• Aaahw, ik moet morgen springen met het paard... Maar ik durf helemaal niet... Nja vorige week melde ze dat we volgende week vrijdag gaan springen, dat vind ik nou juist echt heel erg eng..

    Wie is er nog meer voor dingen?


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik ben er ook bang voor, en doe het nu met gesloten ogen xd. Scheelt heel erg, voor mij, maar je moet het paard wel vertrouwen. Ik zou een dier kiezen dat uit zichzelf wel springt.


    I am an idiot, I move.

    Tanaquil schreef:
    Ik ben er ook bang voor, en doe het nu met gesloten ogen xd. Scheelt heel erg, voor mij, maar je moet het paard wel vertrouwen. Ik zou een dier kiezen dat uit zichzelf wel springt.


    Aha okee thanxx... (:


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik durfde eerst zonder zadel/hoofdstel te springen. Totdat ik flashbacks kreeg van een ernstige val die ik ooit heb gemaakt met springen. Gewoon heel laag beginnen en er in stap overheen op een zeer betrouwbaar paard. Op die manier kun je het vertrouwen (terug)winnen. Succes!


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Zoals hierboven, kies een paard dat je vertrouwd en die ervaring heeft met springen. En als je echt niet durft, gewoon zeggen!


    The girl saw the little bird, and knew she could fly.

    Zeg in ieder geval dat je het wel eng vind. Dan kan diegene die jou les geeft je in iedergeval begeleiden en tips geven.


    Don't forget to b.r.e.a.t.h.e

    Ik vindt zelf springen heerlijk, een echte uitdaging. Vooral lekker hoog, maarja ik ben meer een springruiter haha ;$

    Maar zoals die hierboven zeggen, een paard waar je vertrouwen in hebt én eentje die wel redelijk kan springen is ook fijn. Gewoon rustig aan beginnen, het komt vast goed!


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik rij geen paard :$


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik rijd geen paard en ik zou dat springen überhaupt niet durven. Veel succes


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat alles bij jezelf begint als je paardrijdt. Paarden zijn hele spirituele wezens en ze merken het zó als je zenuwachtig bent, dus raad ik je van harte aan om dat te laten vallen. Een paard rijdt voor de ruiter op zijn rug en dat ben jij, als je een stabiel paard wilt hebben, moet je dus een stabiele ruiter zijn. Wat is het precies waar je bang voor bent? De afzet, het zweefmoment, de landing? Je kunt het vergelijken met een drempel nemen, maar je moet vooral GEEN gas terug nemen als je paard op de sprong afgaloppeert (of draaft, in het geval van een drafbalk. Ook te vroeg gaan staan kan een paard afremmen en hoe sneller je rijdt (wel soepel, het moet niet dribbelen worden) hoe soepeler de sprong gaat. Ik weet niet hoe lang je al rijdt, maar rijden met angst is niet prettig. Ik heb ook op jonge paarden gezeten die nog niet konden springen en het ze aangeleerd. Ik ben ook gevallen, maar ben altijd teruggestapt op mijn paard. Als je ineens stopt, snapt je paard dat niet en gaat hij langzaam angst opbouwen voor een sprong en durft hij uiteindelijk ook niet waardoor jijzelf alleen maar banger en banger wordt. Begin anders eens met het opstapelen van drie balkjes (in een soort driehoek) en kijk hoe je dat vindt, een paard springt hoger dan de sprong is. Ik raad je aan het paard te leren kennen - ook borstelen kan helpen, te leren wat zijn gevoelige punten zijn (lichamelijke en geestelijke, als het paard bijvoorbeeld een gevoelige mond heeft kun je een häckamore gebruiken, bij gevoelige flanken geen zweep en bij gevoelige schouders zou ik een wolletje aanraden om de singel. Wat geestelijke aandachtspunten betreft kun je niet meer doen dan het paard er aan laten wennen etc.) en een band op te bouwen. Ik ga niet zomaar op een wildvreemd paard zitten maar vraag ook eerst hoe hij rijdt, of hij gewend is met of zonder zweep te rijden en of hij dubbele teugels nodig heeft, of hij een martingaal of touwtjes nodig heeft en zo ja waarvoor etc. Het klinkt lang, maar het is de enige manier om van je angsten af te komen. Ken je grenzen. Veel succes!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Dank jullie allemaal voor de tips :)

    Het is me gelukt.... En ik vond het echt super leuk om te doen :D
    Ik heb zelfs 4 keer gesprongen :D


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik vond springen altijd het leukste om te doen, zelfs toen ik op mijn nek viel toen ik er van af viel. Kon een een paar dagen mijn nek niet meer bewegen, dat was wel klote. De week erna ben ik gewoon weer op hetzelfde paard gestapt om het nog een keer te proberen en dat ging gelukkig wel goed!


    Ik ben gemeen xoxo

    Springen is gewoon, een keer erover en dan valt het reuze mee. En dan gewoon rustig opbouwen zodat je wel vertrouwen hebt in de bewegingen en de hoogtes. Zelf vond ik springen altijd geweldig, het gaf altijd een kick. :3


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."