• D U R M S T R A N G      I N S T I T U T E

    STORY
    Durmstrang Institute, 2014. De school richt zich nog altijd wat op de duistere magie, maar een stuk minder dan vroeger. Muggleborns worden echter nog altijd niet toegelaten op Durmstrang, en de school heeft een duidelijke voorkeur voor Purebloods. Toch is de school een stuk toegankelijker dan hij vroeger was. Sinds enkele decennia is Durmstrang over gegaan op het indelen van zijn studenten in afdelingen. Dit omdat ze, na weer meer contact gehad te hebben met Hogwarts, het gevoel hadden zo beter overzicht te kunnen houden over de leerlingen en hen beter naar wens dingen konden leren. Leerlingen krijgen hun eerste twee jaar op Durmstrang de kans om zich beter te ontwikkelen, en worden aan het begin van hun derde leerjaar gesorteerd in een van de vier afdelingen. Aan het einde van ieder jaar moet iedereen naast zijn examens een andere grote test begaan, waarin gekeken word of zij nog wel het best passen bij de afdeling waar ze dat jaar in hebben gezeten. Hoewel het nauwelijks voorkomt, veranderen sommige leerlingen dus van afdeling. Op het moment van het RPG volgen we leerlingen in hun zevende jaar, wat voor de meerderheid van deze leerlingen hun voorexamen jaar is.

    HOUSES
    Credits
    • Hallestrom
    (Colors: Navy Blue & Red, Animal: Eurasian Lynx, Traits: Intelligence & Loyalty) Opinionated, but open to suggestion. These fair few are of the brightest and most inquisitive. They seek knowledge, and respect intelligence. However as students of Durmstrang their chosen paths are still often dark in nature, and the knowledge they truly thirst for is that which no others have found before and the power that comes with it. Their loyalty may be favoured in many situations, but they can be somewhat selfish friends at times, and hard masters to work for as they also command complete loyalty and respect from those around them.
    • Molokov
    (Colors: Burned Orange & Black, Animal: Black Bear, Traits: Strength & Endurance) Of great strength, comes great power. The ability to endure whatever is thrown at them, and still hold their heads high. They value not only physical or magical strength, but also inner strength. Many Molokovs rely only on these things and blunder into situations without thinking, and learning to also appreciate mental strength sometimes proves difficult. Molokovs can be bullies, and make excellent henchmen. Hallestroms in particular occasionally think of them as stupid, but this is by no means always the case.
    • Ranaulph
    (Colors: Steel Grey & Lime, Animal: Grey Wolf, Traits: Cunning & Bravery) Valiant and chivalrous - for Durmstrang students - those in this house enjoy a challenge. Daring and sly, they rarely back down even from the toughest opponent. And quite a lot of the time they win. But it is often with the aid of copious and outrageous cheating. A good Ranaulph will learn to successfully conceal this deceit. But those who know this house will always be aware of it, even if there is no proof. Charming on the outside, they are often rather talented individuals, and occasionally they are exceptionally talented. but their rash actions can lead them into trouble later on.
    • Rhoswen
    (Colors: Purple & Gold, Animal: Osprey, Traits: Integrity & Perseverance) Rhoswens do what they set their minds to no matter the consequence - and what they do always benefits them in some way. The word "impossible" is not a part of their vocabulary. They are determined to remain true to themselves, rarely choosing to voluntarily follow another unless it serves part of a long term plan. When questioned, their integrity holds true, lying is not tolerated. They are proud of their achievements and as a general rule do not particularly care about hiding mistakes unless doing so is essential. They can be very blunt, and usually have a few amusing insults ready for use at any time. Rhoswens are experts at twisting things to their own advantage.

    OTHER INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Durmstrang heeft een groot vakkenpakket, met veel keus, maar ook redelijk wat verplichte vakken. Leerlingen zitten tot en met hun vierde leerjaar vast aan een bepaald vakkenpakket zonder keus. In het begin van het vijfde jaar zullen zij minimaal twee extra vakken moeten kiezen naast de verplichte. Het maximum wat betreft keuzevakken ligt op 5, op deze manier probeert de schoolleiding van Durmstrang er voor te zorgen dat leerlingen niet te veel doen, en ook wat vrije tijd overhouden. In totaal heeft een leerling op Durmstrang keuze uit een tiental vakken naast de zes verplichte vakken.
    • Lijst met vakken voor het 5e, 6e, 7e, en 8e jaar
    [V] Charms
    [V] Dark Arts*
    [V] History of Magic [HoM]
    [V] Transfiguration
    [V] Potions
    [K] Astronomy
    [K] Quidditch**/****
    [K] Sports***/****
    [K] Care of Magical Creatures [CoMC]
    [K] Arithmancy
    [K] Divination
    [K] Studie of Ancient Runes [SoAR]
    [K] Music****
    [K] Art****
    [K] Ghoul Studies
    * Bij Dark Arts wordt zowel de geschiedenis van de Dark Arts, de uitvoering en de verdediging behandeld.
    ** Enkel leerlingen die Quidditch volgen mogen in het Quidditch-team voor de bovenbouw zitten.
    *** Bij Sports wordt gericht op individuele sporten. De leerlingen die dit volgen zullen ook wedstrijden hebben, zowel onderling als uitjes naar de muggle-wereld om hier wedstrijden te hebben. Dit zijn sporten waar geen magie bij nodig is, en waar het dan ook verboden is om gebruik van magische hulpmiddelen (spreuken, toverdrankjes, etc.) te maken. Leerlingen richten zich binnen dit vak vaak nog op een sport, om hier meer en beter in te trainen. Eenmaal in de week is er een gezamenlijke les, en twee keer in de week wordt er specifiek getraind. Natuurlijk mogen de fanatiekelingen, in overleg met het schoolbestuur en de leerkracht, ook vaker trainen. Er wordt binnen Sports gericht op Atletiek, Zwemmen, Paardensport, Boogschieten, Roeien en Wielersport.
    **** Een leerling mag enkel een van deze vakken als extra vak hebben. Als een leerling wenst meerdere van deze vakken te kiezen, dient zij bij een tweede ook een derde keuzevak te kiezen, en bij een derde van deze vakken, een vierde keuzevak.
    • Rooster


    • Quidditch
    Ook op Durmstrang wordt er natuurlijk Quidditch gespeeld, in twee verschillende klassen weliswaar. De onderste klasse is voor de onderbouw (1e - 4e Leerjaar), en de bovenste klasse voor de bovenbouw (5e - 8e Leerjaar). Enkel leerlingen die ook Quidditch volgen, mogen onderdeel nemen in de Quidditch teams in de bovenbouw. Voor ieder afdeling is er een team, maar wanneer een afdeling te weinig leerlingen heeft wordt dit of aangevuld met de bete leerlingen van die afdeling (of eerste/tweede leerjaar) uit de onderbouw, of met leerlingen uit andere afdelingen. Iedere maand is er voor beide klassen een wedstrijd, uitgezonderd van de eerste twee maanden school. Na afloop van de laatste wedstrijd wordt het eindklassement bekend gemaakt, en de winnende afdeling wint de Quidditch-beker van dat jaar.
    • Hallestrom
    Captain —
    Chaser —
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —
    Beater —
    Keeper — Oliver Amaro Delray
    Seeker —

    • Molokov
    Captain — Vincent Milan Procházka
    Chaser — Zuzana Ružicka
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —
    Beater —
    Keeper — Vincent Milan Procházka
    Seeker — Claudai Ružicka

    • Ranaulph
    Captain — Dimitri Viktor Volkov
    Chaser — Dimitri Viktor Volkov
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —
    Beater —
    Keeper —
    Seeker —

    • Rhoswen
    Captain —
    Chaser — Alexander Stoyan Lyuben
    Chaser —
    Chaser —
    Beater —
    Beater —
    Keeper — Eleanore Ingrid Novak
    Seeker — Sara Tali Herbovitz

    • Nationaliteiten
    Leerlingen van Durmstrang komen voornamelijk uit Scandinavië en Oost-Europa, al zijn er ook uitzonderingen van leerlingen uit Noord-West Europa en enkele leerlingen uit het middenoosten.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Op Durmstrang volgen de leerlingen acht jaar aan onderwijs, en wanneer zij deze succesvol afsluiten heeft bijna elke leerling de kans op een studiebeurs of een gedeeltelijke betaling voor een opleiding. De eerste twee leerjaren zijn leerlingen nog niet ingedeeld in een afdeling, en tot en met het vierde leerjaar hebben zij een vast vakkenpakket. Vanaf het vijfde kiezen zij vakken, die zij tot hun examen zullen moeten volgen, behalve wanneer zij meer dan twee keuzevakken hebben. Wanneer dit het geval is, mag de leerling een van zijn of haar keuzevakken tot en met het zevende leerjaar laten vallen. Het schooljaar begint op de laatste maandag van augustus, en op twee dagen hiervoor vertrekken de leerlingen al naar Durmstrang. Leerlingen krijgen in mei van het jaar dat zij elf worden een brief dat zij zijn toegelaten op Durmstrang, en zullen dat jaar dan ook hun eerste schooljaar starten. Het schooljaar loopt tot en met de laatste vrijdag van juni, en tussen elk schooljaar zit dus telkens ongeveer twee maanden aan zomervakantie. Tussendoor is er natuurlijk de Kerstvakantie, maar ook nog vier andere vrije weken en natuurlijk een aantal vrije dagen/middagen.


    • Dorms
    Iedere Durmstrang afdeling heeft zijn eigen Dorms, hier kunnen de leerlingen na de lessen rondhangen, huiswerk maken, en natuurlijk zijn hier ook hun slaapzalen en badkamers. Leerlingen van andere afdelingen kunnen in principe niet in de Dorm van een andere afdeling komen, gezien deze beschermd is met een wachtwoord. Iedere maand veranderd het wachtwoord.
    • Hallestrom
    De Hallestrom Dorm bevind zich op de derde verdieping van het kasteel, achter een grote houten deur met daar de naam van de afdeling op. Momenteel is het wachtwoord Wisdom and Knowledge are not completely the same. Hallestroms' slaapzalen zijn verdeeld per leerjaar en sekse. De bovenbouw slaapt aan de rechterkant van de zitkamer, de onderbouw links. Bij beiden is het zo dat de meiden het dichts bij de deur naar de zitkamer slapen, en de jongens meer naar achter.
    • Molokov
    Molokov's Dorm ligt vlak naast de eetzaal van de school, verborgen achter een simpele deur als ieder ander. De jongere leerlingen van andere afdelingen vragen zich dan ook dikwijls af waar de Molokov Dorm is. De Dorm neemt twee verdiepingen in beslag, en heeft dan ook op de tweede verdieping van de school een deur. Ook deze valt nauwelijks op. Het wachtwoord is momenteel We may be Reckless, but we create the best stories of all.De slaapzalen voor de meiden bevinden zich op de tweede verdieping, die van de jongens op de begane grond, samen met de zitkamer.
    • Ranaulph
    De Ranaulph Dorm bevind zich tegenover die van Rhoswen. Dit komt omdat, voordat Durmstrang de afdelingen invoerde, er op deze plekken ook twee slaapzalen tegenover elkaar waren, en het schoolbestuur het onzin vond om die ruimte niet te gebruiken. Het wachtwoord is Succes, even with cheating, remains succes. Ranaulph heeft twee grote slaapzalen, waar alle leerjaren door elkaar slapen. Jongens en meiden wel gescheiden.
    • Rhoswen
    Rhoswen's Dorm is tegenover Ranaulph, en heeft een grote Visarend op de deur geschilderd. De Dorm is strategisch opgedeeld, met slaapzalen ingedeeld in leeftijd. Jongens hebben altijd de linker slaapzaal, en de meiden de rechter. De onderbouw slaapt het verst van de zitkamer af, zodat zij niet gewekt worden wanneer de oudere leerlingen naar bed gaan. Het wachtwoord is de vraag bij het antwoord wat luid Lydia and Simon, de vraag— het wachtwoord— is; Who were unable to stand eachother throughout their school life, but now have a baby?

    • Uniform
    Aangezien Durmstrang in een koud gebied staat, dragen de leerlingen altijd veel kleding. De hoofdkleur in het uniform is bruin of zwart, gecombineerd met wit en de afdelingskleuren. Vroeger was het Durmstrang uniform bruin met rood, maar sinds de komst van de afdelingen is dit veranderd. Leerlingen mogen zelf kiezen of zij een rok of broek dragen, maar deze moet altijd egaal van kleur (zwart of bruin) zijn, en er mogen geen gaten in zitten. Daarboven dragen de leerlingen een witte blouse met lange mouwen en een blazer, gevoerd met de hoofdkleur van hun afdeling, en met de buitenkant de andere kleur. Zo kunnen Hallestroms rode blazers met donkerblauwe voering dragen, of donkerblauwe blazer met rode voering. Voor buiten krijgt iedereen een mantel en een dikke winterjas. Ook krijgt iedereen een bontmuts en sjaal, en moeten de leerlingen in de winter stevige laarzen of winterschoenen dragen, waar zij in de zomer, lente en herfst ook hakken, open schoenen, en dunne sneakers mogen dragen.
    Mocht een leerling de dresscode niet volgen, dan krijgt deze een waarschuwing.

    • Huisdieren
    Op Durmstrang staan huisdieren niet hoog in de lijst met prioriteiten, maar zijn ze wel toegestaan. Studenten mogen uilen, padden, katten, ratten en paarden (wanneer zij zich focussen op paardensport en het vak sport hebben) meenemen naar de school, mits zij deze goed verzorgen.

    • Kasteel en omgeving
    Durmstrang's kasteel is oud, en heeft drie verdiepingen. Het kasteel heeft naast het hoofdgebouw een astronomietoren, een uilentoren en ligt naast een groot bos, een groot meer en ver verwijderd van de eerste muggle-beschaving. Wanneer de leerlingen van school weggaan of aankomen, gebeurt dit via een boot. Op school aankomen aan het begin van ieder jaar vergaat ook zo. De leerlingen stappen in de buurt van hun woonplaats op de trein/auto/bus/vliegtuig/whatever, en lopen het laatste stuk naar het meer, waar zij opgepikt zullen worden door de boot. Naast het kasteel bevinden zich ook verscheiden sportaccommodaties, waar de leerlingen die het vak sport volgen, dan ook les hebben en trainen. Naast de sportaccommodaties bevind zich het quidditchveld.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Op Durmstrang wordt educatie in een hoog vaandel gezet, wat logisch is voor een school. Leerlingen mogen per week maximaal een toets hebben voor een verplicht vak, en een voor een keuzevak. Dit zodat de leerlingen goed de tijd hebben om te leren, en om ook dingen te doen aan hun andere vakken. Essays en Opdrachten voor een cijfer mogen echter zo veel gegeven worden als leraren willen, al moet het wel nut hebben. Cijfers worden gegeven op een schaal van 100%. Wanneer een leerling lager dan 65% haalt voor een essay of andere opdracht, wordt dit als onvoldoende beschouwd. Voor toetsen ligt dit op 60%. Wanneer een leerling lagen dan 65% staat als gemiddelde, is er een mogelijkheid dat hij of zij aan het eind van het jaar zijn examens niet mag maken totdat hij of zij zijn cijfers ophaalt door het herkansen van toetsen, maken van extra essays, etc. Wanneer een leerling zijn examens niet maakt, blijft hij automatisch zitten. Wanneer een leerling voor zijn examens minder dan een 65% overall-score haalt, mag hij of zij nog herkansen, maar wanneer de overall-score onder de 50% ligt, blijft hij of zij ook zitten. Wanneer een leerling zijn herkansingen faalt, blijft hij of zij ook zitten.


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [Girls/Boys: 8/12]TIJDELIJKE STOP OP DE JONGENS!
    Hallestrom [2/2]
    • Sasha Elena Draganov - ? – Calice – 1.12
    • Gabriëla Antansia Rozycha — Kristina Bazan — Philip — 1.8
    •

    • August Felix Björk — ? — Raccoon — 1.6
    • Aaron Christian Løvik - ? – Philip – 1.14
    •

    Molokov Tijdelijke stop! [3/4]
    • Zuzana Ružicka — Ebba Zingmark — Remarkeyble — 1.4
    • Claudai Ružicka — Ebba Zingmark — Necessity — 1.6
    • Gail Gwendolyn Tervere - ? – Micaela – 1.13

    • Vincent Milan Procházka — ? — MikeGClifford — 1.2
    • Marcello Aloisio Alvaréz — Marcio Patriota — Micaela — 1.8
    • Manuello Ezequiel Alvaréz — ? — Raccoon — 1.8
    • Jonah Serge Procházka – Tobey Maguire –Micaela – 1.14

    RhoswenTijdelijke stop op de jongens! [1/4]
    • Aurora Loreen Nemecek – Anna Speackheart - Raccoon – 1.15
    •
    •

    • Alexander Stoyan Lyuben — Francisco Lachowski — Necessity — 1.4
    • Emiel Elijah Rostville — ? — Micaela — 1.7
    • Ashley "Ash" Joseph Diggory – Ash Stymest – Calice – 1.15
    • James Camillo Griffiths - ? – Duval – 1.13

    Ranaulph [2/2] []
    • Mae Nicola Mickelson — ? — Duval — 1.7
    • Iza Afina Caterina Dascu — Lodovica Comello — Sandordinja — 1.7
    •

    • Dimitri Viktor Volkov — ? — Calice — 1.3
    • Nathaniel Finley Bakker – Sam Way – Raccoon – 1.13
    •





    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Reymarkable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.


    take me back to the basics and the simple life

    MT.


    Aan niets denken is ook denken.

    (sneaky going to the émte store already)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    MT


    'Speak the truth, even if your voice shakes...'

    Mt


    Bowties were never Cooler

    MT

    [ bericht aangepast op 4 sep 2016 - 14:38 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Vincent Milan Procházka
    Molokov || Hopefully all will be alright.
    Ergens leek er wat mis met mijn broertje, alsof iets hem dwars zat, of dat hij pijn had, maar omdat hij niets zei en al snel een glimlach op zette, liet ik het gaan. Ik wilde niet nog meer drama creëren. De hele situatie met Claudai gaf me al genoeg hoofdpijn door alle zorgen, dus ik hoefde er niet nog meer bij, al maakte ik me toch zeker wel zorgen om Jonah. Dat kwam allemaal later wel. "Kom" We liepen rustig over her terrein van de school, naar het dorpje, waar het café altijd open was voor studenten. Ik wilde gewoon wat drinken en tot rust komen voor mijn afspraak met Claudai. Ik was echt heel nerveus, maar wilde niet dat het nu ook weer dit uitje met mijn broertje zou verpesten. Ik liep direct door naar de bar en bestelde twee boterbier. Bijna meteen kreeg ik ze in mijn handen geduwd, waardoor ik een rustig plekje kon uitzoeken om te gaan zitten. Ik had niet zo'n zin om al mijn leven op tafel te leggen rond vreemden, als Jonah ernaar zou vragen. Ik nam een slok en keek naar mijn broertje. "Dus..." zuchtte ik. Ik had geen zin om te praten, maar stilte was ook niets. Het liefst had ik het gesprek met het meisje maar gewoon achter de rug, aan de andere kant wilde ik het zo lang mogelijk uitstellen. Het gesprek kon mijn toekomst tekenen. Ik nam nog een slok van mijn drankje. Ik wist het allemaal niet meer, maar ik had nu ook niet echt iemand die me ermee kon helpen. Voor de rest van mijn familie zou dit gewoon nog een ding zijn wat bevestigde dat ik uitschot was, en Jonah was zo onschuldig dat ik hem waarschijnlijk eerst moest uitleggen hoe babies worden gemaakt, waar ik dus echt geen zin in had. Ik moest het dus maar alleen op zien te lossen, voor het gesprek. Natuurlijk kon het ook dat ze niet zwanger was en al deze zorgen voor niets waren, maar dat er een kans was dat het wel zo was, maakte me compleet gek.


    Bowties were never Cooler

    D I M I T R I V I K T O R V O L K O V
    Ranaulph • Captain & Chaser • Fullblood • Quidditch Field • Gus & one nosey little sister
    "When it all falls down..."










    Mijn zusje stond voor Gus en mij en ik had haar nonchalant begroet. "Zusje... ook een rondje vliegen?"
    Echter leek Svetlana geheel verstijfd, ze keek me met grote ogen aan en kon er blijkbaar alleen maar een versuft knikken.
    "Dag Svetlana." had Gus gezegd.
    Ook knikte ze verward naar Gus. Er volgde een korte maar nog zo pijnlijke stilte. Ik wist niet zo goed wat ik moest gaan zeggen, maar ik was vastbesloten om alles te ontkennen als ze iets gehoord had.
    "Ik kwam inderdaad om te vliegen, maar het is we duidelijk dat jullie alleen willen zijn. Maar, Dimi, als vader en moeder hier achter komen, is niet alleen jou leven voorbij." zei ze snel, vervolgens haalde ze een hand door haar haren heen en zuchtte.
    "Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar eerlijk gezegd, ja we zouden graag alleen willen zijn. Gus hier zou graag eens willen leren vliegen, en dat wordt natuurlijk verschrikkelijk beschamend." reageerde ik rustig, zonder ook maar enige echte emotie te tonen.
    "Heb geluk met dit zondelijke gedrag. Dan zeg je dat ik slechte keuzes maak, maar mijn keuzes zijn hier niets bij." Svetlana draaide haar rug naar me toe en begon weg te lopen.
    "Waar heb je het over zusje?" riep ik haar nog na in een poging de situatie een beetje te sussen. Ook al weet ik niet zeker of het zin had. Waarschijnlijk had ze al te veel gehoord, maar mensen hebben toch de neiging om te geloven wat ze willen geloven, en te zien wat ze willen zien. Heel misschien zou mijn zusje zich bedenken dat ze het allemaal verkeerd heeft gezien en gehoord, ook al acht ik die kans klein. Toch moest ik het een kans geven... Zo snel zou ik niet opgeven. Bovendien, ik kon nu me nu niet meer van Gus distantiëren.. Daar was het al te laat voor. Daarvoor had ik hem nooit mogen terug zoenen en nooit hem mee uit hadden moeten vragen. Het was te laat, maar misschien niet voor Svetlana om bij te draaien.
    "Nou dat ging niet helemaal soepel." zei ik zacht tegen Gus, want ik had geen idee hoeveel Svetlana nog kon horen.

    Ashley "Ash" Joseph Diggory
    “Stop being such an ash-hole...”
    Roshwen • 17 • Beater • Seventh year • Halfblood • Lake • James & Emiel










    "Jep" antwoordde James snel, maar hij leek niet geheel op zijn gemak met mijn gefascineerde blik op hem. "Hey, ik kan ook een foto regelen als je langer naar me wilt staren?"
    Ik kon niet anders dan daarom lachen, maar besloot er maar verder niet op in te gaan. Waarschijnlijker zou ik hem dan nog ongemakkelijker maken.
    "Op mijn zestiende verjaardag dacht ik dat ik een auto zou krijgen. Zelf zou ik dan voor de rijles betalen en dan zou ik zelf naar school kunnen rijden, mijn vrienden mee kunnen nemen of leuke meisjes mee laten liften." vertelde James. "Echter kwam mijn moeder met het geweldige nieuws." Hij maakte met zijn handen duidelijk dat hij dit nieuws helemaal niet zo geweldig vond... "Dat ik eigenlijk een tovenaar was en naar deze school moest en dus niet in mijn nieuwe wagon kon rijden, die ik dus van mijn vader gekregen had." hij lachte spottend. "lekkere communicatie."
    Voor het eerst sinds mijn ontmoeten met James leek hij eindelijk een beetje los te komen. Dit hele verhaal was al een grote vooruitgang met de norse jongen die gisteravond de tent uitstapte. Maar ook leek hij even te worden overspoeld door de herinneringen aan zijn leven in de muggle world.. en zo te horen waren zijn ouders daarin niet de meest makkelijke mensen geweest. En toen gebeurde er iets wat maar sporadisch voorkomt: ik wist even niet wat ik moest zeggen. Moest ik hem soort van geruststellen dat het heus wel goed zou komen hier op school? Aan Emiel had ik ook niks, die was nog volledig verdwaald in zijn eigen gedachtes.

    "Enne, hoe zit het dan met de meisjes hier? Ik bedoel; ik weet niet echt of ik van plan aan de toverfeeks te gaan, maar hey, een mooi uitzicht is altijd fijn, nietwaar?" zei James gelukkig en hij lachte even bitter. Echter grijnsde ikzelf om deze opmerking. Met de meisjes zat het wel goed. Even dacht ik aan Gail, het nieuwe meisje, en aan mijn missie om haar minstens een keer te zoenen.
    "Er zijn genoeg leuke meisjes hier, zo lang je maar goed kijkt." zei Emiel, blijkbaar had het onderwerp meisjes hem weer wakker geschud. Of waarschijnlijk was dat juist het onderwerp waar hij over aan het peinzen was terwijl als grasmaaier functioneerde.
    "Blijf maar over die auto van je praten tegen de meisjes.. dan komt het vast wel goed." zei ik nog even tegen James.
    "Zullen we weer verder gaan?" stelde Emiel voor.
    Ik knikte. "Oke, maar waar naartoe dan?" vroeg ik aan beide jongens. "Dorp, dorm, zeg het maar.."

    [ bericht aangepast op 6 sep 2016 - 17:41 ]

    Z U Z A N A      R U Ž I C K A
    “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
    Dress — Molokov — Track and Field — Chaser — Twin


    Eeen van de dekens werd om me heen geslagen, waar ik, zeker vanwege het feit dat ik geen broek aan had en het nou ook weer niet super warm was, Manu best wel heel erg dankbaar voor was. Na mijn verkondiging dat ik eigenlijk toch best wel honger had, pakte ik dan ook snel een broodje, zonder echt te kijken wat er op zat en nam ik een hap. Het liefst had ik onmiddellijk de chocolademuffin gepakt die ik mee had kunnen smokkelen. Zie, ik was een beetje verslaafd aan die dingen en aangezien dit de laatste was en ik er bijna iemand voor had moeten slaan, wou ik die heel graag opeten. Maar, aangezien ik een 'verstandig' iemand was, besloot ik om toch maar even mijn ochtend niet met chocolade te beginnen. Dat kon toch ook weer niet goed zijn voor je, toch?
    "Dus, wat zijn de plannen voor vandaag?" vroeg Manuello met volle mond. Mijn eigen broodje had ik ondertussen zo halverwege op, waarop ik een notitie in mijn hoofd maakte om niet meer zo gulzig te eten, en hem vervolgens weglegde en mijn mond leegat.
    "Ehhm, nou. Niet naar de lessen gaan stond in ieder geval op mijn planning. Het enige wat ik vandaag aan productief doen van plan ben is trainen, want dat gaat natuurlijk gewoon door," begon ik, "En voor de rest... I dunno, suggesties zijn welkom." lachte ik. Ik had niet echt nagedacht over wat ik verder wou gaan doen vandaag. Als van nature schoof ik wat dichter tegen Manu aan en nam ik vervolgens nog een hap van mijn broodje.
    "Oh, en douchen en me fatsoenlijk aankleden!" bedacht ik me plots, waarna ik een hand voor mijn mond sloeg aangezien ik eerst niet doorhad dat ik dat hardop zei.



    take me back to the basics and the simple life

    mt !


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Aurora Loreen Nemecek
    Halfbloed { Rhowsen





    “Nee, klopt” stemde Gail in met mijn opmerking over het plotse krakende geluid. “Dit moeten we uitzoeken” zei Gail vastbesloten waardoor ik haar even aankeek voordat ze mijn hand vastgreep en me mee trok naar waar het geluid vandaan leek te komen. Gail leek me telkens weer te verassen en ik wist haast zeker dat ieder moment met Gail voor een spannend avontuur zou kunnen gaan zorgen. Dat had ik echt nog nooit bij iemand meegemaakt dus het intrigeerde me wel dat Gail een natuurtalent hierin bleek te zijn.
    Nieuwsgierig keken we naar de plek van het gekraak en merkten we op dat dit blijkbaar een deur naar een 'geheime' kamer leek te zijn. Dit wisten we door een sliert warm licht die ons leidde naar de deur. Gail trok me mee dichterbij waardoor ik lekker dicht bij haar liep - ik mocht ook wel profiteren van mijn mooi zicht- Weer liet een wat zachter gekraak onze nieuwsgierigheid toenemen dus liepen we muisstil richitng de kamer zodat we konden zien wat het gekraak veroorzaakte. Het licht leek te dansen telkens we dichterbij leken te komen alsof het ons uitnodigde om het te gaan bewonderen. Het was aanlokkelijk en telkens had ik de neiging om mijn hand naar het licht te laten rijken dat oh zo aangenaam warm aanvoelde. Wat zou het zijn?
    ‘Interessant dit’ merkte Gail stilletjes op en ik knikte instemmend. "Het lijkt ons wel te verleiden." gniffelde ik stilletjes en nog geen minuut later kwamen we aan bij de deur vanwaar dit speelse licht vandaan kwam. Eventjes blikte ik naar Gail die leek te borrelen van nieuwsgierigheid wat haar echt schattig maakte en ik kon haar geen ongelijk geven. Ook ik wilde enorm graag weten wat dit licht was. ‘O man, laten we kijken wat hierachter zit’ besloot Gail en opende de deur voordat ik nog maar wat kon zeggen. Niewsgierig keek ik om de hoek en merkte op dat dit een trappenhal was die ons leidde richting het licht die nu nog feller en levendiger werd. "Wauw." merkte ik po en zag hoe lichte vuurvonkjes omhoog vlogen alsof het sterren waren die hun trip maakten naar de hemel. " Kijk hoe mooi." kwam er als een zucht over mijn lippen terwijl ik verbijsterd naar het tafereel keek. Net toen ik over de rand van de trapleuning wilde gaan gluren hield een stem me tegen.
    ‘Waar denken jullie mee bezig te zijn?’ ik schrok dan ook op van het geluid waardoor een zacht geschrokken geluidje mijn lippen verliet en keek naar het blond/bruinharige meisje die in de deuropening stond ‘Sorry, ik ben Gabriele, zijn jullie nieuw hier, want dan lijkt het me beter dat jullie niet van de aangewezen paden afwandelen.’ vluchtig keek ik naar Gail en daarna naar het meisje die blijkbaar Gabriele heette. "Ehm, klopt." mompelde ik waarna ik mijn hand naar haar uitstak. "Ik ben Aurora van Beau- eh Rhowsen." zei ik lichtjes verward met een licht glimlachje. "We waren ehm...Nieuwsgierig?" zei ik met een onschuldig glimlachje en schrok me rot toen het licht plotseling enorm fel werd en daarna uitdoofde. "Wat nou? "vroeg ik verbaasd en nam zonder erbij na te denken de pols van Gail en Gabriele vast waarna ik de trappen afliep hen achter me mee sleurend. Erg veel trappen waren het gelukkig niet, maar eens ik zag wat het licht had veroorzaakt viel mijn mond bijna open. Het leek een enorm nest gemaakt van takken en stenen al zat deze vol as. En in het midden van het nest zat een Ei waar toch nog een warme gloed vandaan leek te komen. "Is... is dat een Phoenix?" vroeg ik verbaasd. Nog nooit had ik er eentje in het echt gezien maar ik kon niet ontkennen dat ik dit prachtig vond om te zien.








    August Felix Björk
    Volbloed T Hallestrom





    Te zien aan Svetlana's blik kon ik wel al voorspellen dat ze ons lang genoeg had gehoord, dit kwam echt niet goed. Mijn handen die gebalt in mijn broekzakken zaten lagen vast al open gekrast van mijn nagels, nu was het nog maar enkele seconden voordat we zouden weten wat ze gehoord had en met iedere seconde dat verder tikte voelde ik aan dat het niet positief zou gaan zijn...
    "Ik kwam inderdaad om te vliegen, maar het is we duidelijk dat jullie alleen willen zijn. Maar, Dimi, als vader en moeder hier achter komen, is niet alleen jou leven voorbij." Mijn ijzige blik richtte ik even op de dame om haar te pijlen, ze leek kwaad , wat zeg ik woedend. Haar ogen stonden betraand en het was duidelijk te merken dat ze haar best deed om niet te huilen. Hoewel ik mijn blik weer van haar afscheurde en dacht dat het gedaan was voor ons probeerde Dimitri de brokken weer aan elkaar te gaan lijmen door te gaan liegen. "Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar eerlijk gezegd, ja we zouden graag alleen willen zijn. Gus hier zou graag eens willen leren vliegen, en dat wordt natuurlijk verschrikkelijk beschamend." wist de jongen uit te kramen en voor eerst wilde ik hem een dodelijke blik zenden want ik wist heus wel hoe ik moest vliegen, maar besefte algauw dat hij ons hieruit wilde helpen dus zuchtte ik zacht en haalde ik lichtelijk beschaamd een hand door mijn blonde haren. Hiervoor hoefde ik niet te faken want dit was echt enorm gênant aan het worden en zowel Dimi als ik speelden de hoofdrol in dit beschamend verhaal. "Heb geluk met dit zondelijke gedrag. Dan zeg je dat ik slechte keuzes maak, maar mijn keuzes zijn hier niets bij." Svetlana keerde haar rug naar ons toe en mijn kaken klemde ik even strak op elkaar. Wat bedoelde ze daar nou mee? Was ik dan zo schadelijk voor Dimitri's leven?
    "Waar heb je het over zusje?" riep hij haar nog na en mijn koele ogen gleden naar mijn schoenen. "Nou dat ging niet helemaal soepel." zei Dimi zacht tegen me waardoor ik de jongen even aankeek in zijn groenige ogen ."Zou je denken?" vroeg ik hem lichtelijk sarcastisch maar zo dat enkel hij het kon horen. "Dimi, het is oké... Ga naar je zusje, ik vind het niet erg." mompelde ik zachtjes. "Misschien... misschien moeten we minder bij elkaar lopen... Ik ken je zusje niet goed, maar als de hele school hiervan weet... Dan zijn we beiden ten dode opgeschreven." mijn woorden waren zacht en het voelde als een steek in mijn hart, maar ik wilde niet dat Dimi onder deze 'relatie' zou gaan lijden. " Ga nou maar achter haar, familie gaat voor toch?" mijn stem was schor en het was nu wel duidelijk te zien dat ik me hier niet goed bij voelde. Ik wilde Dimitri niet afwijzen en stiekem ging ik hier nu zelf aan kapot, maar hij moest het goed met haar maken.










    Manuello Ezequiel Alvaréz
    halfbloed { Molokov





    Het was erg gezellig hier op ons plekje, we zaten lekker knus en warm en de broodjes waren enorm goed op een lege maag als die van mij. Ook Zuzuna leek er van de kunnen genieten. Daarbij had ik heus wel haar blik gezien op de chocolade muffin die ze had meegenomen en kon ik het dan ook niet laten om na mijn broodje deze te pakken. "Hmm je weet hoe dol ik ben op chocola." zei ik grijnzend en deed alsof ik er een hap uit zou gaan nemen. Ik was benieuwd naar haar reactie gezien ik maar al te goed wist hoe verslaafd ze was aan chocola. Net voordat mijn lippen de muffing bereikten stopte ik en keek naar Zuze. "Hmm tenzij jij deze wilt? Maar dan wil ik er wel wat voor terug." ik zette de muffin terug op zijn plaats en tikte even op mijn lippen als teken dat ik er graag een kus voor terug had.
    Na mijn vraag wat er vandaag op de planning stond leek ze even na te denken. "Ehhm, nou. Niet naar de lessen gaan stond in ieder geval op mijn planning. Het enige wat ik vandaag aan productief doen van plan ben is trainen, want dat gaat natuurlijk gewoon door," begon ze en ik knikte even, het was ook te lang geleden dat ik nog voor Quidditch had getraint, zo meteen vloog ik nog van mijn bezem af! "En voor de rest... I dunno, suggesties zijn welkom." lachte ze en ik knikte ook even grinnikend. "Dan zal ik eens nadenken." zei ik en sloeg mijn arm losjes rond haar middel eens ze wat dichter bij me was komen zitten. "Oh, en douchen en me fatsoenlijk aankleden!" zei ze plots luidop waardoor ik haast meteen in de lach schoot. " Wat nou! Zit mijn hemd niet goed genoeg voor je?" zei ik met de slappe lach "Maar ja, een douche zou je wel goed doen." ik wiebelde even plagend met mijn wenkbrauwen en verwachtte wel een goede opmerking van haar terug. " Als ik kon dan had ik de hele dag in jouw jurk rondeglopen hoor."


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Aaron Christian Løvik
    Hallestrom • Homoseksual pure blood • @ Alex and Nathaniel in the hallways. Future family drama.

    'I don't believe what you say. I believe what you do.'





    Net toen ik Nathaniel bruut wilde meetrekken – ver van Alex vandaan – barste de jongen in lachen uit. Ik trok een wenkbrauw ietwat verbaasd, maar voornamelijk uit arrogantie op, waar Alex egoïstisch in een deuk lag om zichzelf gezien klaarblijkelijk zowel ik als Nathaniel er niks van begrepen. ‘Dag één en je hebt al iemand aan de haak geslagen.’ Bracht de jongen dan – naar adem happend – uit, waarbij hij even naar de donkerharige jongen naast me gebaarde. Enigszins voelde ik me enorm beschaamd door de woorden die mijn achterneef uitsprak en vooral bij het gezelschap waar wij in verkeerde. Het was namelijk niet bepaald aardig om Nathaniel een eerste klas slet te noemen. De jongen was meer gereedschap. Een soort gereedschap wat je zo nu en dan moest gebruiken om jezelf beter te maken. Echter was nog de vraag hoever de donkerharige jongen naast me voor me zou gaan.
    Ik hief mijn hoofd wat omhoog, naar de sproeten op de gelaat van Nathaniel, voor mijn blik abrupt ervan losgerukt werd door Alex die me in een omhelzing trok… en dan noemde ze mij homoseksueel. Juist. Als ik niet beter zou weten zat Alex al een tijd in de kast en waren al die meiden van hem maar opvulling voor de gigantische onzekerheid die in zijn borst woelde. Ik kon het niet laten om kort te grijnzen bij mijn eigen briljanten mening over de jongen die zich stevig aan mij vasthield, waardoor ik –ietwat – gênant een klopje op zijn rug gaf, bij gebrek aan een hoger plek te weten raken. Moest hij maar niet zo lang worden. Misschien had ik vroeger een anti groei spreuk op hem moeten uitvoeren. Nu was de jongen toch al reddeloos.
    ‘Het is goed je weer te zien, aar.’ Met die woorden liet hij me los, waarbij een korte zenuwtrekking onder mijn oog ontstond. Als ik wel iets vreselijk vond was het als mensen me anders noemde dan mijn volledige naam. Sommige familieleden wilde me ook nog wel eens Chris noemen vanwege mijn middelste naam, maar het liefst had ik gewoon Aaron. Niet Aar noch Ron. Aaron.
    Een zacht kneepje was voelbaar in mijn hand, afkomstig van Nathaniel waarbij deze zich ook poogde te mengen in de vreemde familie reünie, waar Alex klaarblijkelijk op gesolliciteerd had.
    Voor Alex echter kon bewegen, sprong ik op zijn rug en balde mijn vuist, die ik genadeloos op zijn blote hoofd wreef. Iets wat ik altijd bij hem deed – omdat ik altijd kleiner en sneller was geweest. Het was dan ook niet vreemd dat ik zo getalenteerd was in atletiek en Alex niet. Dat Alex fysiek sterker dan ik was, hield ik achterwegen. ‘Dit is voor mij Aar noemen, jij kokosnootblok.’ Ik wreef dan ook nog een keer hard op zijn hoofd, voor ik van hem af wilde springen. Echter bleef mijn voet in zijn arm haken, waardoor we beide ten onder vielen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Jonah Serge Procházka



    Jonah probeerde, zoals vaker, zich niets aan te trekken van het feit dat hij zich minder lekker voelde. Een van de karaktereigenschappen die hij had, namelijk de positiviteit, zorgde ervoor dat hij dit aardig goed voor elkaar kreeg. "Kom" zei Vincent en hij liep op hetzelfde rustige looptempo naast hem. Hij had al snel door dat ze naar het café gingen, dat altijd wel open was voor studenten. Jonah keek even naar zijn broer. Hij leek erg rustig, maar verder merkte hij niet veel aan hem op.

    Voordat hij nee kon zeggen had zijn broer al twee biertjes besteld. Hij was er niet helemaal zeker over of zijn maag wel zo’n heel biertje aan zou kunnen. Desondanks maakte hij er geen opmerking over. Hij zou wel zien hoe het zou vallen. Ze namen plaats bij een rustig plekje, wat niet alleen Vincent, maar ook hij prettig vond op dit moment. "Dus..." Zelf wist hij ook niet meteen een gespreksonderwerp, vandaar dat ook hij eerst een slok van zijn bier nam. Vincent leek ook niet in de stemming te zijn om veel te praten, anders had hij nu wel zijn mond open getrokken. Jonah tuurde rustig over de rand van zijn glas heen naar Vincent. Hij leek ver in gedachten te zijn verzonken. Vincent kennende, was er dan misschien wel wat aan de hand. Jonah kennende, sprak hij al sneller dan dat hij zich kon inhouden. “Is er wat aan de hand?” vroeg hij dan ook.

    [ bericht aangepast op 17 sep 2016 - 12:29 ]


    Aan niets denken is ook denken.





    Gail bleef vaak zichzelf. Net zoals nu. Zonder na te denken had ze haar avontuurmaatje meegesleept door een deur, waarachter geheimzinnig licht was te zien. Aurora had haar net even kunnen aankijken voordat ze beiden door de deur verdwenen. Die ene blik deed wat met haar. Wat het precies was, wist ze niet. Ze had ook gezien dat het licht, net als bij haar, iets leek te doen met Aurora. "Het lijkt ons wel te verleiden." had ze gegniffeld. Hierdoor verscheen een glimlach op Gail haar gezicht. Het licht danste inderdaad verleidelijk, aanlokkelijk en gevaarlijk tegelijkertijd, scheen het.

    "Wauw." hoorde ze Aurora zeggen. Gail liet haar ogen gaan naar datgene waar Aurora naar keek. Vuurvonkjes. Het was terecht om bij deze aanblik ‘wauw’ te zeggen. Ze hadden een trappenhal ontdekt met nog intenser licht. Wat zou zich verder hier allemaal schuil houden? Ze had geen idee, maar vond het wel spannend en interessant om dit samen met Aurora te ontdekken. Hoewel ze haar niet per se nodig had, ze kon goed tegen angst, was het toch leuker om met zijn tweeën dingen te ontdekken. Je kreeg hierdoor ook meer zin om dingen te ontdekken, omdat je je ontdekking met iemand kon delen.

    Opeens werd Gail uit haar gedachten gehaald door een derde persoon. ‘Waar denken jullie mee bezig te zijn?’ Ze schrok niet door deze woorden, maar wel werd haar blik gelijk geleidt naar diegene die deze woorden sprak. Een blond / bruinharig meisje had deze woorden gesproken. ‘Waar denk jij mee bezig te zijn?’ kon ze het niet laten om terug te kaatsen. Zij was immers toch ook door de deur gegaan? Ze wist niet wie dit meisje was, maar misschien werd ze wel wat minder streng als ze kennis met hun maakte. ‘Sorry, ik ben Gabriele, zijn jullie nieuw hier, want dan lijkt het me beter dat jullie niet van de aangewezen paden afwandelen.’ verklaarde het meisje zich. Ze hoorde dat Aurora zich voorstelde en besloot om dit ook maar te doen. ‘Ik ben Gail, en ja we zijn nieuw hier’ Ze kon dit onbekende meisje immers toch wel een kans geven?


    Aan niets denken is ook denken.