• Ja, is het verschil zo klein tussen na en naar dat veel mensen het verkeerd gebruiken? En dan bedoel ik het zo als 'Ik ben na Amsterdam' en 'Naar dat ik na de tandarts ben geweest ben ik....'
    Wie vindt grammaticale fouten ook ergerlijk?

    We gaan gewoon alles op een rijtje zetten(krul):
    Na = na een gebeurtenis
    Naar = naar een plaats, tijdsbepaling
    Jou = naar een persoon gericht
    Jouw = bezittelijk [bijvoorbeeld: Jouw boek]
    Me = jijzelf
    M'n, mijn = bezittelijk

    [ bericht aangepast op 28 aug 2011 - 22:25 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Dat is hetzelfde als jou en jouw. Mensen blijven het maar fout doen, en het is vooral annoying als je een grammar-nazi bent.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik denk dat ze het verschil wel weten, maar dat 't een soort dialect is.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Jup, weet je wat ook irritant is? Dat ze 'jou' gebruiken, terwijl ze 'jouw' moeten zeggen. (cat)


    wth.

    Met jou en jouw is echt vervelend..


    Kill them with kindness.

    Oh god worden daar dan zo vaak fouten in gemaakt? Haha faggots. Ik erger me daar ook zo hard aan, maar zelf mis ik wel eens tussen hun en hen terwijl ik heel goed weet wanneer je wat gebruikt, maar als ik snel typ, zie ik het vaak over het hoofd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Jesssie schreef:
    Dat is hetzelfde als jou en jouw. Mensen blijven het maar fout doen, en het is vooral annoying als je een grammar-nazi bent.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ja, daar erger ik me ook altijd aan.
    Ook als mensen "me" zeggen ipv "m'n".


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ja, ik schijn volgens sommige mensen soms ook dingen fout te doen waar van denk 'huh?' Dat hoort toch gewoon zo. Je neemt toch iets mee van de provincie waar je vandaan komt. Maar dat is wel echt een hele ergerlijke fout.. Want tussen die twee woorden zit gewoon echt een heel erg duidelijk verschil.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik zeg 't soms zelf ook wel verkeerd (: Maar da's, omdat 't in een Fries een beetje anders zit 8) Soms gaat 't onbewust, maar ik weet echt 't verschil wel.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Haha ja, ik verbeter veel mensen uit mijn klas altijd.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Zeker dat Na en Naar... Dat begrijp ik echt niet.. Of mensen verstaan het gewoon verkeerd ;'p

    Maar dat ding met Jouw en Jou is het makkelijk op te merken als je er U en Uw van maakt ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Weet je, we gaan gewoon voor de duidelijkheid alles op een rijtje zetten. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Weetje dat wij wel in ons dialect na zeggen ipv naar, mss zie je daarom die 'fout' vaak, anders is het echt wel triest als je het verschil niet weet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Of noch en nog omfg.

    Wat ik juist heel annoying vind is dat mensen me verbeteren! ;)


    You never fail, unless you keep trying...