• Hooi quizletters,
    ik heb een heel groot probleem. Naja, niet alleen ik. Mijn moeder/broertje en broer ook.

    Toen ik zes was gingen mijn ouders scheiden. Dat vond ik natuurlijk vreselijk; veel stress en haar uitval. Mijn moeder werd toen depressief, slikte pillen etc. We moesten toen het huis uit en gingen in de Noord wonen. Een klein dorp vlak bij Heerhugowaard, daar woonde we dus eerst als een happy family. In de Noord hebben we twee jaar in een huurhuis gewoond. In die twee jaar werd ik heel erg gepest want ik ‘hoorde er niet bij’. Nog meer stress, huilen. Je snapt het wel.

    Na een paar maanden had mijn moeder weer een nieuwe man gevonden via een chatbox. Hij is toen ook een keer blijven eten, hartstikke aardige gozer trouwens. (dacht ik.) Die gozer heet Henk en hij woonde toen nog in Den Helder. Mijn moeder wou dus bij Henk gaan wonen, dan zijn we weg uit de Noord en kunnen we opnieuw beginnen. Ik en mijn broers hadden toen natuurlijk niks te vertellen. Mij boeide het toen eigenlijk ook niet want ik wou gewoon weg daar. De moeder van Henk is best wel rijk en is de baas van Flair Modes in Den Helder. Zij heeft dan ook voor ons een huis gekocht in Julianadorp (vlakbij Den Helder) Heel groot huis, mooie en ook grote tuin aan een sloot. Echt helemaal geweldig.

    We gingen daar dus wonen en die Henk heeft nog een dochter; Jane. Jane was toen 15 en best aardig, alleen nogal brutaal en gemeen tegen mijn moeder. Ze hadden heel vaak ruzie en dan kreeg mijn moeder weer ruzie met Henk en zo ging het een paar jaren door. Maar toen Jane 18 werd liep het uit de hand. Jane heeft heel vel vriendjes gehad en toen ging ze met ene Robert om. Die Robert is nogal... Tja. Zij vrienden handelen in drugs dus misschien krijg je nu al een beeld. Maar het liep dus uit de hand want Jane wou niet meer naar huis komen en bleef bij die Robert. En die Robert is nogal agressief, heeft zijn moeder geslagen en bedreigd. De moeder van Henk ging zich er toen ook mee bemoeien en zei dat het mijn moeders schuld was. Omdat ze zo vaak ruzie hebben. Die ruzie is trouwens nooit goedgekomen, want Jane is Den Helder uit en tussen Henk en zijn moeder is het oorlog. Maar ondertussen wonen we nog steeds in het huis die Henk' moeder voor ons gekocht heeft.

    Na nog een paar conflicten is er nu een huurcontract dus dat gezeik is gelukkig over. Alleen... Henk veranderde. Hij werkt s'nachts en slaapt dus overdag. Nu snap ik het wel dat hij wel eens chagrijnig is. Maar het werd steeds erger. Snauwen, overal ruzie of een discussie over maken. Er was altijd wel een probleem. En die problemen zocht hij alleen maar bij mij. Een paar voorbeelden: Ik deed de deur niet goed dicht, ik eet niet goed, ik heb een grote mond, ik eet niet genoeg, ik verzorg het konijn niet goed genoeg, ik ben een kind dat altijd liegt. Ik kan zo nog even doorgaan. Allemaal onzin dus, behalve over de grote mond dan want ik was toen een erge puber en dat geef ik toe. De laatste paar maanden is het nog erger geworden. Hij maakte dus ook ruzie met mijn moeder over van alles en nog wat. Wat natuurlijk het meeste onzin is.

    Het idee is ontstaan dat mijn moeder wil verhuizen, weg van Henk en weg uit Den Helder. En nu komt het probleem; we kunnen geen kant op.

    Den Helder heeft dus blijkbaar zo'n kut gemeente (sorry dat ik het zo zeg) dat we op geen enkele manier aan een huis kunnen komen. Of we moeten de staatsloterij winnen. We kunnen ook niet meer terug naar Heerhugowaard, Utrecht (daar is mijn moeder geboren) want de huurhuizen zijn daar te duur. Op dit moment zit ik echt te janken en ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen.

    liefs, Feline

    en als het onduidelijk is sorry, ik snap de helft ook niet.


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    Zijn er in de buurt geen sociale woningen? (of is er een ander systeem in Nederland?)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cockney schreef:
    Zijn er in de buurt geen sociale woningen? (of is er een ander systeem in Nederland?)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Cockney schreef:
    Zijn er in de buurt geen sociale woningen? (of is er een ander systeem in Nederland?)


    Nee, daar hebben we dus al naar gekeken. Of een blijf van mijn lijf huis, maar dat word ook niks :(


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    Ooh, wat vervelend voor je ): Hmm, misschien kun je toch nog een andere plaats zoeken dichtbij Utrecht? Of wat meer naar Zuid-Holland? Als jullie namelijk echt weg willen, zouden jullie je dan namelijk misschien beter kunnen concentreren op wat andere plekken in die buurt. Of wat verder weg, als je moeder - als ze een vaste baan heeft - het niet erg vindt om wat verder te reizen en jij en je broer ook niet als jullie op jullie school willen blijven.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Tjonge, dat is niet mis... In ieder geval wens ik je heel veel sterkte toe, dat is wel het minste wat ik kan doen.

    Is er niet ergens een tijdelijke oplossing? Logeren bij familie, kennissen oid?

    Minsa schreef:
    Tjonge, dat is niet mis... In ieder geval wens ik je heel veel sterkte toe, dat is wel het minste wat ik kan doen.

    Is er niet ergens een tijdelijke oplossing? Logeren bij familie, kennissen oid?


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Dat is goed mis. Misschien kan je in zuid-holland een goedkope stad vinden (Spijkenisse/Rotterdam ik woon zelf in Spijkenisse en er zijn best wel veel huizen waar er lage huur is.) Heel veel sterkte.


    Shoganai i ne~

    Wat vervelend voor jullie allemaal :(
    Ik zou ook niet zo weten wat je zou moeten doen. Maar ik denk dat het allang oplucht dat jij je verhaal hebt kunnen doen :) Heel veel sterkte (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik zou zeggen kom naar mijn dorp. Huizen in overvloed hier.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kom bij mij wonen :Y)
    nee maar dat is best erg o: heb je geen familie waar je bij kan blijven ofzo? o:


    all I want for christmas is a girlfriend

    Hier heb we een teveel aan huizen... kom maar rustig naar Friesland!


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    Minsa schreef:
    Tjonge, dat is niet mis... In ieder geval wens ik je heel veel sterkte toe, dat is wel het minste wat ik kan doen.

    Is er niet ergens een tijdelijke oplossing? Logeren bij familie, kennissen oid?



    Ja we gaan misschien bij mijn Opa en Oma logeren, maar dat is dan tijdelijk en ik heb ook nog school. Mijn broer zit nu in zijn examen jaar en mijn opa en oma wonen in Utrecht. De trein is ook gen optie, want dat kunnen we niet betalen.


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    Astronomy schreef:
    Kom bij mij wonen :Y)
    nee maar dat is best erg o: heb je geen familie waar je bij kan blijven ofzo? o:


    Al onze familie wonen in Utrecht, en ik heb ook nog school. Mijn broer zit nu in zijn examen jaar en de trein is te duur. Dat is dus ook geen optie. ):


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    Alioth schreef:
    (...)

    Al onze familie wonen in Utrecht, en ik heb ook nog school. Mijn broer zit nu in zijn examen jaar en de trein is te duur. Dat is dus ook geen optie. ):

    Van school wisselen is denk ik ook niet echt een optie, vooral niet als je broer in examen zit. Fft, lastige situatie... Ik zou bijna zeggen, kom een poosje logeren in het huis waar mijn oma in heeft gewoond, is heel groot, maar ik denk niet dat zoiets niet praktisch mogelijk is, omdat het te koop staat, en het is in het centrum van Utrecht... Heb je dus ook niet veel aan dus.
    En wat vind de rest van de familie hiervan? Weten zij niet iets?

    Minsa schreef:
    (...)
    Van school wisselen is denk ik ook niet echt een optie, vooral niet als je broer in examen zit. Fft, lastige situatie... Ik zou bijna zeggen, kom een poosje logeren in het huis waar mijn oma in heeft gewoond, is heel groot, maar ik denk niet dat zoiets niet praktisch mogelijk is, omdat het te koop staat, en het is in het centrum van Utrecht... Heb je dus ook niet veel aan dus.
    En wat vind de rest van de familie hiervan? Weten zij niet iets?


    Nee, mijn moeder heeft al heel veel gebeld maar mijn ooms, tantes nichten en neven weten tijdelijk ook geen oplossing. Wél helpen ze mee met een huis zoeken, dus hopelijk vinden hun wat. Maarja, we kunnen gelukkig niet uit het huis geschopt worden


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.