te helpen en jezelf maar even te laten' denk ik. Ik kijk weer naar de anderen, ze lijken Ier opgeluchter dan in de andere kamer. Alleen is er nog steeds iets slechts aan deze situatie.

    Aimeé
    ''Ooh..'' Zegt ze zacht. Ietwat teleurgesteld. Maar ja. Ze ritst haar vest dichter en bijt wat op haar onderlip. De situatie is nog altijd gespannen. Wat zou erger zijn? Haar vader of dit.. Ze kijkt even naar Quint, en kan het niet helpen dat haar wangen lichtroze kleuren, waarop ze maar meteen weer wegkijkt. Ze zucht zachtjes en haalt maar even een hand door haar haren. zou er nog iets over zijn van water? Dan kan ze in ieder geval even haar gedachten helder maken. Dit ging niet werken.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    -Quint-
    Aimeé kijkt snel van me weg. 'je moet wat eten' zeg ik tegen haar, 'en maak je vooral geen druk over mij ik red me wel.' 'ik heb wel eens wrede dingen van de wereld gezien,' denk ik in mezelf. De lava lamp op een tafel geeft een mooi sweervol licht af en werk bij mij goed als afleiding. Ik merk dat ik nog moe ben en nestel me iets beter op de bank. Mijn ogen vallen zacht dicht. De dingen die er nu in de kamer gebeurde wist ik niet, ik wist niet wat er was, niet hoe erg het was.
    De rust die ik daarvan kreeg was fijn totdat het verstoord word door de ergste droom die ik oot had gehad. De dood van mijn ouders!

    Aimeé
    Ze knikt wat afwezig en zucht zachtjes. Als hij in slaap valt siert er een lichte glimlach om haar lippen, omdat hij zon beetje op haar schoot ligt, half. Ze laat het wel toe. Hem wakker maken zou gewoon.. Gewoon het enigste wat we hier kunnen doen van hem afpakken. Dus kijkt ze wat naar zijn gezicht als hij slaapt. Het begint te lijken op een nachtmerrie. Dus streelt ze zachtjes wat over zijn wang. Met haar stem zegt ze zachtjes wat troostende woorden. Hij lijkt er enigzins door te kalmeren. Misschien ziet ze daar nog wel een klein glimlachje verschijnen. Zijn gezicht is ook best mooi nu ze het eens ongestoord kan bekijken. Zijn lippen lijken zacht. En misschien zelfs donzig. Maar aanraken? neh. Daar waagde ze het niet op hier in die kamer vol vampiers. Dus kijkt ze met een geamuseerde uitdrukking naar hoe hij slaapt.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Dewi
    Na een poosje werd ik wakker, mijn spieren voelde stijf en koud aan en het duurde eventjes voor ik me realiseerde waar we waren en wat er gebeurd was. Langzaam stond ik op en rekte me uit, zo te zien was ik als laatste wakker. De voor mij nog onbekende jongen leek te zitten tekenen, of dat hij overigens net gedaan want hij stopte net zijn spullen weg. Ik wilde net wat aan Yue vragen toen Savoy binnen gegoodi werd. "Savoy?" vroeg ik verbaasd en trok een wenkbrauw op, hoe kwam hij hier? "Ah, daar zijn jullie weer. Lang niet gezien," zei hij met een grijns. Opnieuw werd de deur opengegooid, het was Odile! Met de vreemde vampier van eerder. Waarom zat zij niet bij ons? Ik kreeg geen kans om ook maar iets te vragen, Odile begon meteen over onze kamer, want inderdaad meer op een cel dan een kamer leek. Meteen werden we naar de overliggende kamer gebracht, hij was prachtig! Vloerkleed, klein keukentje, banken, bedden, badkamer.. Alles wat we nodig hadden. Direct daarna begon Odile tegen Savoy, ze vroeg hem minachtend wat hij hier kwam doen en ik spitste mijn oren omdat dat iets was wat ik ook wel wilde weten. Die sukkel zat lekker in de villa, kon gaan en staan waar hij wou en van alle plaatsten kwam hij hier?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    -Quint-
    De droom begint nu echt een nachtmerrie te worden, totdat ik zachte en troostende woordjes uit de verte hoor. Ze lijken op de stem van Aimeé, en maken me rustig. De droom word weer rustig, en ik slaap weer fijn. ik heb nog steeds geen idee of er iets om me heen gebeurt. Het enige dat ik weet is dat ik half op Aimeé haar schoot lig, wat overigens best lekker is. De rest van de mensen kunnen me even niks schelen. Ik heb even een tijdje rust voor mezelf.

    Aimeé
    Ze glimlacht opgelucht, en streelt wat over zijn haren. Daarna zingt ze zacht een liedje.
    ''Deep in the meadow, under the willow
    A bed of grass, a soft green pillow
    Lay down your head, and close your eyes
    And when they open, the sun will rise

    Here it’s safe, and here it’s warm
    Here the daisies guard you from every harm
    Here your dreams are sweet–
    –and tomorrow brings them true
    Here is the place where I love you.

    Deep in the meadow, hidden far away
    A cloak of leaves, a moonbeam ray
    Forget your woes and let your troubles lay
    And when again it’s morning, they’ll wash away

    Here it’s safe, and here it’s warm
    Here the daisies guard you from every harm
    Here your dreams are sweet–
    – and tomorrow brings them true
    Here is the place where I love you.

    Here is the place where I love you.'' Ze zingt het af en glimlacht een beetje. Eigenlijk zou iedereen die oplette het kunnen horen, maar dat maakte haar op dit moment niets uit.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2011 - 17:37 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    -Quint-
    Ik hoor een mooie muziek in mijn hoofd, langzaam word ik er wakker van. Mijn ogen openen en ik zie groene herkenbare ogen. Ik lig nog steeds op haar schoot en schrik er zelf een beetje van. Normaal draai ik heel erg in mijn slaap maar vandaag niet. Ik krabbel overeind en ga zitten. er is schijnbaar weinig gebeurt in de tussentijd, want iedereen zat nog redelijk hetzelfde.

    Aimeé
    ''Ooh het spijt me! Heb ik je wakker gemaakt? Ik had dat kattengejank nooit moeten beginnen..'' Ze zucht diep en kijkt maar een beetje naar haar handen. Nu werd ze dus weer in de harde realiteit gezogen. Nog altijd gevangen, nog altijd alleen. Ze is uitgehongerd en een slokje water klinkt ook niet verkeerd.. Uiteindelijk beheerst ze zich en kijkt maar een beetje naar de grond. Veel erger kan het niet.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    -Quint-
    'Nee, nee, je hebt me niet op die manier wakker gemaakt. Meer op de manier dat ik geïnteresseerd ben wie er nou zong.' zeg ik snel. Ik pak een stukje van mijn brood dat nog voor me op de tafel ligt en een glas water. 'Hier a.u.b. eet en drink wat, ik kan bijna je maag horen rammelen.' zeg ik tegen Aimeé en geef het haar. Ik kijk weer eens een rondje door de kamer, nog steeds spoken er allerlei vragen door mijn hoofd. Zoals, waarom zijn we hier? of wie zijn die mensen? de vragen waar ik nog geen tijd voor heb gehad om over na te denken. Maar volgens mij ben ik hier nog wel even dus ga ik er maar het beste van maken.

    Aimeé
    ''Eh.. Ik zong..'' Zegt ze zachtjes, en neemt het maar aan. Ze neemt kleine hapjes en slokjes en zucht dan diep. Ze hoeft geen eten. Geef haar maar vrijheid. Alhoewel. Met Quint hier zitten is niet erg. Maar derest? Dat is verschrikkelijk. Vooral voor Lew lijkt me dit zo ontzettend zwaar. Arme Odile en.. Oohja. Ze moet haar nog bedanken voor vanalles.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    -Quint-
    'Het was mooi,' zeg ik. ik zie dat Aimeé moeizaam een hap van het brood neemt. Ze is diep in gedachten verzonken. Zoals ook de anderen, en zoals ook ik. De tijd hadden we niet in de hand. De klok was weggenomen. Hier sterven van honger ging niet, we kregen eten. Hier sterven door hygiëne ging ook niet, we konden ons wassen. Maar hier sterven door onze gedachtes kan donders goed nog gebeuren. De tijd, ons enige bezit dat we kunnen zien is van ons weggenomen. De tijd, de zon en het buiten licht is van ons weggenomen. We zitten in een kelder, hoe lang al weet ik niet. voor mijn gevoel nu ongeveer anderhalve dag, in werkelijkheid kan dat anders zijn. De andere waren duidelijk ook ongerust over Wat de baas, de lange man naar mijn idee, met ons gaat doen. Of iemand ons kan redden, over wat de andere nu denken. Ik werd gek van mezelf door alle vragen, door alle dingen die ik niet wist. Het was nu niet het moment om gek te worden, ik moest rustig blijven, al niet voor mijzelf maar voor de anderen. Ik moest laten zien dat ik het hhier an kan, en niet zoals vroeger dat ik voor mijn problemen weg ren.

    Aimeé
    Ze bijt op haar onderlip. ''Ik ga even douchen..'' Zegt ze zachtjes, en loopt naar de douche. Ze kleed zichzelf uit in de douche zelf, waar ze gelukkig beschut staat, en doucht dan. Ook wast ze haar kleding. ''Eh, Quint? Wil je me misschien de deken brengen? Mijn kleren zijn nat..'' Een handdoek was te klein, en Quint zou de enige mogen zijn die mocht kijken. Verder niemand. Echt niemand.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    -Quint-
    'Huh wat, is goed momentje,' zeg ik een beetje verrast. Ik sta langzaam op zoek naar een deken. als ik hem gevonden heb loop ik in de richting van de douche. Mijn gedachte zijn in 2 strijd, de ene denken dat ik de kans moet grijpen en moet proberen te kijken en de andere denken dat ik haar privacy moet bewaren en voor die keuze ga ik dan ook. als ik haar de deken heb gegeven draai ik me om.

    Odile - Goede vampier.

    Peinzend zit ik op het dak. Ik moet met een plan komen en gauw. Als ik ze niet binnen een week wegkrijg ben ik nog getrouwd met die lul ook. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Als hij wil kan hij elk hoofdstuk uit mijn verleden ophalen en zo precies nagaan wat ik zeg of doe. Er moet toch wel een gat in die gave zitten, een zwakte die ik voor mijn voordeel kan gebruiken? Ik zal research moeten doen en daarvoor heb ik boeken nodig. Dit zijn niet het soort dingen waarvoor je internet kan raadplegen. Ik kom overeind, doe de deur naar het trappenhuis open en zoek verdieping na verdieping af. Fjodor is ook niet achterlijk, hij zal wel weten dat ik ervoor probeer te zorgen dat ze ontsnappen. Na een tijdje zoeken kom ik eindelijk uit bij een leeskamerje. Nu moet ik voorzichtig zijn. Alles wat ik doe kan hij naar voren halen. Dus ik pak zo onschuldig mogelijk een willekeurig set boeken, terwijl mijn ogen over de planken razen. Uiteindelijk vind ik er één over gaven. Bingo. Na eerst in de andere boeken te hebben gebladerd open ik het boek van de gaven, lees ze allemaal af, inclusief het deel over verledens zien.
    "De persoon die bezit over de gave om verledens te kunnen herroepen uit iemands geheugen is iemand met een krachtige persoonlijkheid, die.." Interesseert me niet. Wat zijn de zwaktes? Mijn ogen glijden naar beneden. "Het verleden kan alleen worden gezien vanuit de ogen van de persoon van wie het wordt opgehaald. Slaap heeft zo geen beeld, omdat de ogen gesloten zijn. Geluiden kunnen wel geregistreerd worden." Bingo! Onopvallend lees ik verder, hoewel ik de benodigde informatie allang binnen heb. Als ik het boek wegleg pak ik een ander, waar ik achteloos in blader. Ik moet dus iets verzinnen wat hij niet zal kunnen zien en horen. Misschien kan ik ze helpen door mijn plan op een blaadje te schrijven terwijl ik de andere kant op kijk en dat door de deur schuiven. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar zonder dat die idioten dat merken? En bovenal: wat ís mijn plan dan?
    Op dat moment komt er een groepje vampiers binnengewandeld.
    'Krijg nu wat. Jou herken ik. Da's lang geleden.' 'Heel lang geleden,' voegt een ander toe. 'Jeremiah. Ook fijn om jou weer te zien,' mompel ik nors. Jeremiah Swindon is geen spatje veranderd, behalve dat zijn kledingsmaak wat.. moderner is geworden.
    'Ik weet niet wat jou terug bracht, maar kennelijk miste je onze aanwezigheid zo erg dat je gewoon niet weg kon blijven, Lavossa. Nu ik eraan denk, ik ben in de tussentijd veel sterker geworden. Tijd voor een ouderwetse aframmeling, jongens.' Ik ga ontspannen achterover leunen en leg de benen op tafel. 'Prima, sla maar op me in als dat je gelukkig maakt, simpele ziel. Dan mag jij je gaan verantwoorden bij mijn verloofde.' Ik haatte dat woord, maar afijn, elk nadeel heb z'n voordeel.
    'Je verloofde? En wie mag dat dan wel zijn?' Het verbaast me enigszins dat hij helemaal niks van Fjodor's missie af weet. Misschien kan ik daar ooit wel m'n voordeel uit halen. 'Fjodor Koltsov.'


    No growth of the heart is ever a waste