• Jaja, van uitstel komt afstel, I know.
    Ik moet een Franse film kijken, dus weten jullie een mooie/leuke Franse film? En weet iemand waar ik die kan kijken/downloaden met engelse ondertiteling/nasyngronisatie? (Gelieve geen directe links te plaatsen, enkel de naam van de site dan Google ik het verder wel. Bijvoorbeeld: 'ondfilms')

    De films graag met een korte beschrijving, bijvoorbeeld 'd'Amelie, het gaat over een meisje wat haar moeder verliest.' Nee, de film niet gezien maar daar hoorde ik mijn klas over praten. :'D

    Dankuu! :3


    Let it come and let it be

    Le gamin au vélo? Het is wel een Waalse film denk ik, maar Frans blijft Frans voor mij. (cat)
    Het gaat over een jongetje dat een fiets heeft en zijn vader heeft hem achter gelaten waardoor hij in een soort instelling komt. Een dame neemt hem dan in huis maar dat loopt niet zo goed.

    Asterix & Obelix: missie Cleopatra
    Die is in het Frans te zien, het orginele dus.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Eledhel schreef:
    Les Choristes. Over een leraar die een gedrilde klas heel mooi laat zingen terwijl dat niet mag, het klinkt heel saai maar is echt heel mooi.


    Die is echt heel mooi!


    Not all those who wander are lost.

    Amelie, een hele leuke romantische komedie, over een meisje dat verliefd wordt op een nogal vreemde jongen, maar niet weet hoe ze hem dat moet vertellen. Ik weet niet waar je hem kan kijken.

    Bienvenue chez les Ch'tis: ook een komedie, over een Zuidfranse man die overgeplaatst wordt naar het Noorden. Hij heeft allemaal vooroordelen, die uiteraard niet waar blijken te zijn.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    wat zij zeggen les choristes of le huitieme jour, beiden erg mooi (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    La vie est belle. (:


    To infinity and beyond •

    HATEBREEDER schreef:
    Taxi 1, 2, 3, en 4! :'D

    hellgirl1417 schreef:
    Omschrijving na de klik op de link.

    Komedie
    Taxi 2 -> http://www.imdb.com/title/tt0183869/

    Oh, non, non! Taxi, c'est horrible! :W


    Let it come and let it be

    Le petit Nicolas of les choristes. Anders kan ik er geen bedenken.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    'Les Adventures de rabbi Jacob'. Een oude film, maar wel een superleuke (:
    Of 'À la folie... pas du tout', met Audrey Tautou.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Hier een aantal geweldige franse films:

    Amelie
    The Very long engagement
    Au revoir les enfants
    Le scaphandre et le papillon
    Un prophète
    Le souffle au coeur

    En nog veel meer erg goede frans films op:

    http://muziek-en-film.infonu.nl/filmrecensies/84826-beste-franse-films-top-10.html

    Le petit Nicolas.
    Gaat over een jongetje, dat denkt dat zijn moeder zwanger is. Hij vreest het ergste en denkt dat hij zal worden achtergelaten in het bos, net als Klein Duimpje. Ik heb hem nog niet helemaal gezien, maar we kijken soms stukjes tijdens Frans en dan liggen we meestal wel dubbel. :Y)
    Misschien klinkt hij niet zo geweldig maar ik vind hem wel heel leuk :3


    Don't forget to b.r.e.a.t.h.e

    De enige film die ik heb gezien, die frans is, is Amelié ofzo.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Coco avant Chanel

    Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

    En verder heb je nog een lijst van Franse films op Wikipedia.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2011 - 16:36 ]


    That what doesn't kill you makes you stronger.

    Haar naam was Sarah, is toch ook grotendeels Frans? Misschien mag je die kijken.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Les Choristes!
    Prachtige film, lijkt me echt iets voor jou. Gaat over een muziekleraar die les gaat geven op een super strenge kostschool voor jongens en een koortje opricht, verschrikkelijk mooie muziek. Zeeeeker kijken :3


    Has no one told you she's not breathing?