• Ik zit nu in havo 5 en ga volgend jaar naar een HBO. Maar niet iedereen gaat blijkbaar 'gewoon' naar een Hoge School ergens in het land, na de havo.

    Eén vriendin van mij op school gaat hierna nog vwo doen, maar dan wel op volwassen onderwijs. Dat is omdat ze, net als ik, hiervoor vmbo deed en we dus al 1 jaar ouder zijn, en zij is dan nóg ouder, omdat ze rond haar.. 5e? pas in Nederland kwam wonen en de taal nog niet kende. Ze is dus nu al 18, als ze dan nog zou doorstromen naar twee jaar vwo, zou ze wel erg lang op een middelbare school rondlopen.
    En een andere vriendin van mij op school gaat de LOI doen, dat is dus een thuisopleiding, omdat de opleiding die zij wil doen wel erg ver weg is en ze niet op kamers wil (die opleiding zit niet ergens anders dan daar).

    Zo kan je dus alle kanten op. Ga/doe jij een 'gewone' opleiding na je middelbare school (doen) of iets anders?

    -Ik ben Nederlander dus als je er als Vlaamse niet veel van snapt.. de systemen zijn anders [:-

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 16:13 ]

    Ik moet nu mijn profiel kiezen en heb echt geen flauw idee wat ik wil gaan doen. Nu moet ik daarvoor een verslag over een beroep schrijven dat ik wil gaan doen. Maar ik ben er al twee weken mee bezig en heb alleeen een inleiding van 500 worden over het feit dat ik gewoon niet weet wat ik wil doen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik wil eerst nog een jaar high school in Amerika of in Engeland gaan doen en dan de HBO :)


    Take risks and conquer your fears.

    HBO.


    No growth of the heart is ever a waste

    6 VWO, hierna de universiteit. :Y)
    En na de examens wil ik graag een paar weken alleen ergens heen. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb VMBO-T gedaan, toen MBO 4 en nu op het HBO. En wat we daarna gaan doen, zie we wel...


    Think before you act.