• Als je er niet tegen kunt dat ik bepaalde soorten stories afkraak, ga dit dan niet lezen.

    Als er iets is waar ik me aan erger op deze site zijn het wel die super goedkope stories. Van die stories die constant in de spotlight of top 5 staan, en als ik het dan lees haak ik al af na de eerste paar zinnen die zo slecht geformuleerd zijn dat ik denk: what the fuck waarom lezen mensen dit? Ik ga geen namen noemen want dit is niet bedoelt naar specifieke mensen of verhalen.

    Het ergste vind ik wel al die fan fictions. Kijk, ik snap dat een fan fiction leuk kan zijn, maar ik heb de indruk dat meesten het gewoon schrijven uit pure wanhoop. Mensen willen aandacht, mensen zijn niet origineel, dus wat doen ze? Ze gaan over Harry Potter schrijven. Of nog beter, onze zangeres Justin Bieber. Niks op tegen hoor, alleen bestaat zo'n 90% van onze stories uit slechte fan fiction en meestal allemaal over dezelfde personen. Nee, dan ben je origineel bezig hoor. Mensen, wees eens origineel en ga over onbekende personen schrijven! Daarmee kun je wat. Dat kun je uitgeven, en dat is tenminste een uitdaging omdat je dan voor het eerst eens origineel mag zijn.

    Oh dat is nummer twee. Ik heb een deel gelezen van zo'n story over anorexia, nou, persoonlijk gezegd vond ik het typische Quizlet kwaliteit, verder wel goed, alleen niet mijn smaak. Wat zie je nu? Ineens gaan tientallen mensen zulke originele verhalen maken met een bijna identieke titel, allemaal over anorexia. Stop met kopiëren! Eindelijk eens iemand die een goed verhaal over onbekende personen schrijft, en iedereen doet het na. Nee, dan ben je zeker wél origineel bezig? Kom op zeg, doe niet sneu?

    Laatste waar ik me aan erger is het feit dat alle hoofdstukken zo verschrikkelijk kort moeten zijn. Hoe kun je nou een verhaal schrijven als elk hoofdstuk nog geen 500 woorden is? En dan zeikt iedereen dat je heel snel verder moet, maar als ze mijn boek lezen gaan ze niet verder omdat het hoofdstuk te lang is, terwijl ze wél heel snel het vervolg willen lezen. Dus waarom niet direct 3000 woorden zodat je een heel lang stuk kunt lezen, in plaats van elke dag moeten wachten op 5 hoofdstukken?

    Ergste is nog wel dat mensen dit soort stories puur voor aandacht schrijven, en niet voor zichzelf. Alsjeblieft, houd op hiermee. Jullie kunnen beter.

    Nogmaals, als je het hier niet mee eens bent, dan snap ik dat, maar ga niet haten. Mijn mening verander je niet, dus als je jouw mening wilt delen, doe dat dan met respect.

    Dankje.

    Edit: ik probeer hier niet mee te zeggen dat alle fanfic slecht is óf dat het niet goed kan zijn. Het kan absoluut goed zijn en ieder moet het voor zich weten. Dit wat ik hier schreef gaat puur over de slechte fanfics die ik heb gelezen. Also, het is niet nodig mijn boeken af te kraken omdat ik niet van slechte fanfic houd. Ik kraak jullie ook niet af, ik kraak slechte stories af maar noem daarbij geen namen. Voel jij je aangesproken? Nou sorry dat is niet de bedoeling.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 20:01 ]


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Basturdo schreef:
    (...)
    Gelukkig weet ik de meesten wel te temmen met leuke argumenten en/of mindfucks. :W
    Idem. Ik ben niet op mijn mond gevallen en al zeker niet voor hen. Soms zet ik er me gewoon ook overheen omdat het geen woorden waard is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Yarilo schreef:
    (...)

    Mweh, eerder hun puberale hormoontjes op te stoken, maar het komt bijna op hetzelfde neer. :W

    Zo ben ik nu eenmaal(bloos). Een relnicht klasse 1.(joehoe)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Tragically schreef:
    (...)
    Bam, in your face! ^Dit dus.


    Je mag pas bam zeggen als je je EIGEN argumenten bedenkt, liefie. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Finnick schreef:
    Persoonlijk vind ik dat je een beetje overdrijft. Q. is een site voor de lol, niet per se om 'professioneel' te gaan schrijven, aangezien ook niet iedereen het kan, maar schrijven misschien wel heel leuk vindt. Dus is het logisch dat hier luchtigere verhalen zoals ff op Quizlet verschijnen en daarnaast kun je echt heel veel leren door het schrijven van fanfics. Hier ben ik zelf ook mee begonnen en dat heeft me heel veel bijgebracht over de opbouw van verhalen, personages, beschrijvingen etc. omdat het nu eenmaal erg moeilijk is voor een beginnend schrijver om zomaar uit het luchtledige te beginnen. Daar zou je ook eens bij moeten nadenken, mensen moeten eerst ervaring opdoen en zullen eerst nog niet zo goed zijn zoals je dat van professionele schrijvers verwacht. Als jij begint met schilderen, kun je toch ook niet meteen een schilderij à la Da Vinci maken?

    En over het nadoen van verhalen, dat is echt iets wat niet alleen op Q. voorkomt. Het komt in het dagelijkse leven ook veelvoudig voor (denk aan Anna Rice, the Vampire Diaries en de Twilight-saga die eigenlijk daaruit is onstaan en daarvanaf is gepakt). Wees blij dat het tenminste niet echt wordt uitgegeven en dus geen werkelijk plagiaat is. Bovendien is ieder verhaal anders op een eigen manier.


    I feel guilty after every bite I take.

    Finnick schreef:
    Persoonlijk vind ik dat je een beetje overdrijft. Q. is een site voor de lol, niet per se om 'professioneel' te gaan schrijven, aangezien ook niet iedereen het kan, maar schrijven misschien wel heel leuk vindt. Dus is het logisch dat hier luchtigere verhalen zoals ff op Quizlet verschijnen en daarnaast kun je echt heel veel leren door het schrijven van fanfics. Hier ben ik zelf ook mee begonnen en dat heeft me heel veel bijgebracht over de opbouw van verhalen, personages, beschrijvingen etc. omdat het nu eenmaal erg moeilijk is voor een beginnend schrijver om zomaar uit het luchtledige te beginnen. Daar zou je ook eens bij moeten nadenken, mensen moeten eerst ervaring opdoen en zullen eerst nog niet zo goed zijn zoals je dat van professionele schrijvers verwacht. Als jij begint met schilderen, kun je toch ook niet meteen een schilderij à la Da Vinci maken?

    En over het nadoen van verhalen, dat is echt iets wat niet alleen op Q. voorkomt. Het komt in het dagelijkse leven ook veelvoudig voor (denk aan Anna Rice, the Vampire Diaries en de Twilight-saga die eigenlijk daaruit is onstaan en daarvanaf is gepakt). Wees blij dat het tenminste niet echt wordt uitgegeven en dus geen werkelijk plagiaat is. Bovendien is ieder verhaal anders op een eigen manier.

    Amen.

    Kijk, ik vind het ook vervelend als mensen slecht schrijven, maar dan lees ik het verhaal gewoon niet. Probleem opgelost.
    En over die hoofdstukken: Ik snap je punt, maar ik ben het niet met je eens. Als ik achter de computer zit, heb ik gewoon geen zin om lange lappen tekst te lezen. Bij een echt boek, dat je in je hand kan houden, is dat gewoon veel prettiger. Quizlet is nou eenmaal geen boek, dingen gaan hier anders.

    Daarbij is het prima als mensen wanhopige en onoriginele verhalen schrijven, als ze daar gelukkig van worden. Als je je aan die verhalen ergert, lees je ze niet. Alweer: probleem opgelost.

    Het is niets persoonlijks, ik ben het gewoon niet met je eens.


    Felix