• aan alle Belgen onder ons:

    Morgen is het 11 november. Een vrije dag door Wapenstilstand.
    Het is ook de dag waarop er honderden vrijwilligers de straten aflopen, huis aan huis, om giften te collecteren (of stiftjes, kaartjes, potloden,... te verkopen) voor de 11.11.11-actie.
    Dit is dus een warme oproep aan de Belgen die een vrijwilliger voor de deur krijgen, om de deur niet voor onze neuzen dicht te smijten! Of gewoon te doen alsof je niet thuis bent.

    Ja, ik ben al een vijftal jaar vrijwilliger. Ik heb al ontelbaar veel deuren tegen mijn neus gekregen en ook al ontelbaar veel onbeschofte opmerkingen. Ik zeg je, wij zijn ook maar mensen die onze vrije dag opofferen om iets te doen voor het goede doel.

    Dus. Hierbij: Wat doen jullie als er een vrijwilliger voor het goede doel (11.11.11-actie of iets anders) aan jullie deur bellen?

    [ bericht aangepast op 10 nov 2011 - 20:23 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Aquila schreef:
    (...)

    Dat is zeker goed.
    Het gaat in het algemeen over het arme Zuiden, Afrika...
    Dit jaar is de slogan "Wij verbruiken, zij betalen" of iets in die aard.
    Zelf heb ik nog geen extra informatie gekregen, die krijg ik morgen als ik met de andere vrijw. zal eten.

    Aah, okáay (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Lynnx schreef:
    ik wil fluostiftjes
    ik geef je maandag het geld

    btw ik koop alleen maar aan jou XD
    niet aan de deur, want die smijt me pa zowieso dicht


    Zeg anders gewoon dat je een vriendin in de 11.11.11-actie heb en dat je via haar wat zal kopen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mozart schreef:
    (...)
    Aah, okáay (:


    Snap je het of niet? (A)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Aquila schreef:
    (...)

    Snap je het of niet? (A)

    Jaa dat snap ik wel hoor (:
    Dat is wel een goed doel ^^


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Morgen moeten ik weer heel veel kinderen aanhoren D:
    Maar als er bij ons mensen aan de deur komen voor één of andere actie, doet mijn pa open die zegt dan heel beleefd dat we daar niet aan mee doen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Aquila schreef:
    (...)

    Zeg anders gewoon dat je een vriendin in de 11.11.11-actie heb en dat je via haar wat zal kopen.


    geen zin om uit me bed te komen morgen
    dus hou die stiftjes maandag maar klaar

    Lynnx schreef:
    (...)

    geen zin om uit me bed te komen morgen
    dus hou die stiftjes maandag maar klaar

    Sure, Oké, ik zal het proberen te onthouden. Hmm- vergeet het geld dan niet! Ik zal morgen voorschieten voor jou.
    Wat onze mensen eens tegenkwamen in jullie 'park': ze hadden een brief met gift in bus gestoken, ze deden het open en er zat niets in. Terwijl ze hadden gezegt/opgeschept dat er een twintigje erin zat. Hoe erg kunnen mensen zijn?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    wow,hier komen die niet langs, denk ik. En anders koopt men mama wel iets waarschijnlijk (:

    Wij kopen altijd iets voor 11.11.11 (:


    Never run out of reasons to smile...

    MORGEN KOMT SINT MAARTEN, CADEAUTJES! <3
    Bij ons komt er eigenlijk nooit iemand aan de deur (:

    Ik heb echt een diepgegronde hekel aan dat deur aan deur verkopen, of het nou voor het goede doel is of niet :W Die dingen zijn echt abnormaal duur en heel veel van dat geld komt niet eens bij het goede doel terecht. Maar ik ben niet zo erg, dat ik de deur in iemand zijn gezicht dicht ga gooien, ik blijf altijd beleefd.
    Bij collecte geef ik wel altijd, want ik heb zelf ook voor drie collectes gelopen. Maar dat vind ik anders dan dat irritante verkoopgedoe.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2011 - 21:07 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik doe aan dat soort dingen niet mee (: Maar, welk leuk idee


    Don't dream your life, but live your dream!

    Hastings schreef:
    MORGEN KOMT SINT MAARTEN, CADEAUTJES! <3
    Bij ons komt er eigenlijk nooit iemand aan de deur (:

    Te zien waar je woont, hé, in een godsvergeten boerengat
    en hoeveel vrijwilligers er in jullie buurt zijn...
    Soms kunnen wij ook niet alle straten doen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Aquila schreef:
    (...)
    Sure, Oké, ik zal het proberen te onthouden. Hmm- vergeet het geld dan niet! Ik zal morgen voorschieten voor jou.
    Wat onze mensen eens tegenkwamen in jullie 'park': ze hadden een brief met gift in bus gestoken, ze deden het open en er zat niets in. Terwijl ze hadden gezegt/opgeschept dat er een twintigje erin zat. Hoe erg kunnen mensen zijn?


    OMG serieus
    zo erg
    hahah ik heb tenminste leuke buren XD

    Applejack schreef:
    Ik heb echt een diepgegronde hekel aan dat deur aan deur verkopen, of het nou voor het goede doel is of niet :W Die dingen zijn echt abnormaal duur en heel veel van dat geld komt niet eens bij het goede doel terecht.
    Bij collecte geef ik wel altijd, want ik heb zelf ook voor drie collectes gelopen. Maar dat vind ik anders dan dat irritante verkoopgedoe.

    Nouja, wij collecteren aan de deur en aan de kerk (als de mensen eruit komen voor de mis van wapenstilstand) aan de deur bieden wij ook optie om iets te kopen.
    Vrije bijdragen mogen ook altijd...
    Ik ben vrijwilliger voor 11.11.11actie én damiaanactie (staat normaal jaarlijks een dag aan de supermarkt, stiftenverkoop)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please