• Vandaag ben ik jarig, 16 geworden, maar ik heb niet echt het gevoel dat dit een leuke verjaardag was.
    Ik zit een tijd lang al met mijn emoties vast. Ik kan niet met mezelf omgaan of over dingen praten. Alles wat ik doe maak ik me druk over en ga ik lopen stressen. Ik merkte in de vakantie al dat ik me dag in dag uit kotsmisselijk voelde, en dat hield niet op toen ik thuis kwam. Ik ging naar een arts en die zei dat er lichamelijk niets met me aan de hand was. Ik hyperventileerde, maar dat kwam door stress en me druk maken, iets wat bij meer mensen gebeurd. Erover praten maakte me losser, ik voelde me meteen een stuk beter.
    Toen begon school weer. Ik vond de eerste week op zich wel leuk, maar toen begon het tot me door te dringen dat ik dit jaar examen doe, en toen kwam de schoolangst. Ik moet een enorme muur over om naar school te gaan, en een groot gedeelte van de tijd lukt het niet. Ik ben deze maand minstens twee keer per week thuis geweest omdat ik gewoon niet naar school wilde, niet durfde. Het enige wat ik op school nog heb zijn mijn twee beste vriendinnen, die beide in een andere klas zitten en ik alleen tijdens de pauzes zie. Meestal zijn er dan nog andere mensen bij, die ik niet echt mag, en dan kan ik ook niet 'normaal' met die meisjes praten. Ik durf gewoon niet meer naar school, ik wil ook niet meer. Ik was liever blijven zitten, dan zat ik nu bij mijn beste vriendin in de klas. Maar helaas, ik moest door naar Havo 5, waar de stress begon. Ik ben non-stop misselijk op school, moet soms bijna overgeven en ik vind het gewoon niet leuk meer. Ik zit bij twee mensen van vorig jaar in de klas, die ik nauwelijks sprak. Ik ken één iemand in mijn klas wel redelijk goed, maar we praten af en toe, en meer niet. Ik voel me gewoon niet thuis, ook al is het een enorm leuke klas. Ik weet het gewoon nog niet.
    Vandaag heb ik me de hele dag kut gevoeld. Ik ben de hele dag al misselijk en moe en ik heb helemaal nergens zin in. Mijn ouders proberen het een zo leuk mogelijke dag te maken, maar dat is niet gelukt. Ik maak me veel te druk over morgen, wanneer ik het vier met familie en vrienden, over of het wel allemaal goed gaat, en het belangrijkste: over hoe ik me morgen voel.
    Ik weet nooit van te voren hoe ik me voel op een dag. Dat is de rede waarom ik zo weinig naar school ga. Ik ben verschrikkelijk bang dat ik een slechte dag heb en me de hele dag misselijk voel. Er zijn wel dagen waarop ik me goed voel, maar dat gebeurd heel weinig.
    Ik loop bij een psycholoog, wat wel helpt, maar toch blijf ik me zo voelen. Ik heb soms het gevoel dat ik geen nut meer heb, dat ik niets goed doe, dat er niemand naar me omkijkt. Veel mensen zeggen wel dat ik belangrijk ben, maar zo voel ik me niet. Ik ben altijd alleen, in elke klas waarin ik terecht kom, ik heb nog nooit een vriendje gehad of gezoend, ik ben bang voor de toekomst. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
    Dit is niet een soort van afscheidsbrief of zo, ik ga geen zelfmoord plegen, helemaal niet, dat kan ik niet, maar ik moest het gewoon kwijt aan mensen die ik niet persoonlijk ken. Ik wil gewoon dat mensen weten hoe ik me voel, hoe ik me elke dag moet voelen. Ik ben geen vrolijk meisje, echt niet, je kunt me eerder zwaar depressief noemen. Het liefst zou ik willen dat ik kon leven zonder stress, maar dat is niet mogelijk. Jammer genoeg.

    bedankt voor het lezen, echt heel erg bedankt.
    & ik weet niet of het goed staat, niet echt op gelet


    Destroy what destroys you.

    Probeer ietsje losser te worden, uiteindelijk komt bijna alles wel goed. Over die misselijk zou ik niet zo inzitten: aftreksel van engelwortel en een beetje honing doet wonderen. Over die vrienden zou ik ook niet zo inzitten, er komen weer andere mensen & dat vriendje komt vanzelf, je lijkt me een hartstikke lieve meid dus zal alles wel goedkomen ;)

    Sorry voor dit shitadvies, maar ik wist niks beters meer... Je mag me altijd PB'en.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    En daarbij wens ik je meteen een hele fijne verjaardag! Nog vele jaren!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Aww D: Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb daar ook last van.
    Ik heb altijd stress en dan eigenlijk om niks. Blijkt achteraf, maar dat maakt de momenten zelf er natuurlijk niet beter op.
    Ik praat er eigenlijk niet echt over, maar heb mijn hele verhaal wel eens naar mijn moeder opgeschreven, zodat ik niet bang hoef te zijn dat ik niet uit mijn woorden kom of ga janken, of zo.
    Het is goed om over je problemen te praten, ook al lijken ze nog zo onzinnig. Dat zijn ze eigenlijk nooit, want anders waren ze er niet.

    Ik hoop wel dat je morgen een leuke dag hebt, want als ik je verhaal zo lees, heb je dat echt verdiend!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    First ; Happy b-day!
    and second ; Aawh!
    Is niet echt fijn nee om je zo te voelen op je verjaardag. Ik had dat ook, ik was wakker tot in de ochtend en heb me toenin slaap gehuild en het was me verjaardag.
    Misschien moet je toch echt proberen om wat losser te owrden, en proberen je misselijkheid te negeren. Of gewoon er met iemand over praten, een hele goeie vriendin, na school ofzo. Of op school met een vertrouwenspersoon, of je mentor, of gewoon een leraar. HEt is echt fijn als je over je problemen praat, dan heb je toch echt het gevoel dat je het wkijt bent, als je je verhaal bij iemand kwijt kan, echt j ehele verhaal, dan is dat heel fijn, ik spreek uit ervaring.

    Naja ik hoop dat je een prettige verjaardag hebt, en veel sterkte meis!!

    Gefeliciteerd (:
    En sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je nog (misschien erg) aan het puberen bent. Wel veel sterkte!


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Voiceless schreef:
    Gefeliciteerd (:
    En sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je nog (misschien erg) aan het puberen bent. Wel veel sterkte!


    Ik denk eigenlijk zelf niet dat het de pubertijd is, maar zo voel ik het zelf.
    In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal & ik stuur dit ook door naar mijn psycholoog.


    Destroy what destroys you.

    Prometheus was punished by the gods for giving the gift of knowledge to man. He was cast into the bowels of the Earth and pecked by birds.

    Nou, meid, maak je niet te veel zorgen, je bent net zestien geworden joh! Dat het even niet goed gaat betekent niet dat je leven verpest is. Nog vele jaren! *O*


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Zoals hierboven me gezegd word....laat je leven niet door alles verpesten. Geniet nog zolang het kan. Want voor je het weet kan het niet meer. En idd je bent net 16 joh, een vriendje komt heus wel....


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Dat heb ik de laatste paar dagen ook.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt