• Ik zit net Harry Potter te kijken, terwijl ik aan het lezen ben in het boek voor mijn studie over Lancelot (ik doe Nederlands) en ik kom opeens dit tegen:

    Om die op het spoor te komen, ligt het voor de hand eens te kijken in het middeleeuwse 'bestiarium', waarin de beschrijving van een dier is voorzien van een allegorische uitleg. Het hert is daarin het symbool van Christus. Volgens het 'bestiarium' pleegt het hert in de natuur de slang te doden, wat een beeld is van Christus als overwinnaar van de duivel.


    Haha, ik vind dit soort dingen echt geweldig, om te ontdekken waarom bepaalde dingen in boeken voorkomen, zoals het hert als Patronus van Harry in HP. Dat maakt de verhalen alleen nog maar interessanter en boeiender, echt grappig om van dit soort dingen te lezen en te zien hoe J.K. echt heel veel van de mythologische/middeleeuwse dingen in het verhaal heeft verwerkt zonder dat dat op het eerste gezicht duidelijk is.

    Waarschijnlijk zijn er veel mensen die dit niks boeit maar ik vind het echt leuk om steeds van die dingen tegen te komen

    Weten jullie nog van zulke leuke dingen of andere HP feitjes? (krul)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik weet dat iedere persoon uit Harry Potter, die er een beetje toe doet, een orgaan moet voorstellen. Samen vormen ze het gehele menselijk lichaam.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik vind het altijd heel interessant. 8D Ook al hou ik niet meer zo van HP, ik heb toch alles gelezen en het is leuk om er dan achter te komen.


    Your make-up is terrible

    Ik heb ook wel eens dat ik iets hoor en dan opeens een verband met HP leg. Niemand om mij heen kan dat iets schelen, maar ik vind het heel erg leuk om dat soort dingen opeens te begrijpen. En ik ben iedere keer weer onder de indruk van de enorm grote hoeveelheid verwijzingen die JKR in haar verhaal heeft gestopt. Alles is op een of andere manier logisch en heeft een achtergrondverhaal, hoe klein en onbenullig het eigenlijk lijkt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zulke dingen vind ik dus ook gewoon echt cool om te weten. :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Uhuh, ik kom ook wel eens woorden tegen met Latijn en dan denk ik: "Oh, wacht, dat is een spreuk!" Laatst kwam ik "Fortuna" tegen, en ik dacht meteen aan het wachtwoord voor de Gryffindor Common Room (Fortuna Major). Ik heb geen idee wat Major betekent, maar Fortuna betekent tenminste "het lot". Ofzo.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Square schreef:
    Ik heb ook wel eens dat ik iets hoor en dan opeens een verband met HP leg. Niemand om mij heen kan dat iets schelen, maar ik vind het heel erg leuk om dat soort dingen opeens te begrijpen. En ik ben iedere keer weer onder de indruk van de enorm grote hoeveelheid verwijzingen die JKR in haar verhaal heeft gestopt. Alles is op een of andere manier logisch en heeft een achtergrondverhaal, hoe klein en onbenullig het eigenlijk lijkt. ^^


    Ja, hè, echt geweldig is dat, hoe ze alles in elkaar heeft gezet. Maar om zulke dingen over boeken te weten te komen en zelf te kunnen gebruiken, was sowieso ook een reden van mij om Nederlands te gaan studeren, net zoals Jo Frans en klassieke talen heeft gedaan en het daardoor ook allemaal weet (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Dat is diep. _O_


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dat is echt leuk om te weten en ik heb een keer gehoord dat er echt een legende bestaat over het station waar perron negen driekwart zou zijn


    Physics is awesome

    op school hebben wij ook zo iets wij hebben het met levensbeschouwing over ethiek zoals john locke dat ok weer een personage in lost is en zo zijn er nog een paar.

    Rizardo schreef:
    Zulke dingen vind ik dus ook gewoon echt cool om te weten. :Y)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Oké. like, Harry en zijn homies moeten organen voorstellen? whut?


    Smile and live.

    Happen schreef:
    Oké. like, Harry en zijn homies moeten organen voorstellen? whut?


    Ja, pretty much, haha. Ik weet niet precies meer welke, maar het is wel zo. Er is namelijk een deel in je lichaam met de bijnaam "The Chamber of Secrets" en dat moest Ginny zijn, volgens mij. En er was iets met een Snake en dat is uiteraard Draco. En verder weet ik het niet precies meer, hoewel het me niets zo verbazen als Ron staat voor de maag.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    ik heb eens gelezen dat er in het kantoor van perkie een schilderij hangt van gandalf :'D
    ok niet echt mystiek ofzo, gewoon een grappig feitje


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Eyes schreef:
    Dat is echt leuk om te weten en ik heb een keer gehoord dat er echt een legende bestaat over het station waar perron negen driekwart zou zijn


    Haha, echt? Grappig. En dat van Gandalf lijkt me wel apart. Kun je dat in een bepaalde film zien ofzo? (krul)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ja hè, ik vind dat ook altijd zo leuk! Ik vind het zó knap dat Rowling die dingen er in heeft kunnen stoppen.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?