• Bereid je voor op een lang zeikverhaal. (cat)

    Ik ben nu een maand samen met mijn vriend, M., en ik ben al een jaar lang verliefd op hem geweest voor het echt iets werd. Hij vond mij ook leuk maar doordat ik 14 ben en hij 18 en de afstand tussen ons 40 kilometer is zag hij het eerst niet zo zitten. Maandenlang hebben we iedere avond op msn diepe gesprekken gehad en ik heb altijd gehoopt dat hij zich over zijn twijfels heen zou zetten, wat hij uiteindelijk een maand geleden ook deed. Maar sindsdien is mijn contact met hem steeds minder en minder geworden. De lieve smsjes voor het slapengaan die hij vroeger stuurde heb ik al weken niet meer gezien, en op msn praten we tegenwoordig haast niet. We zeggen hoi tegen elkaar en dan vraag ik hem hoe het gaat, en dan geeft hij een kort antwoord van één of twee worden, bijvoorbeeld 'vermoeid', en als ik dan vraag waarom hij vermoeid is zegt hij: 'was een lange dag'. Hij is dan ook totaal niet geïnteresseerd in waar ik mee bezig ben. Ik heb wel eens tegen hem gezegd dat ik het niet leuk vond dat hij zo stil was en dat hielp even, maar na drie dagen was hij alweer even afwezig als daarvoor. We zien elkaar zo één à twee keer per week en dan is het hartstikke gezellig, maar hij laat dan nooit iets van romantiek zien en zegt ook bijna nooit iets liefs tegen me. En als hij iets liefs tegen me zegt, is dat omdat ik ernaar gevraagd heb. Ik snap het wel als hij doordeweeks druk is met andere dingen, maar zo af en toe heb ik hem op de webcam en dan zie ik dat hij gewoon muziek aan het luisteren is en op onbelangrijke internetsites zit. Als ik probeer een gesprek op gang te houden reageert hij heel laat, geeft alleen een kort antwoord waar ik geen langer gesprek op kan bouwen en dan zijn we weer uren stil.
    Ik heb er met een paar vrienden over gepraat en die vonden het een goed idee als ik een brief naar hem zou schrijven waarin ik vertelde dat dit me dwarszit, maar bij nader inzien geef ik hem die brief toch maar niet. Mijn moeder, die M. kent, vindt dat ik me maar aanstel en zegt dat zoiets niet in M. zit en dat ik het nooit uit hem zal krijgen, maar waarom was hij dan vroeger wel zo lief? Ik heb geprobeerd het initiatief uit hem te krijgen door gewoon niet op msn te komen en dan stuurt hij 's avonds: hoi. That's it, hij vraagt niet eens waarom ik niet online ben of zo.

    Hoe leuk ik mijn vriend ook vind, ik merk dat het steeds minder en minder begint te worden omdat hij mij gewoon niet het gevoel geeft dat ik speciaal voor hem ben, en hij vertelt me ook nooit iets over zijn leven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij weer dezelfde lieve jongen is als hij ooit was? Ik heb hem wel eens dit soort vragen gesteld en dan geeft hij een onduidelijk antwoord, of hij zegt gewoon: 'ik weet het niet.' Ik word er haast gek van...

    [ bericht aangepast op 26 aug 2011 - 12:49 ]


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Dit gaat misschien hard klinken, maar het lijkt mij dat zijn gevoelens een beetje over zijn. Misschien kan je dat hem gewoon is recht uit vragen? Het is beter om alles duidelijk te stellen.


    All was well.

    Als ik jou was zou ik die brief toch geven of gewoon eens enorm uitbarsten tegen hem om te laten zien hoe erg je ermee zit. En dan niet op msn, maar in het echt. Op msn zijn dat soort dingen veel makkelijker te ontwijken dan als hij echt bij je is, dan kan hij geen late antwoorden geven en niet ervoor weglopen.
    Succes!


    Your make-up is terrible

    Broomstick schreef:
    Dit gaat misschien hard klinken, maar het lijkt mij dat zijn gevoelens een beetje over zijn. Misschien kan je dat hem gewoon is recht uit vragen? Het is beter om alles duidelijk te stellen.


    Dat heb ik hem dus al een keer gevraagd, omdat ik dat ook dacht. Toen zei hij: 'Zo moet je niet denken, dat is niet waar.' Maar zo'n gevoel krijg ik dus wel.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Assassin schreef:
    Als ik jou was zou ik die brief toch geven of gewoon eens enorm uitbarsten tegen hem om te laten zien hoe erg je ermee zit. En dan niet op msn, maar in het echt. Op msn zijn dat soort dingen veel makkelijker te ontwijken dan als hij echt bij je is, dan kan hij geen late antwoorden geven en niet ervoor weglopen.
    Succes!


    Ik ben wel eens een keer tegen hem uitgebarsten omdat hij op msn had gezegd dat hij een ander meisje wel leuk vond (en later bleek dat hij alleen bedoelde dat hij haar knap vond), toen hij bij mij was kon ik me niet meer inhouden en heeft hij me wel heel lief getroost en gezegd dat ik zijn meisje was en niemand anders, maar zo'n reactie krijg ik dus alleen uit hem als ik echt mijn best doe, en verder doet hij alsof ik niet speciaal voor hem ben. Ik denk dat ik vandaag met hem hier maar eens over ga proberen te praten als ik bij hem ben, maar ik vind dat heel moeilijk.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Ik ben wel eens een keer tegen hem uitgebarsten omdat hij op msn had gezegd dat hij een ander meisje wel leuk vond (en later bleek dat hij alleen bedoelde dat hij haar knap vond), toen hij bij mij was kon ik me niet meer inhouden en heeft hij me wel heel lief getroost en gezegd dat ik zijn meisje was en niemand anders, maar zo'n reactie krijg ik dus alleen uit hem als ik echt mijn best doe, en verder doet hij alsof ik niet speciaal voor hem ben. Ik denk dat ik vandaag met hem hier maar eens over ga proberen te praten als ik bij hem ben, maar ik vind dat heel moeilijk.


    Dat is ook heel moeilijk ja, ik hoop dat het allemaal goed lukt. Je kan ook het best niet gelijk verwijten naar zijn hoofd slingeren maar er gewoon naar vragen, niet meteen met je vinger in zijn richting wijzen en 'jij, jij, jou schuld.' doen, maar ook vragen of jijzelf er iets aan kan veranderen. Anders komt het vaak heel aanvallen over.
    Maar hij heeft die liefheid wel zo te zien, misschien is er iets gebeurt wat hij niet heeft verteld waardoor het weg is gegaan, laat hem gewoon zien dat hij met jou overal over kan praten.


    Your make-up is terrible

    Misschien is het een idee - ookal wonen jullie ver van elkaar - om elkaar gewoon veel vaker in het echt te zien. Vanachter de computer kan je allerlei conclusies gaan trekken, maar meestal zijn die niet eens in de goede richting. Spreek 'ns af, neem 'm mee naar de kermis of zo (als die in de buurt is), en vraag het dan niet via MSN, maar over de telefoon. En dan bedoel ik bellen, niet sms'en :'D

    ^ bij dit verhaal ga ik er dus vanuit dat jullie elkaar bijna niet in RL zien, aangezien ik dat niet kon terugvinden in je verhaal (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Misschien heeft je moeder wel gelijk en zit het écht niet in hem. Eerst moest hij zich nog voor je winnen en werkelijk zijn best doen, nu 'ben' je van hem en is hij gelukkig met je.
    Bedenk eens goed bij jezelf of je samen kunt zijn met zo'n iemand, of een jongen zoekt die je echt veel liefde en aandacht geeft.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is ook heel moeilijk ja, ik hoop dat het allemaal goed lukt. Je kan ook het best niet gelijk verwijten naar zijn hoofd slingeren maar er gewoon naar vragen, niet meteen met je vinger in zijn richting wijzen en 'jij, jij, jou schuld.' doen, maar ook vragen of jijzelf er iets aan kan veranderen. Anders komt het vaak heel aanvallen over.
    Maar hij heeft die liefheid wel zo te zien, misschien is er iets gebeurt wat hij niet heeft verteld waardoor het weg is gegaan, laat hem gewoon zien dat hij met jou overal over kan praten.


    Dat snap ik, verwijten kunnen heel aanvallend overkomen en ik heb - naar mijn weten- ook altijd erbij gevraagd of het misschien aan mij lag. Maar ik ben bang dat als ik hem vraag waar die lieve dingen van vroeger zijn gebleven en hij goed reageert en heel lief gaat doen, ik het gevoel ga krijgen dat het niet gemeend is.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Wiarda schreef:
    Misschien is het een idee - ookal wonen jullie ver van elkaar - om elkaar gewoon veel vaker in het echt te zien. Vanachter de computer kan je allerlei conclusies gaan trekken, maar meestal zijn die niet eens in de goede richting. Spreek 'ns af, neem 'm mee naar de kermis of zo (als die in de buurt is), en vraag het dan niet via MSN, maar over de telefoon. En dan bedoel ik bellen, niet sms'en :'D

    ^ bij dit verhaal ga ik er dus vanuit dat jullie elkaar bijna niet in RL zien, aangezien ik dat niet kon terugvinden in je verhaal (:


    We zien elkaar zo vaak mogelijk in RL, dus dat is het niet :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Dat snap ik, verwijten kunnen heel aanvallend overkomen en ik heb - naar mijn weten- ook altijd erbij gevraagd of het misschien aan mij lag. Maar ik ben bang dat als ik hem vraag waar die lieve dingen van vroeger zijn gebleven en hij goed reageert en heel lief gaat doen, ik het gevoel ga krijgen dat het niet gemeend is.


    Zeg dat er dan bij, vertel dat je er moeite mee hebt dat hij het alleen doet als jij het eruit probeert te krijgen en dat je het gevoel hebt dat hij het dan niet meent en alleen doet omdat jij het wilt.


    Your make-up is terrible

    Fantasia schreef:
    Misschien heeft je moeder wel gelijk en zit het écht niet in hem. Eerst moest hij zich nog voor je winnen en werkelijk zijn best doen, nu 'ben' je van hem en is hij gelukkig met je.
    Bedenk eens goed bij jezelf of je samen kunt zijn met zo'n iemand, of een jongen zoekt die je echt veel liefde en aandacht geeft.


    Dat denk ik dus ook wel... Maar als ik dan met mijn beste vriend praat (die ook niet dichtbij woont), dan praat ik uren achter elkaar met hem over van alles en nog wat en ben ik niet van de computer weg te slaan, en hij geeft me zo af en toe zomaar uit zichzelf complimentjes waardoor ik me weer helemaal goed voel, maar ik heb bij hem gewoon niet dat verliefde gevoel dat ik bij mijn vriend wel heb. Maar tegelijkertijd kan ik het als het zo doorgaat ook niet langer...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    En als je het moeilijk vind om erover te beginnen, zet alles in een brief en laat het hem lezen als jij erbij bent. Zo gaat het denk ik een beetje makkelijker, vergeet je geen dingen en kan je meer uitleg erbij geven.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Zeg dat er dan bij, vertel dat je er moeite mee hebt dat hij het alleen doet als jij het eruit probeert te krijgen en dat je het gevoel hebt dat hij het dan niet meent en alleen doet omdat jij het wilt.


    Maar klinkt het dan niet als iets onmogelijks? Ik vraag hem om liever te doen, maar tegelijkertijd zeg ik erbij dat hij niet liever moet doen omdat ik dat vraag, maar uit zichzelf. Dan had ik er nooit naar moeten vragen...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Assassin schreef:
    En als je het moeilijk vind om erover te beginnen, zet alles in een brief en laat het hem lezen als jij erbij bent. Zo gaat het denk ik een beetje makkelijker, vergeet je geen dingen en kan je meer uitleg erbij geven.


    Ja... Ik heb dus zo'n brief geschreven (op aanraden van Mitchell :')) maar als ik hem dan lees dan klopt alles wat erin staat, maar dan krijg ik heel erg het gevoel alsof ik me aanstel of dat hij het niet zo serieus meent als ik. En dan wil ik hem daar niet mee lastigvallen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Maar klinkt het dan niet als iets onmogelijks? Ik vraag hem om liever te doen, maar tegelijkertijd zeg ik erbij dat hij niet liever moet doen omdat ik dat vraag, maar uit zichzelf. Dan had ik er nooit naar moeten vragen...


    Nee, hij moet weer worden zoals hij was, zo lief, niet alleen lief als jij dat van hem vraagt.


    Your make-up is terrible