• Hooi quizletters,
    ik heb een heel groot probleem. Naja, niet alleen ik. Mijn moeder/broertje en broer ook.

    Toen ik zes was gingen mijn ouders scheiden. Dat vond ik natuurlijk vreselijk; veel stress en haar uitval. Mijn moeder werd toen depressief, slikte pillen etc. We moesten toen het huis uit en gingen in de Noord wonen. Een klein dorp vlak bij Heerhugowaard, daar woonde we dus eerst als een happy family. In de Noord hebben we twee jaar in een huurhuis gewoond. In die twee jaar werd ik heel erg gepest want ik ‘hoorde er niet bij’. Nog meer stress, huilen. Je snapt het wel.

    Na een paar maanden had mijn moeder weer een nieuwe man gevonden via een chatbox. Hij is toen ook een keer blijven eten, hartstikke aardige gozer trouwens. (dacht ik.) Die gozer heet Henk en hij woonde toen nog in Den Helder. Mijn moeder wou dus bij Henk gaan wonen, dan zijn we weg uit de Noord en kunnen we opnieuw beginnen. Ik en mijn broers hadden toen natuurlijk niks te vertellen. Mij boeide het toen eigenlijk ook niet want ik wou gewoon weg daar. De moeder van Henk is best wel rijk en is de baas van Flair Modes in Den Helder. Zij heeft dan ook voor ons een huis gekocht in Julianadorp (vlakbij Den Helder) Heel groot huis, mooie en ook grote tuin aan een sloot. Echt helemaal geweldig.

    We gingen daar dus wonen en die Henk heeft nog een dochter; Jane. Jane was toen 15 en best aardig, alleen nogal brutaal en gemeen tegen mijn moeder. Ze hadden heel vaak ruzie en dan kreeg mijn moeder weer ruzie met Henk en zo ging het een paar jaren door. Maar toen Jane 18 werd liep het uit de hand. Jane heeft heel vel vriendjes gehad en toen ging ze met ene Robert om. Die Robert is nogal... Tja. Zij vrienden handelen in drugs dus misschien krijg je nu al een beeld. Maar het liep dus uit de hand want Jane wou niet meer naar huis komen en bleef bij die Robert. En die Robert is nogal agressief, heeft zijn moeder geslagen en bedreigd. De moeder van Henk ging zich er toen ook mee bemoeien en zei dat het mijn moeders schuld was. Omdat ze zo vaak ruzie hebben. Die ruzie is trouwens nooit goedgekomen, want Jane is Den Helder uit en tussen Henk en zijn moeder is het oorlog. Maar ondertussen wonen we nog steeds in het huis die Henk' moeder voor ons gekocht heeft.

    Na nog een paar conflicten is er nu een huurcontract dus dat gezeik is gelukkig over. Alleen... Henk veranderde. Hij werkt s'nachts en slaapt dus overdag. Nu snap ik het wel dat hij wel eens chagrijnig is. Maar het werd steeds erger. Snauwen, overal ruzie of een discussie over maken. Er was altijd wel een probleem. En die problemen zocht hij alleen maar bij mij. Een paar voorbeelden: Ik deed de deur niet goed dicht, ik eet niet goed, ik heb een grote mond, ik eet niet genoeg, ik verzorg het konijn niet goed genoeg, ik ben een kind dat altijd liegt. Ik kan zo nog even doorgaan. Allemaal onzin dus, behalve over de grote mond dan want ik was toen een erge puber en dat geef ik toe. De laatste paar maanden is het nog erger geworden. Hij maakte dus ook ruzie met mijn moeder over van alles en nog wat. Wat natuurlijk het meeste onzin is.

    Het idee is ontstaan dat mijn moeder wil verhuizen, weg van Henk en weg uit Den Helder. En nu komt het probleem; we kunnen geen kant op.

    Den Helder heeft dus blijkbaar zo'n kut gemeente (sorry dat ik het zo zeg) dat we op geen enkele manier aan een huis kunnen komen. Of we moeten de staatsloterij winnen. We kunnen ook niet meer terug naar Heerhugowaard, Utrecht (daar is mijn moeder geboren) want de huurhuizen zijn daar te duur. Op dit moment zit ik echt te janken en ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen.

    liefs, Feline

    en als het onduidelijk is sorry, ik snap de helft ook niet.


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    En een stad in de buurt is geen optie? Verder kan ik ook niet echt iets bedenken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Minsa schreef:
    Tjonge, dat is niet mis... In ieder geval wens ik je heel veel sterkte toe, dat is wel het minste wat ik kan doen.

    Is er niet ergens een tijdelijke oplossing? Logeren bij familie, kennissen oid?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Kom bij mij wonen, ik woon in Heerhugowaard :3 (De noord is een deel van Hhw btw, geen apart dorp).
    Ik begrijp de situatie, erg lastig. Is er ook geen familie waar jullie tijdelijk bij kunnen verblijven?


    i put the fun in funeral

    T is dat je broer in het eindexamen zit, anders kan je misschien verder in het Land kunnen kijken. Ik woon bijvoorbeeld in Zuid Limburg, al weet ik even niet hoe t hier met de huizenmarkt staat :'D

    Maargoed, t is wel echt kut hoor!
    Ik las al dat je misschien bij je opa en oma kunt logeren, ik hoop voor jou en de rest van je gezin dat dat doorgaat! Iniedergeval heel veel succes! (flower)


    Inspiration can hit you any time

    Het is erg vervelend zeg voor je.. :( Ik zelf woon ook in Den Helder... Hebben jullie al bij Woontij gekeken? Het is ook een soort woningstichtign.. Mischien kunnen jullie daar wel iets vinden..

    Ik zelf vind den helder ook niet leuk, ik ben hier dan wel geboren.. Wat vreselijk zeg voor je...

    Misschien Amsterdam of een ander dorp??? Ik vind het echt vreselijk voor je meis.

    Ik wens je heel veel sterkte toe(flower)


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Kom in België wonen, hier krijg je alle hulp die je nodig hebt. :3


    Where there is a sea there are pirates...

    Minsa schreef:
    Tjonge, dat is niet mis... In ieder geval wens ik je heel veel sterkte toe, dat is wel het minste wat ik kan doen.

    Is er niet ergens een tijdelijke oplossing? Logeren bij familie, kennissen oid?


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    [face=arial]

    Lancelot schreef:
    Ooh, wat vervelend voor je ): Hmm, misschien kun je toch nog een andere plaats zoeken dichtbij Utrecht? Of wat meer naar Zuid-Holland? Als jullie namelijk echt weg willen, zouden jullie je dan namelijk misschien beter kunnen concentreren op wat andere plekken in die buurt. Of wat verder weg, als je moeder - als ze een vaste baan heeft - het niet erg vindt om wat verder te reizen en jij en je broer ook niet als jullie op jullie school willen blijven.
    [/face]


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.