• Ik moet tegen morgen voor Latijn enkele woordgroepen vertalen, maar ik kom er echt niet uit. Kan iemand me even helpen?

    De opdracht is dus: "Vertaal met respect voor naamval, geslacht en getal."
    1. praesidium vehementis praefecti
    2. consilia fidelium sociorum
    3. veteri minorique ministro
    4. proelium infestum audacium virorum
    5. pracipita saxa iugi
    6. nimium odium crudelis vulgi
    7. iniquum supplicium

    Bedankt alvast!


    The truth may be orange!

    *ziet allemaal woordjes die ik nog niet heb gehad* Wha! In welk jaar zit je?


    Happy Birthday my Potter!

    Fuuuuu-
    Daar snap ik dus helemaal niks van. O__O

    Ik zou je heel graag willen helpen maar ik ben nog maar eerstejaar en ik kan nog niet zoveel woordejs -bijna geen-
    Echt sorry


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Vierde (: ah, ik hoop dat er toch iemand me kan helpen ;o anders heb ik 'n onvoldoende!


    The truth may be orange!

    Ellineor schreef:
    Vierde (: ah, ik hoop dat er toch iemand me kan helpen ;o anders heb ik 'n onvoldoende!


    Misschien kan ik dan toch iets voor je doen. Ik zit ook in de vierde. Wat voor boeken heb je en wat is het doel van de opdracht (een grammatica onderdeel oefenen ofzo?)


    Happy Birthday my Potter!

    -
    Vraag het aan je ouders misschien weten zij het

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 19:08 ]


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    AriaM schreef:
    Je ouders om hulp vragen. Ik weet het maar ik denk dat je het toch echt zelf moet doen want anders maken wij je 'huiswerk'

    Wat is het verschil dan of ze het nou aan ons vraagt of aan haar ouders (:


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Holy?! Ik heb toch echt 1 jaar latijn gehad en het enige dat ik nog weet is: Jupiter deus est


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    AriaM schreef:
    Je ouders om hulp vragen. Ik weet het maar ik denk dat je het toch echt zelf moet doen want anders maken wij je 'huiswerk'


    Ik ben zelf ook wel aan het proberen hoor, maar ik kom er gewoon echt niet uit! Ik ben niet zo'n persoon die bij de gemakkelijkste dingen meteen hulp gaat vragen, het is nu echt omdat het gewoon niet lukt. Ik ben intussen ook wel zelf aan het proberen; ik weet in welke naamval het staat en wat het betekent, maar ik krijg er geen logische woordgroepen van gevormd.
    Trouwens, mijn ouders hebben nooit Latijn gehad en kunnen me dus niet helpen.


    The truth may be orange!

    HEStyles schreef:
    Holy?! Ik heb toch echt 1 jaar latijn gehad en het enige dat ik nog weet is: Jupiter deus est


    :') Dat komt zeker uit fortuna? Dat heb ik ook in mijn eerste jaar gehad


    Happy Birthday my Potter!

    Litwick schreef:
    (...)

    Misschien kan ik dan toch iets voor je doen. Ik zit ook in de vierde. Wat voor boeken heb je en wat is het doel van de opdracht (een grammatica onderdeel oefenen ofzo?)


    Ik denk dat het geen specifiek doel heeft. Het is een extra blaadje, ik denk bedoeld als herhaling van naamvallen en vertalingen ofzo.


    The truth may be orange!

    Ellineor schreef:
    (...)

    Ik denk dat het geen specifiek doel heeft. Het is een extra blaadje, ik denk bedoeld als herhaling van naamvallen en vertalingen ofzo.


    Okee. Ik pak mijn boeken er even bij en kijk of ik er uit kom ;)


    Happy Birthday my Potter!

    Ellineor schreef:
    (...)

    Ik ben zelf ook wel aan het proberen hoor, maar ik kom er gewoon echt niet uit! Ik ben niet zo'n persoon die bij de gemakkelijkste dingen meteen hulp gaat vragen, het is nu echt omdat het gewoon niet lukt. Ik ben intussen ook wel zelf aan het proberen; ik weet in welke naamval het staat en wat het betekent, maar ik krijg er geen logische woordgroepen van gevormd.
    Trouwens, mijn ouders hebben nooit Latijn gehad en kunnen me dus niet helpen.




    Oh uhm dan begrijp ik het.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Van de eerste heb ik intussen min of meer iets kunnen maken (: *trots*


    The truth may be orange!

    AriaM schreef:
    (...)



    Oh uhm dan begrijp ik het.


    Haha, als ik nu mijn eerste berichtje herlees, lijkt het wel alsof ik echt geen moeite heb gedaan en gewoon mijn opgaves heb overgetypt (: da's dus niet zo, ik doe wel degelijk moeite ;D


    The truth may be orange!