• Goed, waar moet ik beginnen? Een vriend van me is echt heel fout bezig en zelfs zijn moeder weet niet meer wat ze met hem aanmoet. Hij is namelijk zijn complete gezondheid aan het verkloten.
    Om te beginnen eet hij gewoon niets. Geen ontbijt, geen lunch en geen avondeten. Ook drinken doet hij nauwelijks. Af en toe een glaasje water, but that's it.
    Het enige wat hij heel soms lijkt te eten is een toastje met niets erop. Gewoon simpel, droog en saai. Hij lijkt namelijk te leven op die Red Bull shit. Oké, één blikje, prima, maar hij drinkt echt 3 liter in vier dagen. En dat is dan ook ongeveer het enige wat hij binnenkrijgt, om vervolgens tot half 5 in zijn bed te liggen stuiteren terwijl hij er om 6 uur weer uit moet voor school. In een halve liter Red Bull zit meer cafeïne dan wat een gemiddelde volwassene per dag aan koffie drinkt.
    Maar ligt het nou aan mij, of is hij nou echt zijn gezondheid aan het verpesten? Zijn moeder maakt zich ook zorgen en hij wordt steeds magerder. Hij heeft geen anorexia of iets wat daar op lijkt, dat weet ik zeker. Jullie kunnen me zeggen dat ik me aanstel, but I'm just worried sick. Iemand een idee wat ik kan doen om hem te helpen?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Hem naar een psycholoog sturen? Ik heb geen idee.
    Sterkte..


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mij lijkt het dat hij verslaafd is aan Red Bull en daardoor geen lust meer heeft in ander drinken (en voedsel).
    Help hem afkicken zou ik zeggen, maar ik heb geen idee hoe ik er zelf aan zou moeten beginnen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Heb je al gevraagd waarom hij dit doet?
    Misschien zit hem iets heel ergs dwars, en weet hij niet wat hij moet doen. Als ik jou was zou ik in ieder geval met hem gaan praten.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Talk to him. Hij moet inzien waar hij mee bezig is, en sterkte!

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 18:59 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Persefoneia schreef:
    Heb je al gevraagd waarom hij dit doet?
    Misschien zit hem iets heel ergs dwars, en weet hij niet wat hij moet doen. Als ik jou was zou ik in ieder geval met hem gaan praten.


    Hij wordt boos zodra ik er iets over vraag of zeg. Ik moet me er niet mee bemoeien want hij weet prima wat hij doet..
    @Cockney, ik denk niet dat hij verslaafd is. Hij heeft het gewoon nodig om zijn dag door te komen, vanwege het gebrek aan voedsel. Maar waarom hij dat weigert, snap ik niet.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Praat met hem, sleur hem naar een dokter
    in elk geval veel succes


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Klinkt toch als Anorexia..


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zoals het op mij overkomt is het inderdaad een eetprobleem/-stoornis óf verslaving aan Red Bull. Maar dat is zoals het op mij overkomt..


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Nightlock schreef:
    (...)

    Hij wordt boos zodra ik er iets over vraag of zeg. Ik moet me er niet mee bemoeien want hij weet prima wat hij doet..
    @Cockney, ik denk niet dat hij verslaafd is. Hij heeft het gewoon nodig om zijn dag door te komen, vanwege het gebrek aan voedsel. Maar waarom hij dat weigert, snap ik niet.


    Hmm.. moeilijke situatie. Ook al zal hij waarschijnlijk boos op je worden, ik denk dat het het beste is om aan zijn moeder te vragen of ze een psycholoog wilt in schakelen. Gewoon, voor zijn eigen best wil. Liever een levende vriend die kwaad op je is dan een dode vriend. Ik weet dat dood wel erg dramatisch is, maar het lijkt mij een ernstige situatie. Vertel hem ook dat je erg ongerust over hem bent.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Nightlock schreef:
    (...)

    Hij wordt boos zodra ik er iets over vraag of zeg. Ik moet me er niet mee bemoeien want hij weet prima wat hij doet..
    @Cockney, ik denk niet dat hij verslaafd is. Hij heeft het gewoon nodig om zijn dag door te komen, vanwege het gebrek aan voedsel. Maar waarom hij dat weigert, snap ik niet.

    Wel verslaving + anorexia dus?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cafeïne is erg verslavend dus hij kan best verslaafd zijn, zeker in die grote hoeveelheid.
    Daarenboven versneld cafeïne je metabolisme, en zal het zijn reserves aansporen om opgebruikt te worden, net zoals die 11 gram suiker per 100 ml die er in redbull zitten zullen opgebruikt worden. (omdat hij niets binnenkrijgt en in redbull geen eiwitten zit of vetten).
    Aangezien dus zijn reserves vooral zullen aangesproken worden volgens mij zal zijn lichaam langzaamaan zichzelf 'opeten'. Nu ja, het lichaam gaat gewoon zijn eigen eiwitten, zoals spieren en dergelijke afbreken om energie te krijgen.
    Dus als hij niet snel eens veranderd dan zal die later in staat zijn om niet zo veel te doen hierdoor.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Is hij een emotie-eter? Zo ja, dan wil ik mijn eeuwenlange speeche gaan houden :"D


    Let it come and let it be

    Zeg het volgende tegen hem:
    'Je moet nu niet boos op me worden want ik wil je echt helpen, want zo gaat het niet goed.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Buddy schreef:
    Zeg het volgende tegen hem:
    'Je moet nu niet boos op me worden want ik wil je echt helpen, want zo gaat het niet goed.'


    Dat is juist het probleem, hij vindt dat het wel goed gaat en ziet niet in waarom ik me druk maak.

    Fijn, nu maak ik me nog meer zorgen. Wat een heerlijk verontrustende berichten weer.(no_chears)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Nightlock schreef:
    (...)

    Hij wordt boos zodra ik er iets over vraag of zeg. Ik moet me er niet mee bemoeien want hij weet prima wat hij doet..
    @Cockney, ik denk niet dat hij verslaafd is. Hij heeft het gewoon nodig om zijn dag door te komen, vanwege het gebrek aan voedsel. Maar waarom hij dat weigert, snap ik niet.


    Zodra je zegt 'Hij heeft het nodig om zijn dag door te komen' is het een verslaving. Hij kan dus niet zonder.. En als je niet zonder iets kan, ben je verslaafd.. Maar je zou er eens met iemand over kunnen praten bijvoorbeeld iemand op school zoals een vertrouwenspersoon of een maatschappelijk werker, want hij moet weer gaan eten, dat sowieso. En anorexia is het misschien niet, maar niet eten is toch wel een eetstoornis lijkt me.


    Never look back, don't doubt tomorrow.