• Met mijn boekverslag? (no_chears)
    Ik moet de titelverklaring van het boek "De Hongerspelen" hebben, maar zelf weet ik het niet goed.
    Iemand die het wel weet? (:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Dat lijkt me toch vrij duidelijk?
    De titel slaat op het onderwerp van het verhaal, de hongerspelen die elk jaar gehouden word en waar je hoofdpersoon zich in bevind.


    Your make-up is terrible

    Dat lijkt me niet erg lastig, gezien het feit dat het hele boek om De Hongerspelen gaan?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Het heet toch gewoon zo omdat het gaat over de Hongerspelen? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja, ik dacht dus dat ze dan geen eten kregen in die spelen (joehoe)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    FML, waarom heb ik niet zulke awesome boekverslagen?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    De titel slaat op het jaarlijkse "event" (kan even geen beter woord vinden) dat in Panem plaats vind. *insert wat uitleg over de hognerspelen zelf*


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Zo heet hetgeen dat ze elk jaar houden. De Hongerspelen.
    In het boek werd ook verteld dat het zo heette omdat er veel mensen dood gingen door de honger. Maar dat is vrij logisch.

    En schrijf er dan vooral bij dat je de tributen die je vermoord hebt niet mag opeten, voor het dramatische effect.(wbw)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    De Hongerspelen worden jaarlijks gehouden, na de Donkere Dagen(=Opstand). Het Capitool wil dus zeg maar dat de Districten weer gaan denken aan de Donkere Dagen door 24 kinderen van 12 tot 18 in een Arena te gooien, 23 zullen er doodgaan en één zal er overleven. Tijdens de Spelen van Katniss wonnen er twee. Dankzij een list. En om de 25 jaar is er een Kwartkwelling, gewoon net als de Hongerspelen maar dan wreder. Ojaa het heet zo omdat je zonder Sponsors of De Hoorn des Overvloed helemaal geen eten kan krijgen, tenzij je een hele goede kennis hebt als het om eetbare dingen gaat. Je sterft als je geen eten of drinken krijgt.
    Uhm ik denk dat je hier niet zoveel aan hebt. Ojaa je mag elkaar dus niet opetenq!


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Dankjulliewel! En van dat elkaar niet opeten zou ik erbij houden (wbw)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John