• Mijn broer heeft gevraagd of ik een verhaal dat hij heeft geeschreven in het Engels wil betareaden, omdat ik beter Engels spreek.
    Er is alleen een probleem, zijn zinsbouw in het Engels is echt niet goed. Het is verschrikkelijk Nederlands, en vaak niet eens grammaticaal correct.
    Nu weet ik dus niet wat ik tegen hem moet zeggen, maar ik denk zelf dat hij beter kan stoppen met schrijven in het Engels, want Nederlands kan hij wel gewoon goed.
    Help?


    Alis volat propriis

    Zeg het hem?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    Zeg het hem?

    Ik denk niet dat hij heel erg goed gaat reageren...


    Alis volat propriis

    "Ik vind dat je meer Nederlands moet schrijven. Dat kun je namelijk beter."


    We accept the love we think we deserve.

    twiddict schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat hij heel erg goed gaat reageren...


    Kaart het heel voorzichtig aan. Iedereen heeft baat bij de waarheid.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wel zielig voor je broer. Maar ik zou wel zeggen dat zijn grammatica niet goed is en dat hij misschien beter in het Nederlands kan schrijven?


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Eyelash schreef:
    "Ik vind dat je meer Nederlands moet schrijven. Dat kun je namelijk beter."


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Het voor hem verzwijgen heeft geen zin, vroeg of laat beseft hij dat toch wel. Hij heeft er veel meer aan wanneer je nu eerlijk tegen hem bent, ook al kwets je hem dan misschien.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Voorzichtig maar eerlijk zijn. Als hij de Engelse zinsbouw niet beheerst, kan hij toch nooit zelf een goed verhaal in het Engels schrijven. Voor een verhaal is de schrijfstijl wat mij betreft namelijk net zo belangrijk als de inhoud.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the