• Jaja, van uitstel komt afstel, I know.
    Ik moet een Franse film kijken, dus weten jullie een mooie/leuke Franse film? En weet iemand waar ik die kan kijken/downloaden met engelse ondertiteling/nasyngronisatie? (Gelieve geen directe links te plaatsen, enkel de naam van de site dan Google ik het verder wel. Bijvoorbeeld: 'ondfilms')

    De films graag met een korte beschrijving, bijvoorbeeld 'd'Amelie, het gaat over een meisje wat haar moeder verliest.' Nee, de film niet gezien maar daar hoorde ik mijn klas over praten. :'D

    Dankuu! :3


    Let it come and let it be

    Kijk naar Martyrs! Een horrorfilm weliswaar, maar dat plot bezorgt je echt een hartstilstand. Deze film is me bijgebleven als de film met de meest onverwachte wending ooit.

    Als je van komedies houdt: Bienvenue chez les ch'tis is géweldig. Het klinkt niet zo interessant, vond ik ook niet, maar die film is echt te komisch voor woorden!

    Een film van Louis de funés zijn natuurlijk ook aanraders! En Prés de chez vous is ook een ongelooflijk goede film! Verder heb ik ook gehoord dat 39 degrées du matin een goede film is, maar die heb ik zelf nog niet gezien.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2011 - 18:16 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Bienvenue chez les ch's.


    Life is hard and then we die

    Hors de prix, of zoiets. Ik heb die met school gezien en hij is grappig en ontroerend. De verlegen Jean werkt in een hotel. Hij wordt door de mooie Irène verkeerdelijk aanzien als miljardair. Wanneer ze zijn ware bezigheid ontdekt, neemt ze snel de benen. De verliefde Jean zet de achtervolging in en vindt haar terug aan de Côte d’Azur. Hij neemt haar geldverslindende levensstijl over en aanvaardt een betrekking als persoonlijke bediende in een magnifiek paleis. Zijn nieuwe status brengt hem dichter bij Irène. Ze accepteert zijn aanwezigheid, geeft hem raad en raakt, zonder het te beseffen, op hem gesteld…


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Rien à declarer is een goede film en recente. Hij is heel grappig. Het gaat over de douane posten aan de grens tussen België en Frankrijk. Ze haten elkaar en dan moeten ze ineens samenwerken. Klinkt simpel, maar is echt een goede film met goede acteurs en veel humor!


    Get outta my head!

    Omschrijving na de klik op de link.

    Komedie
    Taxi 2 -> http://www.imdb.com/title/tt0183869/
    Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre -> http://www.imdb.com/title/tt0250223/

    Thriller
    Le moine -> http://www.imdb.com/title/tt1605769/

    Les Choristes, die heb ik gezien en ik vond het een mooie film (:
    Wel ingewikkeld, though, maar je kunt op internet wel wat dingen er over opzoeken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Le petit Nicolas.
    Gaat over een jongentje dat een broer/zus krijgt, en daar niet blij mee is.
    Echt schattig ;D

    of

    Oscar et la Dame Rose.
    Die gaat over een jongen met kanker,
    en hij zit in een instelling voor zieke kinderen,
    en op een dag komt er een vrouw, die eigenlijk tegen iedereen grof doet,
    maar uiteindelijk zorgt ze voor Oscar in de laatste 12 dagen van zijn leven.

    Bij die 2de film moest ik een traantje wegpinken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    PUKKELxDING schreef:
    Bienvenue chez les ch's.


    Dies ook geniaal :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Negligible schreef:
    Bienvenue chez les ch'tis
    Philippe Abrams werkt als directeur van een postkantoor in Salon-de-Provence en is getrouwd met Julie die graag naar de Côte d'Azur wil verhuizen. Philippe stelt zich kandidaat voor overplaatsing en vermeldt op het formulier ten onrechte dat hij invalide is om meer kans te maken. Hij valt door de mand en wordt gestraft. Als straf wordt hij uitgewezen naar Bergues, in het noorden van Frankrijk. In de rest van Frankrijk leven veel vooroordelen over deze streek. Maar hij ontdekt al snel dat het er niet zo slecht is als hij dacht.

    Maar hij is echt leuk en grappig!


    Jaa, die ken ik ook!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Taxi 1, 2, 3, en 4! :'D


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Eledhel schreef:
    Les Choristes. Over een leraar die een gedrilde klas heel mooi laat zingen terwijl dat niet mag, het klinkt heel saai maar is echt heel mooi.


    THIS ONE^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Negligible schreef:
    Bienvenue chez les ch'tis
    Philippe Abrams werkt als directeur van een postkantoor in Salon-de-Provence en is getrouwd met Julie die graag naar de Côte d'Azur wil verhuizen. Philippe stelt zich kandidaat voor overplaatsing en vermeldt op het formulier ten onrechte dat hij invalide is om meer kans te maken. Hij valt door de mand en wordt gestraft. Als straf wordt hij uitgewezen naar Bergues, in het noorden van Frankrijk. In de rest van Frankrijk leven veel vooroordelen over deze streek. Maar hij ontdekt al snel dat het er niet zo slecht is als hij dacht.

    Maar hij is echt leuk en grappig!


    Deze, Les Choristes en L'huitième hour.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Juste une question d'amour. Gaat over een homoseksuele jongen die niet uit de kast wil komen bij zijn ouders, omdat zijn neef verstoten werd en niet bezocht werr aan zijn sterfbed nadat hij uit de kast kwam. Maar ondertussen schaamt hij zich er niet voor en wordt heimelijk verliefd op zijn stagebegeleider.
    Les chansons d'amour. Een film over de liefde. Ik vond hem erg leuk. Zielig, vrolijk en romantisch tegelijkertijd.
    Tout contre Léo. Gaat over Marcel, wiens broer, Léo, HIV-postitief is. Omdat hij de jongste is wordt het voor hem verborgen gehouden, maar hij heeft wel door dat er iets mis is. Samen gaan ze naar Parijs, zodat Léo zijn ex kan bezoeken en alles aan Marcel uit te kunnen leggen.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2011 - 23:04 ]


    I can't even think straight.

    Entre les Murs (gaat over een middelbare school, erg komisch), Le fabuleux dessinnée d'Amélie Poulain, ehhh... Taxi 1, 2, 3?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Priemgetal schreef:
    Entre les Murs (gaat over een middelbare school, erg komisch), Le fabuleux dessinnée destin d'Amélie Poulain, ehhh... Taxi 1, 2, 3?

    Undd Le huitième jour of Ratatouille :3


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."