• Ik weet dat velen zullen wegklikken (misschien omdat de voorkant van het filmpje hun niet aanspreekt of omdat ze 4min te lang vinden), maar geloof me; je zal blij zijn als je het gezien hebt.

    Het geeft hoop.



    (Het tweede filmpje vind ik het beste, maar als je engels niet optimaal is, raad ik je het eerste filmpje aan. En dan kan je alsnog het tweede eens bekijken.)



    Versie met ondertiteling en actuele filmpjes in verwerkt.



    Originele versie met gepaste achtergrondmuziek.






    Uit The Great Dictator. Charlie Chaplin.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 16:26 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Hij heeft nog gelijk ook


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Het is mooi, hij heeft ook over het algemeen gelijk. Alleen in één ding heeft hij ongelijk. Mensen hebben van naturen iets slecht in zich en dat valt niet te veranderen. Klopt, dictators zullen vallen, maar nieuwe zullen herrijzen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Dat krijg je er niet uit.
    Zo zou de wereld zijn tot dat deze ophoud te bestaan.
    Zijn streven en woorden zijn prachtig, alleen misschien te idealistisch.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Storytime schreef:
    Het is mooi, hij heeft ook over het algemeen gelijk. Alleen in één ding heeft hij ongelijk. Mensen hebben van naturen iets slecht in zich en dat valt niet te veranderen. Klopt, dictators zullen vallen, maar nieuwe zullen herrijzen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Dat krijg je er niet uit.
    Zo zou de wereld zijn tot dat deze ophoud te bestaan.
    Zijn streven en woorden zijn prachtig, alleen misschien te idealistisch.



    Het is inderdaad te idealistisch. Maar het beste dat we kunnen doen is ernaar streven, ondanks dat we weten dat we het nooit zullen bereiken. We moeten gewoon streven naar beter, en niet opgeven.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Damn, wat een mooie woorden. Jammer dat ze geen werkelijkheid zullen worden.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik vind het echt mooi verwoord, en de waarheid ook nog.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Hij zegt het zo mooi.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.