• Het Groot Dictee der Nederlandse Taal heeft voor het eerst twee winnaars opgeleverd. Zowel VRT-nieuwslezer Freek Braeckman (32) als de Nederlandse organisatie-adviseur Marret Kramer (53) behaalde de eerste prijs met elk vier fouten. Het was voor het eerst dat een prominente deelnemer bovenaan eindigde bij de jaarlijkse taalstrijd tussen Nederlanders en Vlamingen.
    ...

    Christophe Deborsu, de Franstalige journalist van RTBf die zo dapper was om ook deel te nemen aan het Groot Dictee, maakte een erg goede beurt. Met amper tien fouten bleef hij onder het gemiddelde.

    Arnon Grunberg schreef de tekst van het dictee. In totaal deden er 21 bekende Nederlanders mee, 11 BV's, 20 lezers van medeorganisator de Volkskrant en 10 van De Morgen. De deelnemers maakten gemiddeld 13 fouten. De Nederlanders maakten gemiddeld bijna 14 fouten, de Vlamingen 12. Na 22 edities blijven de Vlamingen aan kop staan met 12 overwinningen, tegen 11 voor de Nederlanders. (sps)
    Bron: De Morgen

    Iemand toevallig gekeken? Ik vind het wel stoer dat Christophe Deborsu überhaupt meedeed en dan nog zo weinig fouten maakte.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Get outta my head!

    Niet gezien, was het vergeten, want meestal doe ik mee:W


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Ik heb het niet gezien.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Ik heb het Dictee van vorig jaar in de klas gedaan, de helft toch. Ik had 18 fouten --' En echt dingen waarvan je denkt; tuurlijk, hoe kan je dát fout doen?!


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik heb het idee dat het echt fucking moeilijk is x'D. Ik zou eens een keer voor de grap mee moeten doen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik zou wel eens mee willen doen haha. Het klinkt erg moeilijk.


    Your make-up is terrible

    Ik had 15 fout, en daar was ik best tevreden mee (:


    I am an idiot, I move.

    Ik ging Love ACtually kijken gehe, want mijn vader wou dat dictee niet zien.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ik ga dat niet eens proberen. Maar wel knap van Deborsu.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb een stuk gekeken, en er zaten echt woorden tussen waarvan ik niet eens snap hoe je ze kan verzinnen. ._.
    Ooh, en Karen van K3 had 12 fouten. :'D


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Maelig schreef:
    Ik heb een stuk gekeken, en er zaten echt woorden tussen waarvan ik niet eens snap hoe je ze kan verzinnen. ._.
    Ooh, en Karen van K3 had 12 fouten. :'D
    Oh dat is maar het vlaams gemiddelde, ik had meer fouten verwacht..


    Get outta my head!