• http://www.vandaag.be/biz...rbij-zonder-omkijken.html

    (er zit een filmpje bij, kan schokkend zijn)
    dit zag ik net op het nieuws.. ik schrok er heel erg van.. er lopen gewoon 18 mensen voorbij zonder iets te doen! écht belachelijk!


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Ik heb het op het nieuws gezien, ja. Serieus dat de mens zó ver achteruit gaat. Tegenwoordig worden ze veel egoïstischer en kunnen ze alleen maar aan zichzelf denken. Slaat echt nergens op. De mens kijkt gewoon niet meer achterom of ze willen geen eens meer helpen, omdat je dan bijv. overreden wordt.
    Ik weet gewoon echt niet wat ik hier verder van moet vinden. Ik vind het walgelijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb net gehoord dat het kleine meisje is overleden
    Belachelijk gewoon <>


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Dehumanized schreef:
    (...)

    In Nederland loopt ook het grootste gedeelte van de mensen door als er brand is, een vechtpartij/schietpartij, ongeluk of w/e. We helpen misschien sneller, maar veel mensen kiezen liever een 'veilig' pad dan hun vingers te branden en mensen te helpen.


    ik zeg toch ook niet dat wij altijd te hulp schieten
    alleen hier gebeurt het sneller dat we te hulp schieten
    maar ik vind een brand toch wel iets anders dan een kind helpen wat overreden is
    ja, ik blijf ook liever uit de buurt bij een brand
    maar je kan op zn minst dan de brandweer bellen ofzo

    Convinced schreef:
    Ik heb net gehoord dat het kleine meisje is overleden
    Belachelijk gewoon <>


    ik las net dat beide bestuurders beweren dat ze het meisje niet gezien hebben
    ja tuurlijk
    dit is gwn ziek

    En als het je eigen kind was geweest had je iedereen die niet hielp uitgescholden. Belachelijk.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    wat is er vreselijk aan dat filmpje, je iet amper wat


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Het filmpje doet het niet?


    Never wait for perfection, just make it.

    Xannon schreef:
    Ik heb het op het nieuws gezien, ja. Serieus dat de mens zó ver achteruit gaat. Tegenwoordig worden ze veel egoïstischer en kunnen ze alleen maar aan zichzelf denken. Slaat echt nergens op. De mens kijkt gewoon niet meer achterom of ze willen geen eens meer helpen, omdat je dan bijv. overreden wordt.
    Ik weet gewoon echt niet wat ik hier verder van moet vinden. Ik vind het walgelijk.


    OFOFOFOFOF!

    De samenleving is intussen zo veilig dat veel mensen niet meer geloven dat er iets mis kan gaan. Denk maar eens aan het brandalarm: Hoe vaak rennen jullie naar buiten als er een brandalarm is? Dat zal niet vaak zijn. want we gaan er vanuit dat het of een oefening is (en dan gaan we pas naar buiten als iemand vertelt dat het moet) of dat het een fout is (bijvoorbeeld sigarettenrook)

    Het is niet zozeer dat mensen egoistischer zijn geworden, maar dat ze gewoon dingen zoals dit niet meer registreren, of er van uitgaan dat het niet is wat het lijkt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een vechtpartij meegemaakt. In de eerste instantie dacht ik ook dat het geen serieuze vechtpartij was, en liep ik ook weer verder. tot ik iemand er naartoe zag rennen, en toen pas keek ik beter en zag ik dat de een de ander aan het wurgen was. En toen ben ik er ook maar naartoe gaan rennen. Als ik niet een tweede keer gekeken had waarom die ander rende, zou ik niet geholpen hebben. Niet omdat ik daar geen zin in had, maar omdat ik me niet besefte dat iemand daar echt gevaar liep.


    Dat speelt hier, en natuurlijk ook de wetgeving dat je mensen in dergelijke situaties niet mag helpen.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    OFOFOFOFOF!

    De samenleving is intussen zo veilig dat veel mensen niet meer geloven dat er iets mis kan gaan. Denk maar eens aan het brandalarm: Hoe vaak rennen jullie naar buiten als er een brandalarm is? Dat zal niet vaak zijn. want we gaan er vanuit dat het of een oefening is (en dan gaan we pas naar buiten als iemand vertelt dat het moet) of dat het een fout is (bijvoorbeeld sigarettenrook)

    Het is niet zozeer dat mensen egoistischer zijn geworden, maar dat ze gewoon dingen zoals dit niet meer registreren, of er van uitgaan dat het niet is wat het lijkt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een vechtpartij meegemaakt. In de eerste instantie dacht ik ook dat het geen serieuze vechtpartij was, en liep ik ook weer verder. tot ik iemand er naartoe zag rennen, en toen pas keek ik beter en zag ik dat de een de ander aan het wurgen was. En toen ben ik er ook maar naartoe gaan rennen. Als ik niet een tweede keer gekeken had waarom die ander rende, zou ik niet geholpen hebben. Niet omdat ik daar geen zin in had, maar omdat ik me niet besefte dat iemand daar echt gevaar liep.


    Dat speelt hier, en natuurlijk ook de wetgeving dat je mensen in dergelijke situaties niet mag helpen.


    in Nederland moet je een boete betalen als je niet helpt, en in China moet je een boete betalen als je wel helpt, dat slaat nergens op vind ik

    Ik keek het begin van het filmpje, maar heb het daarna meteen weggeklikt. Wat zielig voor dat meisje )=


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dat is gwn raar, wreed en en en UGH... RARE MENSEN.
    Dat doe je toch niet? bel dan op z'n minst een ambulance ;S

    Uit onderzoek is gebleken dat mensen niet zo vlug te hulp zullen schieten als er veel mensen zijn. Als ze alleen zijn daarentegen, zal dat veel vlugger gebeuren.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Zelfs al moet je schadevergoeding betalen, zie je de ernst van die situatieniet in of zijn er genoeg andere mensen die te hulp kunnen schieten, doorlopen is wreed. Onmenselijk gewoon.


    i put the fun in funeral

    TwiSparkle schreef:
    (...)

    in Nederland moet je een boete betalen als je niet helpt, en in China moet je een boete betalen als je wel helpt, dat slaat nergens op vind ik


    Meh, ik volg wel een beetje waarom ze die boete hebben ingesteld (denk ik) Ik ben het er niet mee eens, gezien het feit dat je dan beter EHBO cursussen verplicht zou kunnen stellen of iets dergelijks

    Bij slachtoffers van ongevallen kun je zonder uitrusting heel erg weinig doen. Als je helemaal geen opleiding hebt gehad, kun je niks doen, alleen schade aanbrengen. Reanimatie van ongevalsslachtoffers heeft een succespercentge van rond de 0%, en dan heb je ook nog de overenthousiaste mensen die mensen met hartslag gaan reanimeren... Mond op mond beademing staat ter discussie en is misschien nooit zinnig, en kan bij ongevallen zelfs gevaarlijk zijn bij een spanningspneumothorax omdat je de dood dan versnelt. Inwendige bloedingen stelpen kun je niet, beademen ook niet. Verplaatsen moet je absoluut niet doen, want dan loop je het risico om schade toe te brengen aan de ruggenmerg. Een van de weinige dingen die je wel kunt doen is een chinlift (de onderkaak naar voren trekken om de luchtweg vrij te maken) en uitwendige bloedingen stelpen.

    Het enige wat ongetrainde mensen kunnen doen is autos weghouden en bloedingen stelpen. Als ze dat doen loop je het risico op extra letsels of verergeren door onjuiste methodes. Als je een aanrijding meemaakt moet je dus dit doen: Kin naar voren trekken, zorgen dat het hoofd niet beweegt, en iedereen uit de buurt houden, ook autos, en het slachtoffer niet bewegen tenzij het echt niet anders kan. Dat klinkt heel stom, maar dat is zo.

    Misschien dat China daarom die regelgeving heeft ingesteld, ik weet het niet. Maar dan nog zullen mensen uit angst voor de boete te veel dingen niet doen, en helemaal niet meer ingrijpen of bellen uit angst voor de boete. Daarom is dat niet de juiste oplossing, en zou ik daarom eerder denken aan een verplichte EHBO cursus of zo. Maar da's natuurlijk gigantisch duur.


    quidquid excusatio prandium pro

    Marshmellow schreef:
    Uit onderzoek is gebleken dat mensen niet zo vlug te hulp zullen schieten als er veel mensen zijn. Als ze alleen zijn daarentegen, zal dat veel vlugger gebeuren.


    Owja, die was ik ook nog vergeten! Ze hebben er zelfs een mooie naam voor. Iedereen schuift de verantwoorelijkheid af op de ander


    quidquid excusatio prandium pro