• Ik ja dus volgend jaar TSO doen, maar toch zou ik graag verder studeren. Weet iemand van jullie of je nog verder kunt studeren met een TSO diploma? En zo ja, welke richtingen kun je dan nog volgen?


    Ex astris, sciencia

    Tuurlijk kun je dan nog voortstuderen! Je kan met alles voortstuderen. Wat je dan kan gaan studeren weet ik niet. Ik neem aan redelijk veel.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ja hoor, je kan nog alle richtingen verderstuderen!
    Als je wil kan je zelf voor dokter gaan en zo.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 16:28 ]


    Never run out of reasons to smile...

    Alles volgens mij. Je moet alleen door de testen geraken natuurlijk (:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Universiteit wordt volgens mij knokken met een TSO diploma -behalve als je heel gepassioneerd bent voor een bepaalde richting en je bereid bent om er volledig voor te gaan-. Maar Hoge School moet volgens mij wel lukken (:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Je kan nog veel doen hoor. Een vriendin van me gaat volgend jaar ook overstappen naar TSO en zij gaat toerisme volgen en daar kan je ook voor verder studeren (:


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Ja dat gaat, maar het wordt wel hard knokken.
    Dit vooral omdat je aan zelfstudie moet doen en in het TSO worden de dingen je veel vaker uitgelegd dan in het ASO, het verschil is groter.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 17:12 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    Ook al kom je van TSO, je kan in feite nog ALLE richtingen doen die je aangeboden worden. Toch bijna allemaal. Het wordt gewoon harder knokken door bepaalde verschillen tussen TSO en ASO, maar het is zeker mogelijk (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tuurlijk gaat dat.
    En het is helemaal niet zo dat het "hard knokken" is gewoon omdat je TSO gedaan hebt :s, dat ligt aan je persoonlijkheid, niet aan je richting.


    Je kan er nog elke richting mee uit.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cockney schreef:
    Tuurlijk gaat dat.
    En het is helemaal niet zo dat het "hard knokken" is gewoon omdat je TSO gedaan hebt :s, dat ligt aan je persoonlijkheid, niet aan je richting.


    Je kan er nog elke richting mee uit.

    Je moet toch harder knokken dan iemand die uit het ASO komt, niet omdat het moeilijker is voor jou, maar omdat je gewoon bent veel meer uitleg te krijgen dan iemand in het ASO.


    Has no one told you she's not breathing?

    Secretive schreef:
    (...)
    Je moet toch harder knokken dan iemand die uit het ASO komt, niet omdat het moeilijker is voor jou, maar omdat je gewoon bent veel meer uitleg te krijgen dan iemand in het ASO.

    Niet per se hoor. Ik heb 4 jaar STW gedaan, daarvoor 2 jaar ASO. Zoveel beter worden lessen niet uitgelegd. En mijn beste vriendin zat de laatste 4 jaar in ASO, en ik kreeg krak dezelfde lessen vaak. Wiskunde en Frans verschilden. Maar de rest ging analoog of krak hetzelfde.

    Het is voor iedereen hard knokken om naar unief te gaan. Het is wel dat als je TSO doet, je dezelfde lessen krijgt, maar jij meer op de praktijk wordt gestuurd, terwijl men in ASO enkel op het theoretische doelt. Dus je theorie ligt gewoon op een lager pitje dan iemand van ASO, maar dat maakt het niet minder realiseerbaar.

    Ik had met mijn TSO-diploma makkelijk naar de universiteit kunnen gaan, maar ik heb iets gevonden dat beter bij mij past op een hoge school.

    Als je TSO wil doen, gewoon doen. Je merkt vanzelf wel of het bij je past of niet.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ik doe nu al 2 jaar TSO
    (1 jaar ASO)
    en iedereen lijkt te denken dat TSO makkelijk is
    dat is het niet(cat)
    In TSO moet je ook leren, je zit er niet met je vingers te draaien of hoor! In TSO heb je trouwens meer uren wiskunde (ik toch)
    Ik ben blij daat ik erdoor ben geraakt
    zo, dat moest even

    en antwoord op je vraag: Je kan alle richtingen uit met TSO, geen zorgen

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 18:36 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    Tuurlijk kan dat, je kan zelfs alles gaan doen wat je wilt!=)
    Ik ken iemand en die had meegedaan met het toelatingsexamen geneeskunde (mits wat bijlessen ofzo, je ziet niet altijd alles in tso) en die was er voor door =)
    Echt allees is mogelijk zolang je er maar moeite voor doet =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Obliviatum schreef:
    ik doe nu al 2 jaar TSO
    (1 jaar ASO)
    en iedereen lijkt te denken dat TSO makkelijk is
    dat is het niet(cat)
    In TSO moet je ook leren, je zit er niet met je vingers te draaien of hoor! In TSO heb je trouwens meer uren wiskunde (ik toch)
    Ik ben blij daat ik erdoor ben geraakt
    zo, dat moest even

    en antwoord op je vraag: Je kan alle richtingen uit met TSO, geen zorgen

    Inderdaad. TSO is niet supermakkelijk, al wordt dat zo soms wel afgeschilderd. Ik had evenveel wiskunde als iemand met een normaal programma van ASO -niet met meerdere uren wiskunde ofzo-, maar je krijgt naast het pakket dat aso ook heeft, ook nog andere vakken. Tegenwoordig is het Integrale Opdrachten en natuurwetenschappen. Maar ik had een stuk of 7 vakken meer dan ASO. Dat betekent voor 7 vakken meer leren. TSO mag je echt niet onderschatten. Geen enkele richting. Iedere richting heeft wel iets. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Waar hebben jullie het in godsnaam over..


    Ik ben gemeen xoxo

    Asmodeus schreef:
    Waar hebben jullie het in godsnaam over..

    Technisch Secundair Onderwijs: richtingen zoals handel, elektrotechnieken, sociale wetenschappen,...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury