• [ bericht aangepast op 20 aug 2016 - 21:00 ]

    Ik vind het eigenlijk erger dat je haar er niet gewoon op aanspreekt. Zo los je natuurlijk nooit wat op.


    ars moriendi

    Een vriendschap is grotendeels gebaseerd op wederzijds vertrouwen, als je haar niet kunt vertrouwen kan je haar ook nauwelijks een vriendin noemen, dus zou er ook geen probleem moeten zijn om haar aan te spreken (:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thefuck!
    Wat een vriendin...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik weet niet meer wie het zei, maar ik kon ergens in dit topic lezen... iets van: "Nu is het nog van jullie, en straks van een winkel, en dan heeft ze een groter probleem.."
    Volgens mij niet. Natuurlijk, dan heb je politie op je dak, maar hiermee kan ze haar hele sociale leven omzeep helpen, en een groot deel van je eigen leven gewoon verzieken. Daarbij vergeleken is iets fysieks als de politie op je dak en een straf toch minder erg, lijkt me.

    Om eerlijk te zijn heb ik dat vroeger ook gedaan - alleen was ik toen 5, en wist ik helemaal niet dat dat niet mocht :'D Ging bij een vriendinnetje spelen, en toen speelden we prinsesje. Ze had me een ringetje gegeven, zodat ik "moowj" was, alleen dacht ik dat ik hem mocht houden. Die heb ik nogsteeds ergens liggen >.<


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zou na haar huis gaan en alles wat van jou is meenemen. Je steelt het niet, want het is van jou.


    Me so good.

    SweetieBelle schreef:
    Ik weet niet meer wie het zei, maar ik kon ergens in dit topic lezen... iets van: "Nu is het nog van jullie, en straks van een winkel, en dan heeft ze een groter probleem.."
    Volgens mij niet. Natuurlijk, dan heb je politie op je dak, maar hiermee kan ze haar hele sociale leven omzeep helpen, en een groot deel van je eigen leven gewoon verzieken. Daarbij vergeleken is iets fysieks als de politie op je dak en een straf toch minder erg, lijkt me.

    Om eerlijk te zijn heb ik dat vroeger ook gedaan - alleen was ik toen 5, en wist ik helemaal niet dat dat niet mocht :'D Ging bij een vriendinnetje spelen, en toen speelden we prinsesje. Ze had me een ringetje gegeven, zodat ik "moowj" was, alleen dacht ik dat ik hem mocht houden. Die heb ik nogsteeds ergens liggen >.<

    Dat was ik. Denk je echt dat je als je met de politie in aanraking komt je dan nog zo'n geweldig sociaal leven heb? Tuurlijk niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Pariah schreef:
    Dan ben je wel héél zielig bezig.
    Ik zou mijn kleren ook terugstelen als ik de kans kreeg.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Praat gewoon even met haar, maar word niet boos, misschien kan je haar dan duidelijk maken dat het verkeerd is wat ze doet.

    Veel succes.


    I feel guilty after every bite I take.

    Storytime schreef:
    (...)
    Ze kan ook die geestelijke ziekte hebben, dat je moet stelen(hoe heet die ziekte nou, het is net zo iets als een pyromaan) Daar kan ze dan niks aan doen. Je noemt haar een vriendin, je noemt je zelf een vriendin. Als je echt een vriendin bent, dan zeg je het en probeer je haar te helpen. Anders ben je zelf zielig bezig.

    Kleptomaan. *O*


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik zou er met haar over praten. Ze hoort niet te stelen en ik vind het al helemaal foei dat ze steelt van haar eigen vriendinnen. Je zegt dat je haar al 10 jaar kent dus zouden jullie het gewoon moeten kunnen zeggen en uitleggen dat jullie dat vervelend vinden. Als ze een echte vriendin is zou ze dat moeten begrijpen.

    Vertel haar waarom ze een dief is. Klinkt hard, maar ze moet haar fouten inzien. Stelen van mensen is niet oké.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Omygod, dat kun je geen vriendin meer noemen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Disneyfied schreef:
    Ik zou er met haar over praten. Ze hoort niet te stelen en ik vind het al helemaal foei dat ze steelt van haar eigen vriendinnen. Je zegt dat je haar al 10 jaar kent dus zouden jullie het gewoon moeten kunnen zeggen en uitleggen dat jullie dat vervelend vinden. Als ze een echte vriendin is zou ze dat moeten begrijpen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Dudley schreef:
    Omygod, dat kun je geen vriendin meer noemen.


    Hope is only the love of life.

    Storytime schreef:
    (...)
    Ze kan ook die geestelijke ziekte hebben, dat je moet stelen(hoe heet die ziekte nou, het is net zo iets als een pyromaan) Daar kan ze dan niks aan doen. Je noemt haar een vriendin, je noemt je zelf een vriendin. Als je echt een vriendin bent, dan zeg je het en probeer je haar te helpen. Anders ben je zelf zielig bezig.


    Bedoel je Kleptomaan?


    26 - 02 - '16