• Vroeger schreef ik altijd maar gewoon dingen die ik bedacht bij elk nieuwe hoofdstuk :'D en mijn volgende word echt helemaal doordacht, (alles over de hoofdpersonen/bijpersonen opschrijven, research doen naar bepaalde dingen, alles al vastleggen wat in welk hoofdstuk gebeuren moet.)

    Hoe doen jullie dat eigenlijk? Verzinnen jullie het terplekke zoals ik eerst deed, of werken jullie alles helemaal uit, zoals ik nu doe ;p?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2012 - 18:42 ]

    Beetje van beiden. Ik werk mijn karakters uit maar voeg tijdens het schrijven nog nieuwe dingen toe. Ik heb ook wel al een verhaallijn klaar maar nog niet helemaal uitgewerkt per hoofdstuk.


    Your make-up is terrible

    Ik werk het een beetje uit, maar doe wel altijd mijn research op hele specifieke onderwerpen of dingen als de plattegrond van steden.


    I am an idiot, I move.

    Assassin schreef:
    Beetje van beiden. Ik werk mijn karakters uit maar voeg tijdens het schrijven nog nieuwe dingen toe. Ik heb ook wel al een verhaallijn klaar maar nog niet helemaal uitgewerkt per hoofdstuk.


    The universal language of art.

    Ik werk het een klein beetje uit, niet helemaal tot in de details enzo. Ik probeer wel altijd zoveel mogelijk van mijn personages te hebben, dus dat wel in details, maar ik voeg later er echt belangrijke dingen bij zeg maar. (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Assassin schreef:
    Beetje van beiden. Ik werk mijn karakters uit maar voeg tijdens het schrijven nog nieuwe dingen toe. Ik heb ook wel al een verhaallijn klaar maar nog niet helemaal uitgewerkt per hoofdstuk.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb altijd alleen het idee, en dan ga ik gewoon beginnen met de story.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb een idee, ik ga de personages uitschrijven, maak een pijltjesschema en loop nog voor het eerste hoofdstuk vast omdat ik al aan het einde of in het midden zit. Dus daar heb ik ook niks aan. Haha. (:


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    ^ hahahah dat is geniaal

    Assassin schreef:
    Beetje van beiden. Ik werk mijn karakters uit maar voeg tijdens het schrijven nog nieuwe dingen toe. Ik heb ook wel al een verhaallijn klaar maar nog niet helemaal uitgewerkt per hoofdstuk.


    comfort in c h a o s

    Nou uhm.. niet. Ik schrijf nu - als ik al schrijf - meestal korte verhalen.
    Daarbij hoef ik niet heel erg rekening te houden met grote spanningsbogen en op welk moment die optreden. Uiteraard wel karakterontwikkeling ja.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    Beetje van beiden. Ik werk mijn karakters uit maar voeg tijdens het schrijven nog nieuwe dingen toe. Ik heb ook wel al een verhaallijn klaar maar nog niet helemaal uitgewerkt per hoofdstuk.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik begin eerst aan het eerste hoofdstuk, zoek dan uit wat ik er precies van ga maken en start dan pas met het creëren van een samenhangende verhaallijn. Dat zijn dan voornamelijk de verhalen die ik voor mezelf houd; fanfictions schrijf ik recht uit de inspiratie die ik op dat moment heb.


    Searching heavens for another earth

    Idee komt in een keer met alle personages begin, midden en eind. Dan ga ik gewoon schrijven, want het zit toch allemaal al in mijn hoofd :)


    Happy Birthday my Potter!