• Vanaf nu komen alle nieuwe en oude tutorials hier terecht.
    Hier op Quizlet vroeg iemand hoe je een texture toevoegde bij een foto, wat me inspireerde om een tutorial te maken voor andere mensen die niet weten hoe je dat doet.
    Dus Here You Go:
    1. Eerst open je je plaatje:


    2. Dan sleep je deze texture naar je foto OF plak je zoals hieronder weergegeven de texture op je foto:


    3. Dan ziet je plaatje er zo uit:


    4. Dan kijk je bij je lagen en verander je de status naar Lichter of Bleken (ik heb een Engelse versie):


    5. Normaal is dit je resultaat:


    Heb je nog problemen met Photoshop of Paint Shop Pro? Je kan hier altijd suggesties plaatsen voor andere tutorials. Hopelijk kan ik al je vragen beantwoorden!

    [ bericht aangepast op 24 aug 2011 - 0:47 ]


    Life moves pretty fast, if you dont stop and look around once in a while you might miss it.

    Hoe kan je zeg maar van die verschillende lettertypes doen in een plaatje, ik bedoel dat elk woord een andere lettertype heeft en een andere kleur, moet je dat dan ook echt per woord zo doen of kan dat ook anderS?


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Omg, you're great! Werkt dit ook voor Elements? Want dan ga ik 't binnenkort voor de zoveelste keer, ik snap al die tuts nooit, hopelijk de jouwe wel eens proberen :3


    “Love is a contradiction.”

    Suuuuuper bedankt _O_


    "I shut my eyes in order to see.'

    FreeHouseElf schreef:
    Hoe kan je zeg maar van die verschillende lettertypes doen in een plaatje, ik bedoel dat elk woord een andere lettertype heeft en een andere kleur, moet je dat dan ook echt per woord zo doen of kan dat ook anderS?

    Als je bedoelt dat je telkens een andere layer aan moet maken, nee. Je kunt het gewoon ook zo doen:
    1. Je hebt dus een stukje tekst:


    2. Dan selecteer je gewoon een stukje tekst:


    3. En dan kan je gewoon het lettertype en de kleur aanpassen:



    Sorry als ik het verkeerd begrepen heb D:


    Life moves pretty fast, if you dont stop and look around once in a while you might miss it.

    Ik vind dit een heel handig topic van je! =D Alleen kan ik bovenstaande tutorial wel al, hihi, maar als ik eens iets niet snap..dan weet ik waar ik 't kan vragen xd

    Leuke voorbeeldjes btw :3


    "All I know is we said hello. Your eyes looked like coming home."

    Blenden
    1. Je opent een leeg bestand, maar zorg ervoor dat het formaat breed genoeg is om te blenden. Plak, of sleep daarna 2 plaatjes op/naar je lege bestand. Ik gebruik deze en deze plaatjes:


    2. Je zet de bovenste laag op 'Donkerder':


    3. Dan neem je het gummetje, dat ziet er zo uit:


    4. Je zorgt ervoor dat je gummetje niet te hard is, de grootte maakt niet zoveel uit:


    5. Dan gum je voorzichtig alles wat je weg wil weg:


    6. Dan kan dit eventueel je resultaat zijn:


    7. Maar een gewone blend is best wel saai dus je kan ook nog textures en brushes toevoegen:


    Reacties:
    Ballad schreef:
    Omg, you're great! Werkt dit ook voor Elements? Want dan ga ik 't binnenkort voor de zoveelste keer, ik snap al die tuts nooit, hopelijk de jouwe wel eens proberen :3

    Ah! Bedankt :3 En dat weet ik niet echt meer, heb al 2 jaar geen Elements meer gezien. Zover ik me herinner werkte dat met die texture wel.
    Weirwood schreef:
    Suuuuuper bedankt _O_

    Graag gedaan :3
    Monchele schreef:
    Ik vind dit een heel handig topic van je! =D Alleen kan ik bovenstaande tutorial wel al, hihi, maar als ik eens iets niet snap..dan weet ik waar ik 't kan vragen xd

    Leuke voorbeeldjes btw :3

    Bedankt! En je kan hier altijd je vragen kwijt, ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2011 - 0:56 ]


    Life moves pretty fast, if you dont stop and look around once in a while you might miss it.

    Ik bedoelde eigenlijk voor zoiets als hieronder.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Oké, nu ga ik dat programma downloaden en heel langzaam dit doen. Senks. _O_


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dus dit werkt ook met Corel Paint Shop Pro Photo X2 zoals dat er bij mij staat?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Kickass, this is great. Ik ga dit topic effe ergens opslaan :]

    Oke, ik zit zelf ook ergens mee: hoe kleur je tekeningen in Photoshop, zodat het wat smooth overkomt, om dit effect te bereiken:



    Ik heb een tablet, maar heb geen idee welke brushes te gebruiken om dit idee te bereiken. Mijn tekeningen komen een beetje te schetserig over en ik wil het wat soepeler maken. Ugh, hard to explain.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 11:09 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hoe doe je iets met waterverf, zoals ong. dit:



    Wat is PSD? En hoe gebruik je dat o_o

    Hoe doe je dit:



    Ik hoop dat 't niet teveel is [: Of te ingewikkeld, dan laat je 't maar.


    "I shut my eyes in order to see.'

    abo (:


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    abo


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Waar heb jij dat programma dat je in de beginpost gebruikt gedownload?:'D


    everything, in time

    Waar haal jij je textures. Want al degene die ik vind zijn lelijk :/


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov