• Heey,

    Ik heb net echt ruzie met een vriendin gehad en het was een beetje raar...

    Ik ken haar al zo'n 4 jaar. Maar van begin af aan doet ze een beetje aanstellerig, zo is ze opgevoed. Niet gymmen als ze ongesteld is, niet naar school gaan vanwege hoofdpijn, etc. En haar ouders zijn ook zo, eigenlijk.
    Goed, natuurlijk moet die vriendin (Amber) het zelf weten. Maar nu irriteer ik me nogal eens daaraan. Zelf kamp ik met wat problemen: dagelijks hoofdpijn en slaapproblemen. Omdat ik altijd toch toch naar school ga en de dagelijkse dingen doe, kan ik er niet zo goed tegen als zij iets afzegt om iets onbenulligs als haar ongesteldheid. Als ze er zo last van heeft, moet ze een pilletje nemen. Dat doe ik zelf ook.
    Nu zou ik vandaag naar een andere vriendin gaan met Amber en daar zouden we gaan slapen, filmavondje enzo. Nu wilde die andere vriendin en ik die wilden nog wat leuks doen. We hadden om half 8 afgesproken, maar het leek ons leuk om nog wat te doen. Daar had Amber geen zin in. Ze wilde de hele week al niets doen en ik vond haar een beetje een aanstelster en het leek alsof Amber niets met ons wilde doen, voor mijn gevoel. Ik heb er nooit wat van gezegd, ik bedoel, het zijn haar eigen keuzes. Maar nu was ik het helemaal zat en heb ik mijn gedachtes gewoon verteld (nu ja, we waren aan het praten via whatsapp). En nu vindt ze me plotseling een slechte vriendin omdat ik alleen maar slecht over haar kan praten.
    En langs de ene kant voel ik me hier echt kut over, vooral omdat ik erover begonnen ben. Maar langs de andere kant heb ik zoiets van: nu ben ik opeens een slechte vriendin? Het is de eerste keer dat ik er wat van zeg, voor zover ik weet.

    Wat zouden jullie doen? Nu wil Amber ook niet meer mee naar die andere vriendin en dat vind ik nogal lullig... En eigenlijk wil ik dat het gewoon doorgaat. Iemand tips?


    To live would be an awfully big adventure

    Zeg haar gewoon de waarheid


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ze doet inderdaad een beetje raar. Je moet gewoon een keer face to face met haar gaan praten. Zeg de waarheid en zeg wat je dwars zit. Vraag waarom ze zo doet en of ze nog wel vriendinnen wil zijn. Want ze doet wel heel erg raar. Vriendschap moet van twee kanten komen ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb ongeveer het zelfde probleem -.-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik zou zeggen dat ze een zeikerd is -.-
    Nee oke, even een eerlijk antwoord: Als je niet eerlijk kan zijn tegenover je vrienden, dan moet je je af gaan vragen of het wel een vriendin is. Nu had ik een klasgenoot (die ik geen 'vriendin' noem om de volgende reden) die dingen zei of deed die me best zeer deden. Bijvoorbeeld doorgaan met zaniken of bijdehand doen terwijl ik duidelijk aangaf dat ze d'rmee moest kappen. Da's weer een ander uiterste. Maar je zou op z'n minst eerlijk kunnen zijn in een gezonde vriendschap.


    No growth of the heart is ever a waste

    nerveus schreef:
    Ze doet inderdaad een beetje raar. Je moet gewoon een keer face to face met haar gaan praten. Zeg de waarheid en zeg wat je dwars zit. Vraag waarom ze zo doet en of ze nog wel vriendinnen wil zijn. Want ze doet wel heel erg raar. Vriendschap moet van twee kanten komen.


    I love you Tim

    Bedankt voor de hulp! Ik zal er zeker over praten :')


    To live would be an awfully big adventure

    Zo'n probleem heb ik ook een keer gehad. Ik heb het toen keihard in haar face gezegd. Dat was niet handig want we zijn nu geen vrienden meer. Probeer het dus vooral subtiel te zeggen. Good luck (:


    26 - 02 - '16

    LoveLost schreef:
    Zeg haar gewoon de waarheid


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Gewoon geen beste vriendinnen hebben. :'3


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik had ook zo'n vriendin. Maar ik vond haar een fucking zeur, dus ik heb haar aan de kant gezet. Nu hebben we al 5 maanden geen contact meer, terwijl ze bij me in de klas zit.
    Ach, I don't care.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Aaaaaaaaaaaaaaaansttelleeeeeeeeeeer.
    Dude, je moet haar gewoon eens eerlijk zeggen dat jij voor zulke dingen ook niet thuisblijft enz., je moet haar gewoon duidelijk maken dat ze overdrijft ;)


    Has no one told you she's not breathing?