• Afgelopen week was er een hbo-scholenmarkt bij ons, en daar ben ik naar de opleiding journalistiek gaan kijken, omdat ik later iets met schrijven wil gaan doen.
    Daar ben ik erachter gekomen dat de opleiding journalistiek niet is wat ik wil gaan doen, omdat ik echt alleen het schrijven wil.
    Daarom ben ik van plan een cursus Creatief Schrijven bij het LOI te gaan volgen, zodra ik mijn havo-diploma heb.
    Maar mijn ouders willen dat ik daarnaast ook een echte hbo-opleiding ga volgen, zoals communicatie.
    Nou is communicatie helemaal niks voor mij omdat je daar presentaties enzo bij moet houden...
    Heeft een van jullie nog een tip voor een vervolgopleiding die ik dan zou kunnen doen?


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Geen idee, maar ik kan je wel vertellen dat de LOI erg prettig werkt. Ik ben daar nu bezig mijn HAVO-diploma te halen, en het bevalt prima. (:


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Geen idee, maar ik kan je wel vertellen dat de LOI erg prettig werkt. Ik ben daar nu bezig mijn HAVO-diploma te halen, en het bevalt prima. (:

    Haha, dat is in elk geval goed nieuws. (:
    Nu alleen nog een opleiding -die ik stiekem niet wil doen- vinden zodat mijn ouders ook blij zijn dat ik een hbo-diploma heb. >.<


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Ondanks de presentaties, zou ik als ik jou was toch zoiets erbij doen.. Presenteren moet je namelijk overal. Ik doe Sociale Studies, ook op Hbo niveau, en ik moet ook presenteren. Op een hbo opleiding moet je, naar mijn weten, op iedere opleiding presenteren dusja.. (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Heb je niet een leuke hobby naast schrijven waarmee je iets wil doen en daarvoor een geschikte opleiding gaat zoeken?


    Physics is awesome

    Geen idee, ik doe grafisch vormgeving! Erg leuk als je creatief ingesteld bent.


    To infinity and beyond •

    Ik zou toch wel nog zo'n opleiding erbij nemen...
    Je weet maar nooit of dat je niets vind in de richting die je nu kiest...
    Altijd wel handig..


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eyes schreef:
    Heb je niet een leuke hobby naast schrijven waarmee je iets wil doen en daarvoor een geschikte opleiding gaat zoeken?

    Lezen en muziek luisteren? xd
    Denk niet dat daar een opleiding voor is...

    Inviolable schreef:
    Ondanks de presentaties, zou ik als ik jou was toch zoiets erbij doen.. Presenteren moet je namelijk overal. Ik doe Sociale Studies, ook op Hbo niveau, en ik moet ook presenteren. Op een hbo opleiding moet je, naar mijn weten, op iedere opleiding presenteren dusja.. (:

    Ja, maar ik heb echt het idee dat je bij Communicatie extra veel presentaties moet houden. & dat haaaaaaaat ik. ;$

    zayntastic schreef:
    Geen idee, ik doe grafisch vormgeving! Erg leuk als je creatief ingesteld bent.

    Wat houd dat in? (:


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    BRAINWITCH schreef:
    (...)
    Wat houd dat in? (:


    Je hebt vakken zoals: Fotografie, DTP (tijdschriften en spreads), Visualisatie en GVO - dat is veel tekenen.


    To infinity and beyond •

    zayntastic schreef:
    (...)

    Je hebt vakken zoals: Fotografie, DTP (tijdschriften en spreads), Visualisatie en GVO - dat is veel tekenen.

    Hmm... Dat klinkt wel leuk... :3
    Even op internet kijken. (:


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Geen idee, ik wil bouwkunde met een master Architectuur studeren. Dat heeft hier dus helemaal niets mee te maken... Ik weet niet zoveel van dit soort opleidingen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik wilde eerst ook journalistiek, maar daar ben ik afgestapt.

    Anyway, het lijkt me helemaal niet slim om een LOI-opleiding te doen ipv een echte HBO. En dan sowieso, zo'n vage studie.


    I was an angel living in the garden of evil

    zayntastic schreef:
    Geen idee, ik doe grafisch vormgeving! Erg leuk als je creatief ingesteld bent.


    Join The Club ^^

    En in de tweede kun je nog subopleidingen doen met éen bepaald hoofdvak. Bijvoorbeeld, Visualiseren, Fotografie of Tijdschrift design.
    Vet leuk (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Jij moet gewoon doen wat je wil en niet luisteren naar je ouders.
    En dat in de ruime zin van de zin. Je moet wel luisteren, maar niet doen als je het echt niet leuk vind.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hah, ik wilde eerst ook journalistiek doen, maar hetzelfde als jou, ik wil niet spreken, alleen schrijven. ik ga waarschijnlijk taal en letterkunde doen, maar heb geen idee hoe ik jou kan helpen, sorry! (:


    I changed.

    rechten :Y)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!